Het experiment met de ringleiding heeft niks opgeleverd. Ik had een ringleiding opgetuigd van 20 meter. Om de 5 meter een aftakking, dus op 0, op 25%, op 50% en op 75%. Invoeding met een 20kHz blokgolf op punt 0.
De leiding bestond in eerste instantie uit een luidsprekersnoer. Op diverse punten gemeten met een oscilloscoop, overal een strakke blokgolf met flanken die van -15V tot +15V stijgen in 1 microseconde. Ook op diverse punten belastingen aan gehangen. Openen of sluiten van de ring maakt niks uit.
Toen de twee draden van elkaar gescheurd en ze op een afstand van enkele centimeter van elkaar gelegd. Maakte niks uit.
Op verschillende plekken de enkele draad door schroefogen gelegd. Die ogen zijn van staal, dus magnetisch.
Tenslotte ook nog een smoorspoel in één van de draden opgenomen.
In alle gevallen maakte het openen of sluiten van de ring niks uit. Dus voor mij blijft het een mysterie waarom sommigen problemen ondervinden bij een gesloten voedingsring. Ik geeft het op, totdat iemand met een sluitende verklaring komt. En dan liefst ondersteund met meetgegevens