Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

brossel 551

Gestart door raf, 24 januari 2022, 08:49:25 AM

raf

Ik heb een foto gevonden van de binnen inrichting dus ik weet reeds hoe de banken kunnen gezet worden .

Maar nu de vraag .
Was er een afscheiding (wand)tussen de bestuurder en de passagiers of was het gewoon open .
Op de foto zie ik een wand staan maar of dit de bekleding aan de binnen kant van de voor venster is heb ik dus geen idee
Het voordeel zou zijn dat het chassis door die wand steviger word .
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

AFB

Het was lekker open.



Vriendelijke groeten,

Arno
Flickr: https://www.flickr.com/photos/spoorstad/
Website: http://www.fotostop.be
Bouwt aan de spoorlijn Evelinnez (B) - Arneaux (F), een fictieve jaren negentig diesellijn in h0. https://www.flickr.com/photos/spoorstad/sets/72157648837672058/
Lid van MSV Post B, Roosendaal. http://www.msvpostb.nl

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

Ok bedankt Arno dan kan ik er mee verder zoals het was
De banken zitten er nu in en versie 4 van het chassis is een pak rigider dan versie 3
Wat ik wel ga doen is de wiel as potten apart printen want ze breken steeds af als ik de ondersteuning er onderuit ben aan het halen .


Maar komt goed
Gr Raf en bedankt
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

https://www.youtube.com/watch?v=EULjYgpPZy0&ab_channel=R%26RRailServiceHOScaleModelRailroading

Er zijn reeds een paar topic's over de brossel maar ik ga hier verder
Hier boven een filmpje waarin dus wel degelijk rubber bandjes gebruikt worden .
Misschien toch een oplossing om het lawaai van deze lokjes te verminderen.

Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

perk

amai, 4 as aandrijving.

De aandrijfas staat ook redelijk ver van de wielen met een grote rubber band.   Ik denk dat Marklin dat ook doet.
Maar zonder primaire reductie is het vertrek wel bruusk.

De wielassen helemaal benutten voor de poelie is handig, maar dan moet je de lagering aan de buitenkant zetten en dat geeft dan weer kopzorgen voor de detaillering achteraf.

Raf, ik ben mijn ontwerpje -weer- aan het hertekenen.   Zou het voordeel geven om langere rubber banden te gebruiken?
Dan zit we wel heel hoog in het interieur.

raf

Patrick dat is juist het probleem .
Hoe langer de rubbers hoe hoger je komt te zitten in het binnen deel en dat wil zowel jij als ik zo vrij mogelijk houden.
Daarom ligt bij mij de motor ook in het chassis .
Maar bij mij rijd het reeds en via de lock programmer kan ik de snelheid in stellen zowen bij vertrek als bij het rijden .
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

jc-ar-bel

Hallo, als ik me mijn reizen op lijn 163 in Brossel 553 lang geleden goed herinner, was er tussen de twee staanders achter de bestuurder de mogelijkheid om een ​​gordijn af te rollen om de bestuurder 's nachts te beschermen tegen het binnenlicht. Ik denk ook dat het handremwiel bruin was. Maar het geheugen na zo'n 50 jaar is soms misleidend. Heb een goede avond. Jean-Claude