JunkWorks

Gestart door DFS, 12 januari 2022, 16:09:14 PM

erik de noorman

Spuug lelijk machine maar oh zo mooi gemaakt. Knap gedaan. 8)

Erik.

DFS

Ook hier hernemen we stilaan na de zomer de modelbouw activiteiten,
Met het oog op de deelnamen aan het "Treinweekend van Oostende" met onze "outcast junction" baan heb ik mij gefocussed op het in orde zetten van mijn UP reizigers stellen

Passenger car fleet by Sven De Fruyt, on Flickr

Passenger car fleet by Sven De Fruyt, on Flickr

ook het interieur van de RPO (Railway Post Office) onder handen genomen

Passenger car fleet by Sven De Fruyt, on Flickr

Gemaakt met restjes van het originele Rivarossi interieur, Plasticard, 3D prints en wat prullen

Groeten

DFS

Tussendoor in het drukke MSKK weekend toch nog aan de "Columbia" gewerkt, ik had hem stiekem willen meenemen om te testen op onze baan maar deze is pas gisteren avond laat klaar geraakt...

Columbia by Sven De Fruyt, on Flickr

De laatste foto's bij mij? De rechtmatige eigenaar komt er immers volgende week om...

Columbia by Sven De Fruyt, on Flickr

Columbia by Sven De Fruyt, on Flickr

Gegroet!

Peter

Prachtig gedaan Sven.
Proficiat
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris


Jappy

Die eigenaar mag zich gelukkig prijzen, wat een waanzinnig mooi ding.  :D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

henry

Ziet er allemaal prachtig uit, hele draadje even door geplossen en wat er voor mij uitspringt is het gebouw van pagina 3 met zijn witte vensters en groene deuren.
Is het gebouw zelf ontworpen, en waar komen de ramen en deuren vandaan.

groet

Henry

DFS

Citaat van: henry op 19 september 2023, 17:44:13 PMZiet er allemaal prachtig uit, hele draadje even door geplossen en wat er voor mij uitspringt is het gebouw van pagina 3 met zijn witte vensters en groene deuren.
Is het gebouw zelf ontworpen, en waar komen de ramen en deuren vandaan.

groet

Henry

Dag Henry,

Ik vermoed dat je het op mijn wagenwerkplaats heb van mijn micro baantje "Atelier Wagons". Dit is zelfbouw op basis van pluimkarton bekleed met Slaters steenprofiel en de ramen komen van Tichy Train. De voorruit is zelfbouw met styreenstrips. Hopelijk helpt dit?

Groeten

Sven

henry

Bedankt Sven

Ga proberen de ramen te bestellen.

Groet

Henry

Alan On Track

Heerlijk! Jammer dat ze in Oostende nog niet klaar was, had deze graag eens in het echt willen aanschouwen  8)
Modelbouw is een kunst

DFS

Voila, den "Columbia" is op weg naar Italie, ondertussen begonnen aan een nieuw project...

New project by Sven De Fruyt, on Flickr

Alan On Track

Modelbouw is een kunst

Thommy

Citaat van: Alan On Track op 26 september 2023, 15:52:27 PMAha, een reeks 18?

of 16. Mijne Joc 16 heeft ong dezelfde opstelling.
Greetz

Thommy

DFS


DFS

De 16 ligt even stil, enkele stukken uit Italiƫ aan het afwachten en aan het nadenken welke gear box we gaan voorzien... Ondertussen voor iemand anders een Kirow 1200 kraan aan het afbouwen (KleiNSpoor kit), daar zal ik binnenkort eens wat foto's van proberen delen.

Als tussendoortje dan maar begonnen ook aan het superen van een oude Lima torpedo wagon, het einddoel is hier de juiste sfeer uitstralen voor de tijdsgeest en de wagon zelf naar hedendaagse spoornormen te brengen met o.a. fijnere wielen, kortkoppelingen enz...

Superen LIMA torpedo by Sven De Fruyt, on Flickr

Superen LIMA torpedo by Sven De Fruyt, on Flickr

Tot devolgende, gegroet!