Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

B Models

Gestart door Gaspar, 02 februari 2022, 16:19:28 PM

1885

Giene van Antwaarpe  :-\

rixke rail

Ik had die 5111 gemaakt vanaf een Mehano, wel in groene versie ...
Die hadden alleen een aantal 51-versies
Maar de 200-versies van VBV interesseren mij wel.
De 200.006 zoals gehoopt.
Maar ook de 5131 met enkel koplampen.
Stelplaats maakt niet uit, ik heb toch een fictieve baan ...  ;D
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

1885

Ik heb de groene 5166 van mehano stelplaats Antwerpen

Jurgen

@ Sicco en ronny-vdv: Bedankt voor de info.

Hebben jullie toevallig een idee tot wanneer de loc zo heeft rondgereden zoals Van Biervliet hem zal produceren?
Volgens BFoto bleef hij alvast in dienst tot en met 2002, dus mocht hij ongewijzigd gebleven zijn tot dan, dan zou dat perfect zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

the_gold

Ik wacht wel op de 5166 als die er ooit komt

Johnnytrein

Ik heb de 5166 van Mehano
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Sicco

Citaat van: Jurgen op 10 maart 2022, 11:40:45 AM
@ Sicco en ronny-vdv: Bedankt voor de info.

Hebben jullie toevallig een idee tot wanneer de loc zo heeft rondgereden zoals Van Biervliet hem zal produceren?
Volgens BFoto bleef hij alvast in dienst tot en met 2002, dus mocht hij ongewijzigd gebleven zijn tot dan, dan zou dat perfect zijn.
2002 inderdaad. De foto in de folder is uit 2001

the_gold

Of zou er een overeenkomst zijn tussen de 2 fabrikanten van de 51 dit jaar? Om geen dezelfde versies te maken?

Ik merk wel de 5142 en 5001 op bij vb op de foto's.

Metpetergaathetbeter

er is nog enkel VBV te koop in de toekomst.....de andere zijn oude stocks of 2de hands

RoDY

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 10 maart 2022, 17:43:01 PM
er is nog enkel VBV te koop in de toekomst.....de andere zijn oude stocks of 2de hands

Ik denk dat Nicolas refereert naar Olearts als 2de fabrikant. 😉

Metpetergaathetbeter

da's wel één voor een ander publiek, voor die prijs ga je wellicht 3 VBV's kunnen kopen, over het rijden kunnen we nog niets zeggen

Jurgen

Citaat van: the_gold op 10 maart 2022, 16:39:44 PM
Of zou er een overeenkomst zijn tussen de 2 fabrikanten van de 51 dit jaar? Om geen dezelfde versies te maken?

Ik merk wel de 5142 en 5001 op bij vb op de foto's.

Jij bent een 2PK met een Ferrari aan het vergelijken.

Beide hebben 4 wielen, een motor en je kan er mee van punt A naar punt B rijden. Alleen gaat de ene iets sneller dan de andere en kost hij ook enkele keren meer dan de andere.
Hoewel ze beide auto's zijn, worden ze toch verkocht. Alleen is de oplage van de ene iets hoger dan de andere en zullen jij en ik eerder voor de 2PK gaan en zal pakweg Marc Coucke de Ferrari verkiezen.

Laat het dus voor eens en voor altijd duidelijk zijn, een 2PK ga je niet vergelijken met een Ferrari. In onze modeltreinwereld is de 51 van Van Biervliet de 2PK in bovenstaand voorbeeld en de 51 van Olaerts de Ferrari. Beide zullen ze mooie modellen maken, maar het publiek waaraan ze verkopen zal helemaal anders zijn.

----------------

@ Sicco: Bedankt voor de info. Ik denk dat er toch een 51 besteld gaat worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

GDE

De 200.006 vind ik erg leuk maar ik vind enkel foto's dat deze TEE rijtuigen sleept . Ik vraag me eigenlijk af of die nog wat anders heeft gesleept ? Kwestie om overtuigd te worden om ook deze te bestellen  ;D

Sicco

Natuurlijk, pas vanaf 1969 was het de vaste loc voor de TEE Ile de France en dan nog reed die wel eens met een 150

GDE

Bedankt Sicco voor deze info