Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Google Street View

Gestart door den T, 16 januari 2022, 14:33:03 PM

den T

Beste

Geregeld reis ik via Google  Street view , BelgiĆ« en Frankrijk rond opzoek naar spoorlijnen en aanhorigheden. En dan kom ik op mooie plaatsen waarvan ik het beeld wel zou willen bewaren als documentatie voor mijn eigen modelspoorbaan. Is het beeld van Google Street View te kopiĆ«ren of af te printen? Zo ja , hoe? en zijn daar voorwaarden aan verbonden?
groeten
Julien

Klaas Zondervan

Als het in beeld staat, druk op [alt] + print screen.
Dan plakken in een tekenprogramma en opslaan.

den T

Hallo Klaas
Je hebt mij al meer uit de nood geholpen, waarvoor dank, want het is gelukt. Even moeten zoeken naar de print-screen.
Ik heb One-drive, kan ik van daaruit ook foto's opladen naar het MSM-forum?
of moet ik nog een andere weg zoeken?
groeten
Julien

SuSke

Ik betwijfel of het rechtstreeks kan. Er is in OneDrive wel de 'Copy Link' mogelijkheid, maar ik weet niet of er iets te zien is als je die link tussne de [img] tags plaatst op het forum.

Ik werk altijd via Flikr! waar ik een pro-account heb en al mijn foto's stockeer, naast een back-up op HDD thuis.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RUNE

ipv print screen kan je ook het knipprogramma gebruiken dat op je computer zit. Je knipt dan het deel uit je Street view-beeld dat je nodig hebt en slaat dat dan op.  Zo doe ik het.  Je hebt dan precies de foto zoals je hem wil hebben.

den T

bedankt voor de reacties
ik probeer het een en ander uit.
grtjs
Julien