Modelspoor, andere schalen dan H0 > Schaal N

ringleiding wel of niet

(1/14) > >>

edwin123456:
Beste Collega's

Ik weet het niet meer pffff , ringleiding wel of niet gebruiken ,veel tegenstrijdige berichten , in verband met brand, anderen blijven zeggen, bij een vaste baan ringleiding
gebruiken. Wat is het alternatief  of andere oplossing om gelijke spanning te hebben op de baan? Graag even een duidelijk antwoord, want ikzelf weet het niet meer.

Met vriendelijke groeten edwin.

gekendevent:
waarom gevaar voor brand ? Als je netjes afzekert  en de draaddiameter is voldoende dan is er geen enkel probleem .

Rangeerduivel:
Ze zeggen...wat zeggen ze...laat ze zeggen ! (bond zonder naam)

Zoals Johnny al aangaf, waar zit het risico voor brand bij aanleg van een ringleiding?  kinderpraat!

Als je de twee polen gescheiden houdt kan er niets gebeuren, en is er iets mis dan merk je dat wel direkt vooraleer je de treinkamer kan verlaten... ;D
Een ringleiding geeft wel een pak meer bedrijfszekerheid omdat raillassen aan de stroomdoorvoer al eens durven verzaken, dus, doen zou ik zeggen!

;)

Metpetergaathetbeter:
Ik was begonnen met mijn zolder in orde te maken en heb het dusdanig opgelost dat alle electriciteit(stopcontacten en verlichting) bij het verlaten van de zolder uitgezet (kunnen) worden.

Als je je daaraan houdt met deze werkwijze is er geen enkel risicico meer of het moeten zaken van buitenaf zijn....

59erke:
Ringleiding zou ik sowieso doen, zoals Rudy zegt is veel beter voor stroomafname. Betreffende de veiligheid kan je altijd een hoofdschakelaar inbouwen zodat je alles in 1 klik stroomloos zet. Dit kan bijvoorbeeld heel simpel door een verdeelblok met schakelaar te
gebruiken

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie