Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

JunkWorks

Gestart door DFS, 12 januari 2022, 16:09:14 PM

DFS

We keep on building...

De HL 16 afgelopen maandag eens getest op de AMSAC club baan, reed verbazend goed voor een eerste test, deze is dus stilaan klaar om richting primer te gaan... (Klikken voor bewegende beelden)

Keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

Keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

De 99 vordert ook mooi, onlangs tussendoor het chassis alvast gezwart...

Keep building by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot binnenkort!

DFS

De T16 en T99 vorderen gestaag, hopelijk binnenkort een foto in de primer...

Ondertussen voor een kennis een T10 aan het afbouwen, vooral cosmetisch werk aangezien het chassis al met de nodige kunde door een voorgaande bouwer in elkaar gestoken was. De stroomafname baarde mij echter kopzorgen, uiteindelijk tot volgende oplossing gekomen...

Een stukje fosfordraad geïsoleerd met een jasje van een kabeltje

Stroomafname T10 by Sven De Fruyt, on Flickr



vervolgens gemonteerd en in de juiste houding geplooid, de eerste tests zijn alvast zeer positief

Stroomafname T10 by Sven De Fruyt, on Flickr

tot binnenkort!



DFS

Voila, de 99 staat ook klaar om richting spuitcabine te verhuizen...

Ready for a coat of primer by Sven De Fruyt, on Flickr

Next up, zowel de 16, 99 als 10 ontvetten en in de primer spuiten... Hopelijk binnenkort meer!

DFS

De locs staan in de primer,

We blijven bouwen by Sven De Fruyt, on Flickr

een vraagje echter, van de 99 wat is het meest plausibele enkel de voorkant in het rood of de hele balk?

Ook met wat Dacker kitjes bezig, moeten ooit TPIII erts wagentjes worden (of toch look alikes)

We blijven bouwen by Sven De Fruyt, on Flickr

We blijven bouwen by Sven De Fruyt, on Flickr

DFS

Deze week tussendoor weer 10 minutjes links en rechts verder geprutst,

De 16 en de 99 hebben de eerste kleurtjes gekregen...

Weekupdate by Sven De Fruyt, on Flickr

Aan de type 10 bezig met de laatste voorbereidingen voor het spuiten, namelijk de voetjes van de handreling. De handreling zelf gaat er weer uit voor het spuiten. maar de voetjes zelf doe ik in deze fase om lijmsporen te vermijden...

Weekupdate by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot "Atelier Wagons" opgekuist voor een foto shoot, bij deze een een zeldzame "drone view" van het geheel zonder gebouwen.

Weekupdate by Sven De Fruyt, on Flickr

Atelier wagons staat ook aanstaande weekend 2 en 3 maart op de opendeur van 40 jaar MSA te Oostkamp.


Floris


DFS

Vorige week een leuk weekend gehad in MSA Oostkamp. "Atelier wagons" heeft best goed gepresteerd na lange stilstand, ook plezant om oude bekenden terug tegen te komen.

Updates by Sven De Fruyt, on Flickr

Na lang twijfelen ook een handige opbergdoos aangeschaft, dit is wel een veiligere manier voor transport dan mijn kartonnen doosjes systeem...

Updates by Sven De Fruyt, on Flickr

Er wordt thuis ook weer verder gewerkt, de 16, 99 en 10 krijgen meer en meer kleur. Wel ben ik mijn rookkastdeuren kwijt, deze moet ik nog even terugzoeken...

Updates by Sven De Fruyt, on Flickr

Updates by Sven De Fruyt, on Flickr

Updates by Sven De Fruyt, on Flickr

Updates by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot devolgende alweer!

DFS

Het gepruts van vorige week,

Het is altijd een speciaal moment voor een zelfbouw loc wanneer die zijn "identiteit" krijgt, bij deze liggen de nummers voor de 10, 16 en 99 vast

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Ook verder geprutst aan torpedo wagon, deze is zo stilaan klaar... Disclaimer dit is een "fantasie" model geen 100% reële weergave, ik wouw gewoon een sfeer creëren geen rivetentellerij... 

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot slot de gasturbine vanonder het stof gehaald, afgelopen week weer een decoder opgeblazen door te snel te willen zijn, dan maar korte pijn, de oude motor eruit en nieuwe erin, rijd nu een pak beter, had dit maanden geleden moeten doen...

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Last weeks projects by Sven De Fruyt, on Flickr

Alle prettige week alweer en tot binnekort!

gegroet

Metpetergaathetbeter

prachtig werk geleverd, chique die plaatsing nr's op die schildjes ! ;)

Klaas Zondervan

Sven,
de cardankoppelingen zijn interessante dingen. Deze vorm ken ik niet.
Werken die goed, en waar komen die vandaan?

DFS

Citaat van: Klaas Zondervan op 25 maart 2024, 10:41:48 AMSven,
de cardankoppelingen zijn interessante dingen. Deze vorm ken ik niet.
Werken die goed, en waar komen die vandaan?

Hi, de loc is met deze cardan toegekomen samen met de originele motor, op het eerste zicht doet het wat het moet doen...

adrievans

Citaat van: DFS op 25 maart 2024, 19:04:23 PM
Citaat van: Klaas Zondervan op 25 maart 2024, 10:41:48 AMSven,
de cardankoppelingen zijn interessante dingen. Deze vorm ken ik niet.
Werken die goed, en waar komen die vandaan?

Hi, de loc is met deze cardan toegekomen samen met de originele motor, op het eerste zicht doet het wat het moet doen...

klaas ,als je het echt wilt weten :scale trains onderdeel sxt80035
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Jappy

Die nummers smoelen al echt goed op die locs, en je lima torpedowagen is zeer geslaagd!  :D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn