Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Exact train

Gestart door Michael, 19 januari 2022, 14:41:08 PM

Michael

Bij nieuwigheden is een draadje gestart met de nieuwigheden van exact train.

https://exacttrain.eu/files/home_catalogus/flyer%20neuheiten%202022-01%20comprimed%20small.pdf

Voor mij is exact train eigenlijk onbekend, nooit aandacht aan geschonken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met het materiaal van exact train? Prijs/ kwaliteit? Rijgedrag? Bouwconstructie? Reserve onderdelen? Etc.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

https://marnan.eu/exact-train-20418-h0-db-gbs-254-europ-met-verfvlakken

tegenwoordig een normale prijs(of net iets meer) zeg maar voor heel wat extra's

Sicco

Prima merk voor fraaie goederenwagens, lichtjes aan de dure kant

Maar waarom niet reageren in het topic dat je noemt in plaats van een tweede topic met exact (punt intended) dezelfde naam starten?

Herwig



    « P. B. Verzonden aan: Michael Gepost op: Vandaag om 15:26:43 »

Michael

Citaat van: Sicco op 19 januari 2022, 15:14:35 PM
Prima merk voor fraaie goederenwagens, lichtjes aan de dure kant

Maar waarom niet reageren in het topic dat je noemt in plaats van een tweede topic met exact (punt intended) dezelfde naam starten?

Sicco doe ik expres niet (reageren in dat betreffende draadje), ik verwacht hier toch wel wat verschillende meningen en wil het draadje niet bevuilen daarmee.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

erwin9

Ik heb enkele wagons van Exact Train. Prachtige afwerking, perfecte rij eigenschappen en zeer gedetailleerd, en dit rechtvaardigt voor mij zeker de kleine meerprijs. Prijs-Kwaliteit verhouding is top! Voor mij een aanrader, alleen jammer dat er zo weinig Belgisch materiaal in hun gamma zit. Maar ik hoop dat dit in de toekomst alleen maar beter kan worden.
msc HET SPOOR vzw  -  Club tentoonstelling op 14 en 15 september 2024
MOBEXPO 2024  -  20 & 21 april 2024 t'Bauhuis Sint-Niklaas

Metpetergaathetbeter

#6
toch beloofde men mij jaren terug in Dortmund dat een Belgische Gbs er ook zou aankomen, bij mijn weten is die er niet gekomen toen we mensen daar op de stand aanspraken

Decapod

Mooi merk. Topkwaliteit, al is hun research niet altijd even goed. Ze brachten twee jaar geleden een setje van twee ex-Bremers uit van de NMBS. Jammer genoeg waren de bufferhulzen en de kleur totaal fout. Daar zijn ze dus een beetje mee blijven zitten (ook wat te hoog grpijsd om er dan zelf nog zoveel werk aan te hebben). Is dat misschien ook de reden waarom er minder enthousiast Belgisch geproduceerd wordt?
Ik heb hier een Belgische ex-Klagenfurt met houten deur en een Shell-ketelwagen (sonderserie van Hünerbein) van Exact. Behoren tot de mooiste modellen in mijn collectie. Een ex-Klagenfurt met metalen deur komt eraan. Hopelijk verteren ze die eerste miskleun snel, want alhoewel de wagentjes niet bepaald onprijzig zijn, kijk ik zeker uit naar meer.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.