Lockdown Diorama anex foto dijk

Gestart door Frank_N, 11 januari 2022, 21:11:37 PM

Frank_N

Al tijden had ik het plan opgevat een fotodijk te maken, Hierbij Mijn projectje tijdens de afgelopen (hopelijk laatste) lockdown:



De basis is..................een kartonnen doos :)  Want zonde om weg te doen ;)
::): Voor de rest van opbouw en materialen: Vraag maar  ;)
Groet van Frank

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Rochevalien

Die rotsen, is dat met alu folie gemaakt?

Frank_N

#3
Frans en Gerrit dank voor de reacties :)

@Gerrit: De rotsen zijn van karton...... :D Het heet "Knitterfelsen" een produckt van Noch,
https://www.noch.de/knitterfelsen

Beetje oefenen in prullen maken en krijgt het precies zoals je wilt ;)

Hier een tutorial: https://www.youtube.com/watch?v=piRKynVMTWs
Groet van Frank

Michiel

Het foto-diorama ziet er heel leuk uit, Frank.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Driesel

Frank, die lockdown heb je nuttig besteed, en met een zeer geslaagd resultaat!
Ideaal om enkele technieken te proberen.

En dan nog in n, dat kan ik alleen maar toejuichen!  ;D

59erke

Frank, het resultaat mag je best trots op zijn, knap gemaakt.
Wel een origineel idee om een kartonnen doos als basis te gebruiken.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

steamdriven

Knap diorama, Frank!
En als dit het resultaat is van één of andere lock-down kan ik enkel maar hopen dat er nog een paar zullen volgen!  ;)
Planning Officer Diensttabel Besturing Brussel en Ex-Jockey Bestuurder HST Brussel Zuid-Vorst IBRU.
LMS Lierse Modelspoorwegen info@liersemodelspoorwegen.be
Saint-Ivar, mijn shelfbaantje in opbouw:
https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,30414.0.html

Frank_N

Groet van Frank

Jappy

Leuk diorama ja! :) Dit is denk ik de eerste keer buiten artikels dat ik de knitterfelsen in gebruik zie. Behouden ze een beetje hun vorm eenmaal op hun plaats?
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

Frank_N

#10
Citaat van: Jappy op 13 januari 2022, 19:54:04 PM
Leuk diorama ja! :) Dit is denk ik de eerste keer buiten artikels dat ik de knitterfelsen in gebruik zie. Behouden ze een beetje hun vorm eenmaal op hun plaats?

Dank u Jasper ;)

Wat betreft de fotodijk is dat natuurlijk moelijk iets over te zeggen..... dat ding staat er nog maar net :)

Op mijn timesaver (die nog lang niet af is..) heb ik dat spul ook gebruikt zit er iets van ene2 jaar op, en hoewel kleinere stukken kan ik niet vaststellen dat er iets aan vorm verandert is. Ook de kleuren lijken UV bestendig , heel belangrijk natuurlijk he"? Wat ik ook heb geprobeert is het karton op zoveel mogelijk plaatsen vast te zetten met "Tacky" (lijm van de Action) tegen de ondergrond, in geval van het diorama is dat een mengsel van gips, bruine verf en latexlijm op een stuk voorgevormd horregaas met kunststof vitrage erover.
Ik hoop dat je hier iets mee kunt?

De foto is (zie ik nu) wat overbelicht, er hangt een 20W bouwlamp 5000 overheen, de muren (zijn van Faller kartonnen muurplaten) zijn iets teveel rood oranje plus zie je de dieptewerking van de stenen niet helemaal .

Zelf heb ik die Knitterfelsen gevonden op het NL N spoor forum, helaas weet ik het draadje nietmeer :-\
Groet van Frank

ramdani

mooi diorama,

die knitterfelsen lijken nogal te blinken, kan misschien ook aan de belichting liggen;

mvg,
Michel
c+k-rail/weichen walter flexrail met Roco z21 start,Digikeijs decoder en terugmelding,iTrain
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=71005.0