Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Spoor ho piko A gleis

Gestart door henry, 15 januari 2022, 20:46:52 PM

Rangeerduivel

Citaat van: henry op 16 januari 2022, 20:31:24 PM
Dus ook bij de nieuwe versie van K-rail is het nog ombouwen.
Of is dit klik en play?

Dat kan je vermijden door TRIX sporen te gebruiken, die zijn 2rail gelijkstroom (DC),
Al de rest zal niet anders dan problemen en miserie veroorzaken!  ::)

;)

De absolute beginner

Citaat van: Rangeerduivel op 17 januari 2022, 13:04:07 PM
Dat kan je vermijden door TRIX sporen te gebruiken, die zijn 2rail gelijkstroom (DC)

Zijn die niet een beetje 't zelfde van de C-rails?

Cyriel

robski113

Zijn inderdaad gewoon c-rails voor 2rail. Super handig om "even" een baantje mee uit te leggen op de keukentafel.

henry

Oke nu weet ik het niet meer :'(

Welke rails is plug en play

Metpetergaathetbeter

Citaat van: henry op 17 januari 2022, 17:48:52 PM
Welke rails is plug en play
toch heel gemakkelijk Trix'en er hoeft niks meer te gebeuren buiten aansluiten en spelen

den T

Citaat van: henry op 15 januari 2022, 20:46:52 PM
Mijn spoorbaantje is 80x 200 hier ligt piko A gleis op met in de bochten R1.
Nu wilde ik wat uitbreiden maar zit vast, zover ik nu kan bekijken kan er op de R1 geen wissel.
Wie heeft misschien een oplossing hier voor.
Met deze vraag van Henri zijn we gestart.
Voor zover ik weet hebben Piko A rails geen aangegoten balastbed zoals bij C rails.
Bij de oplossingen die tot nu toe aangereikt zijn komt wat knutsel werk bij te pas,
maar dat vind ik nu net het leuke aan de hobby.
groetjes
Julien

Rangeerduivel

Citaat van: henry op 17 januari 2022, 17:48:52 PM
Oke nu weet ik het niet meer :'(

Welke rails is plug en play

Die verwarring ontstaat enlel als jij je laat leiden door mensen die het liever moeilijk dan gemakkelijk maken!
Marklin en Trix zijn een en hetzelfde, dezelfde layout, en hetzelfde uiterlijk.
Alleen is Marklin geschikt voor 3 rail (met pukos en een sleper) Ik begrijp nog steeds niet waarom god ons met dit systeem opgezadeld heeft, en Trix is KLAK hetzelfde maar dan geschikt voor het eenvoudige en simpele tweerail gelijkstroom systeem, en dat is nu net wat jij nodig hebt Henry!!!
Je zoekt korte bochten en wissels voor je tweerail baan, wel die ga je vinden bij TRIX, zo simpel kan het leven zijn.
En komt deze post wat vreemd over, dan is dan niet naar jou gericht maar naar al diegenen die met het principe leven van "Waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan!"7

;)

De absolute beginner

Citaat van: Rangeerduivel op 17 januari 2022, 18:29:17 PM
Marklin en Trix zijn een en hetzelfde, dezelfde layout, en hetzelfde uiterlijk.
Alleen is Marklin geschikt voor 3 rail (met pukos en een sleper) Ik begrijp nog steeds niet waarom god ons met dit systeem opgezadeld heeft, en Trix is KLAK hetzelfde maar dan geschikt voor het eenvoudige en simpele tweerail gelijkstroom systeem, en dat is nu net wat jij nodig hebt Henry!!!
Je zoekt korte bochten en wissels voor je tweerail baan, wel die ga je vinden bij TRIX, zo simpel kan het leven zijn.
En komt deze post wat vreemd over, dan is dan niet naar jou gericht maar naar al diegenen die met het principe leven van "Waarom gemakkelijk als het moeilijk ook kan!"7

;)

Ja, maar hij heeft het over Marklin K-rail. Niet over de op de puko's na identieke C-rails.

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Cyriel

Metpetergaathetbeter

toch Henry sprak van Piko's dan werd Crails als mogelijk alternatief aangeboden (ipv Trix).

Zoals Rudy aanhaalt kun je ook via Rome ook naar Brussel maar waarom eerst Rome als alternatieven veel gemakklijker zijn (of je moet die Marklin's al liggen hebben en geen geld meer willen uitgegeven)

Soms ben ik blij niet zo technisch aangelegd te zijn want zoals Rudy schrijft zoeken sommigen eerder meer problemen dan ze eenvoudig te willen oplossen

Rangeerduivel

#24
Citaat van: De absolute beginner op 17 januari 2022, 18:44:06 PM

Ja, maar hij heeft het over Marklin K-rail. Niet over de op de puko's na identieke C-rails.

Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Cyriel

Ja Cyriel, je hebt idd iets over het hoofd gezien!
Henry heeft het niet over c rail, maar zijn raadgevers met goede raad hebben dat aangehaald.
Die gaan er van uit dat ieder treinliefhebber electrotechnicus is!
Henry kijkt uit naar een soort sporen met korte bochten en daar lijkt het gamma van Trix mij uiterst geschikt voor, tevens vraag ik mij af waarom sommigen hier het Marklin gamma willen aanprijzen, wat gepaard gaat met slijpen, isoleren en al die bijhorende kwatch,terwijl het zo simpel kan zijn met TYrix rails, die ook tweerail zijn...
Zei ik het al neit eerder, waarom gemakkelijk als het moeilijk ook gaat!
Ik maak mij dik in zo n toestanden, kan je dat geloven...?

;)

gekendevent

simpele oplossing is de oude versie trix rails.Die hebben geen bedding.Die hebben alle wissels zoals de marklin R reeks in zowel recht als gebogen.

linkje naar de reeks :  https://zevenspoor.nl/product-categorie/trix/spoor-n-trix/trix-rails
oud gekende telefoon

Rangeerduivel

Citaat van: gekendevent op 17 januari 2022, 19:40:13 PM
simpele oplossing is de oude versie trix rails.Die hebben geen bedding.Die hebben alle wissels zoals de marklin R reeks in zowel recht als gebogen.

linkje naar de reeks :  https://zevenspoor.nl/product-categorie/trix/spoor-n-trix/trix-rails

Toch tenminste 1 iemand die het begrepen heeft...!

;)

den T

wat een rare reacties van sommigen.
we willen mekaar toch alleen maar helpen ,niet.
Julien

De absolute beginner

Ha, nu versta ik het.

Citaat van: gekendevent op 17 januari 2022, 19:40:13 PM
simpele oplossing is de oude versie trix rails.Die hebben geen bedding.Die hebben alle wissels zoals de marklin R reeks in zowel recht als gebogen.

linkje naar de reeks :  https://zevenspoor.nl/product-categorie/trix/spoor-n-trix/trix-rails

Dat is toch N-spoor?

Cyriel

henry

Ja klopt zie ik ook, is N spoor.

Is ook vrij moeilijk een trix HO wissel te vinden.
Loop er ook tegen aan is N-spoor of met bedding.