moderniseren k-rijtuigen

Gestart door rixke rail, 08 januari 2022, 22:37:42 PM

rixke rail

Althans een poging tot ...  ;D

K moderniseren 03 by Eric  Baert, on Flickr

K moderniseren 01 by Eric  Baert, on Flickr

Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Eric, ik ben niet zo thuis in deze materie, maar ik zie iets bij de deuren, handvaten die aangestipt zijn en iets met de ramen, minder ramen staan open.

Misschien kan je even een woordje uitleg geven van wat je gedaan hebt. Altijd fraai om te zien als je een standaard product met enkele ingrepen wat realistischer kan maken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter


rixke rail

Er zal effectief wat uitleg verschaft moeten worden over deze aanpassingen. Ok hier gaan we dan ...
Vanaf eind jaren '70 is begonnen met het moderniseren van de k-rijtuigen. Het meest zichtbare deel waren de vensters.
Ze kregen ramen van het type als in de I-rijtuigen ...


K moderniseren 03 by Eric  Baert, on Flickr

De BD en AD kregen zelfs vensters als de I6, type airco, alhoewel dat bij mijn weten niet voorzien was ...


K moderniseren 01 by Eric  Baert, on Flickr

De A en B kregen ramen van het type I4 en I5.


De gebruikte ramen komen van donor-rijtuigen uit mijn reserve 1/100 schaal.
Er was ook minstens één rijtuig, dat tevens voorzien werd van automatische deuren, type I6. Misschien begin ik daar wel eens aan, afhankelijk van wat ik in de rommeldozen liggen heb ...  ::)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Michael

Eric bedankt voor de info leuk gedaan.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

rixke rail

#5
De oplettende lezer was wellicht opgevallen, dat er nog een in het oog springende wijziging gebeurde bij de modernisering   :-X

IMG_5932 by Eric  Baert, on Flickr

de uitkijk werd verwijderd, dus hebben wij dit ook gedaan bij ons model ...  ::)
Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Je moet het maar durven om 'de zaag' in je model te zetten.

Het rijtuigtype is niet mijn ding, dus ik kan er verder ook niks over kwijt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.