JunkWorks

Gestart door DFS, 12 januari 2022, 16:09:14 PM

DFS

Omdat mijn draadje "Sven's Car and Locomotive shop" niet meer echt onder de noemer buitenlandse modellen valt en omdat alles hier "ooit wel klaar zal zijn" eens een nieuw draadje opgestart. De naam is een parodie op Skunkworks, luchtvaartliefhebbers zullen dit wel kennen.

Soit tot zover de inleiding, waar werken we momenteel aan bij JunkWorks?

Just another day by Sven De Fruyt, on Flickr

Just another day by Sven De Fruyt, on Flickr

Tussendoor mijn 29 eens beletteren

Just another day by Sven De Fruyt, on Flickr

Floris

goed bezig! Wil die metalen cockerill en beetje rijden?

DFS

Citaat van: Floris op 12 januari 2022, 16:25:20 PM
goed bezig! Wil die metalen cockerill en beetje rijden?

In de DC test alvast toch. Heb er puntstroomafnemers ingestoken.
Plan is om er een power pack in te verwerken ook, zou net moeten passen

Floris

Ja, moet passen, bij mij paste t ook. Wat ik bij een esu powerpack vaak wel doe is de condensator los van het powerpackprintje inbouwen, kwestie van condensator loshalen en met en paar draadjes aan het printje hangen. Wel op de polariteit van de condensator letten, als je m andersom aansluit wordt ie ongetwijfeld verdroeftig...

DFS

Citaat van: Floris op 13 januari 2022, 14:43:57 PM
Ja, moet passen, bij mij paste t ook. Wat ik bij een esu powerpack vaak wel doe is de condensator los van het powerpackprintje inbouwen, kwestie van condensator loshalen en met en paar draadjes aan het printje hangen. Wel op de polariteit van de condensator letten, als je m andersom aansluit wordt ie ongetwijfeld verdroeftig...

Ja had ik al eens gezien bij je bouwsels, bedankt voor de tip!

sdz1976

Mijn aandacht heb je ook al  8) 8)


Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS

Vandaag veel nummertjes in JunkWorks

Numbers by Sven De Fruyt, on Flickr

Numbers by Sven De Fruyt, on Flickr

Numbers by Sven De Fruyt, on Flickr


Rangeerduivel

Citaat van: Floris op 13 januari 2022, 14:43:57 PM
Wat ik bij een esu powerpack vaak wel doe is de condensator los van het powerpackprintje inbouwen, kwestie van condensator loshalen en met en paar draadjes aan het printje hangen. Wel op de polariteit van de condensator letten, als je m andersom aansluit wordt ie ongetwijfeld verdroeftig...

Bij de 73|82 van Piko bvb ben je ook verplicht het zo te doen, printje en condensator kunnen niet samen in de kabine, je moet de condensator los knippen en met flexibele draad verbinden met de print,
Ik heb mijn twee loc s zo voorzien van een powerpack en dat lukt perfect...

;)

DFS

Tis gelukt, decoder en powerpack erin gepropt,

Bijna klaar by Sven De Fruyt, on Flickr

Bijna klaar...


Floris


Rangeerduivel

Citaat van: DFS op 28 januari 2022, 09:50:17 AM


Die klapdekselwagon mist een buffer, toch ook niet van je baantje gevallen hoop ik... ;D ;D ;D

;)

perk

Sven,

hoe maak je de decals?   Laat je die ergens printen?

Patrick

DFS

Citaat van: perk op 28 januari 2022, 11:06:28 AM
Sven,

hoe maak je de decals?   Laat je die ergens printen?

Patrick

Dag Patrick,

Deze zijn van AMF 87 https://www.amf87.fr/prestashop/vapeurs/856-d027-marquages-locomotives-sncb-%C3%A9p3-4000000011491.html

Ben ik wel best tevreden van

DFS

De kleine Cockrill is zo goed als klaar, de machinist is alvast fier op zijn nieuwe machine, nog wat details hier en daar nog... En dan uiteindelijk nog weatheren

Cockerill by Sven De Fruyt, on Flickr

Ondertussen schiet de grote Cockrill ook aardig op...

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr

Untitled by Sven De Fruyt, on Flickr



Floris

nou, grote cockerill, tis meer providence of couillet... Maar dat heeft allemaal ooit wel cockerill geheten op een zeker moment.
Wil je n echte grote cockerill moet je deze hebben:
wagon a minerai de 60T Cockerill-ougree 1951 origineel by Floris Dilz, on Flickr
zelfde idee, maar op draaistellen.

U is lekker bezig in elk geval!