Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

JunkWorks

Gestart door DFS, 12 januari 2022, 16:09:14 PM

Peter

Sven, neem me niet kwalijk, maar ik zal je eens een tip geven.
Plak voor je het nummer op de voorzijde kleeft een heel fijn stripje
tape van 0,5 of 1 mm Tamiya tape (ideaal voor zoiets) tot je een mooie
rechte lijn hebt onder de plaats waar de nummers moeten komen. Als je daarna je decal
boven de tape aanbrengt staat die altijd mooi horizontaal ook op een bol oppervlak

Met vriendelijke groeten
Peter

DFS

Citaat van: Peter op 23 oktober 2022, 18:17:37 PM
Sven, neem me niet kwalijk, maar ik zal je eens een tip geven.
Plak voor je het nummer op de voorzijde kleeft een heel fijn stripje
tape van 0,5 of 1 mm Tamiya tape (ideaal voor zoiets) tot je een mooie
rechte lijn hebt onder de plaats waar de nummers moeten komen. Als je daarna je decal
boven de tape aanbrengt staat die altijd mooi horizontaal ook op een bol oppervlak



Dag Peter, Bedankt voor de tip, ik zal het volgende keer in gedachten zijn. Let wel de foto bedriegt een beetje omdat de rookkastdeur nog niet vast en recht op het model staat. Maar de cijfers kunnen zeker rechter op zich ook... Anderzijds lig ik er ook niet te veel van wakker, vooral als ik soms zie hoe scheef dit alles stond op de grootspoorversie...

Ondertussen verder gecijferd...

48.035 by Sven De Fruyt, on Flickr

48.035 by Sven De Fruyt, on Flickr

Ik ben er wel nog niet uit of ik de handgreep aan machinistenhuis al dan niet groen of koperkleurig zal doen...

Metpetergaathetbeter

bezig aan een bijzonder leuke loc  ;)

RUNE

Dat ziet goed uit Sven, Top  :)
Die handgrepen werden vroeger  soms al eens met wit gelakt, dus misschien ook een optie.

adrievans

Citaat van: RUNE op 24 oktober 2022, 17:57:44 PM
Dat ziet goed uit Sven, Top  :)
Die handgrepen werden vroeger  soms al eens met wit gelakt, dus misschien ook een optie.

Of zilver,als imitatie van afgesleten verf door beetpakken stoker en machinist.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

DFS

Citaat van: adrievans op 24 oktober 2022, 22:51:52 PM
Citaat van: RUNE op 24 oktober 2022, 17:57:44 PM
Dat ziet goed uit Sven, Top  :)
Die handgrepen werden vroeger  soms al eens met wit gelakt, dus misschien ook een optie.

Of zilver,als imitatie van afgesleten verf door beetpakken stoker en machinist.

Awel, aangezien mijn loc stamt uit de tijd dat locomotieven nog mooi mochten zijn had ik, al dan niet correct, gedacht dat deze handgrepen wel eens uit koper konden gemaakt zijn? Soit ik laat het nog even allemaal bezinken...

Jappy

Persoonlijk vind ik gewoon groen het mooist. Is wat soberder, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ongetwijfeld waren er regionale verschillen.
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

DFS

Afgelopen week(en) tussendoor wat voor loodgieter gespeeld...

Another HL48 spam by Sven De Fruyt, on Flickr

Another HL48 spam by Sven De Fruyt, on Flickr

Ik ben er nog altijd niet uit of ik al dan niet sommige leidingen in het groen steek of alles gewoon koper laat... De handreling langs de ketel wordt alvast groen.

Gegroet

Metpetergaathetbeter

ze ogen wel mooi in koper,trouwens knap werk

Floris

tja, koper of geschilderd zal denk ik afhangen van t gewenste tijdperk. Maarre... schilderen kan later altijd nog he! lekker bezig in elk geval!

Gerolf

Ferme evolutie ... en inspirerend om te volgen  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DFS

Bedankt voor de feedback, Floris heeft de doorslag gegeven, ik kan ze altijd later nog schilderen...

Almost done... by Sven De Fruyt, on Flickr

Almost done... by Sven De Fruyt, on Flickr

Almost done... by Sven De Fruyt, on Flickr

Almost done... by Sven De Fruyt, on Flickr

Nog enkel een paar (kleine) leidingen aan de luchtpomp en dan eens in de loop van volgende week met de bufferplaten beginnen...

erik de noorman

Knap, super hoedje af.

Erik

sdz1976

heerlijk!!  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

erik de noorman

Serie 270 rangeerloc. 8)

Erik.