Welke merken aan rail van Marklin mini

Gestart door Wim-Z, 28 januari 2022, 07:21:24 AM

Wim-Z

Goedemorgen, ik kom net kijken in de wereld van de modelspoorbaan. Nu heb ik de Marklin mini-club set op de kop getikt.


Ben druk bezig om een baantje te maken.


Maar nu moet ik rails bijkopen. Moet ik alleen minirails kopen, of kunnen hier ook andere merken op aan gesloten worden.

Groet Wim-Z


Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

dani

welkom !!

volgens mij zijn er nog wel andere merken die  rail sin spoor Z  schaal  verkopen hoor.  (bvb Fleischmann Piccolo ?)
Maar in hoeverre die allemaal compatibel zijn kwa railprofiel dat weet ik niet .
Ik denk niet dat er zo heel veel verschil op zit .

SUcces met je baantje, ik ben benieuwd
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Dirky

Ik heb hier nog enkele oude ongebruikte Z-sporen liggen Wim. Indien interesse stuur je me maar een persoonlijk berichtje...

Wim-Z

Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Gerolf

Welkom op ons forum, Wim  :)

Heb je een plan voor je baantje getekend? Ik kan me voorstellen dat we suggesties kunnen geven ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Wim-Z

Dank voor het welkom.

Nee ik heb geen plan gemaakt, ik kijk wat ik heb aan rails en daar bouw ik mee. Tuurlijk wel in mijn achterhoofd een idee, maar dat kan ook makkelijk anders uitvallen. Eerlijk gezegd ben ik al snel tevreden met de baan zelf. Als de treinen goed rijden dan is het wat mij betreft klaar. Mijn interesse gaat meer naar het maken van zo veel mogelijk dingen op de printers die ik heb. Nu ben ik een spoorbrug aan het tekenen in Fusion 360 en die gaat dan op de 3D-printer. Hele kleine dingen zoals bankjes of hekjes enz. die maak ik op de resin printers. Dus wat het precies gaat worden is zowel voor jullie als voor mij een verrassing.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 28 januari 2022, 07:42:46 AM
volgens mij zijn er nog wel andere merken die  rail sin spoor Z  schaal  verkopen hoor.  (bvb Fleischmann Piccolo ?)

Ik wil geen spelbreker zijn maar Fleischmann Picolo is voor zover ik weet spoor N = 1|160

Welkom Wim.

;)
Om je volledig te informeren kan je, behalve dit forum, ook daar eens je licht op steken... :-\
https://www.z-spoorclubnederland.nl/

Ronald

Die link staat er onder....: https://www.z-spoorclubnederland.nl/

Wees je wel bewust van het feit dat je jezelf met spoor Z erg beperkt. Eigenlijk alleen Maerklin heeft dat en de keuze in rollend materieel is gewoon niet erg groot.

EDIT de vraagsteller had zijn vraag over de link dus al weggehaald... daarmee is mijn verwijzing naar de link overbodig ;)

Rangeerduivel

Citaat van: Ronald op 28 januari 2022, 10:19:17 AM
Die link staat er onder....: https://www.z-spoorclubnederland.nl/
EDIT de vraagsteller had zijn vraag over de link dus al weggehaald... daarmee is mijn verwijzing naar de link overbodig ;)

Dat had ik gedaan Ronald, hij was mij een ietsje te vlug af....
Maar niets (meer) aan de hand nu.
Toch bedankt voor jouw oplettendheid!  8)

;)

Wim-Z

Citaat van: Ronald op 28 januari 2022, 10:19:17 AM

Wees je wel bewust van het feit dat je jezelf met spoor Z erg beperkt. Eigenlijk alleen Maerklin heeft dat en de keuze in rollend materieel is gewoon niet erg groot.

Het formaat van mijn tafel laat mij niet zo erg veel keus. 63 x 130 cm
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

perk

cc-rails has begin deze maand veel 2dehands Miniclub binnen.

Met de kleinere huizen en appartementen tegenwoordig kan ik wel begrijpen dat we kleiner schalen zien.
Echter, zelf zou ik nog liever een rangeerdepot ofzo maken en in schaal H0 blijven - maar das een andere discussie.



Metpetergaathetbeter

Citaat van: perk op 28 januari 2022, 11:20:47 AMzelf zou ik nog liever een rangeerdepot ofzo maken en in schaal H0 blijven - maar das een andere discussie.
tja en bovendien veel meer treinplezier,trouwens Welkom hier Wim

Wim-Z

Dank jullie voor het welkom hier.

Vandaag kan ik waarschijnlijk mijn eerste brug in Z schaal laten zien. De printer is er druk mee bezig.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360

perk

ik ben ook een Fusion360 fan, kan je iets meer vertellen over je printers enzo? 

In november heb ik ook zo een brug gemaakt, maar de PLA printer had toch last met alle I-profielen.

Patrick

Wim-Z

Patrick ik heb de specificaties nu onder mijn berichten staan. Ik heb voor de brug geen I profielen gemaakt, maar massieve balken. Het is te iel om het met I profielen te doen op de PLA-printer. Ik zou het wel op de Resin printer kunnen maken maar dat is niet sterk genoeg.
Spoor-HO 
Printers Creality 3D Ender 3 Max.  2x Elegoo Mars pro.
Elegoo Mercury Plus Wash & Cure Machine. Werk met Fussion- 360