Heb je niet gewoon nog een oude treintrafo in de rommelbak? of een oude adapter van een overleden apparaat?
Wat ledjes aansluiten betreft, heb daar nooit voor hoeven rekenen, want doe t op een boerenlullenmanier: gewoon maximaal 4 in serie, heb een laatje met een paar standaard weerstanden (ik heb geloof ik 10K, 1K5 en 470), begin met 10K, kijk of t fel genoeg is, zo nodig andere weerstanden parallel eraan knopen. Hoef eigenlijk nooit fel licht, dus volgens mij werken ledjes bij mij standaard op 10% van hun capaciteit ofzo.
Ga je de schakeling testen, doe dan een weerstand (ik neem 1K5) in een van de draden vanaf de trafo, zo is de boel altijd beschermd ook al doe je wat verkeerd, zeker als je ledjes ergens moeizaam ingebouwd hebt is t vrij vervelend als je ze opblaast. Als je de trafo opendraait zie je t verschil in helderheid wel tussen een correct werkende schakeling met 10K-weerstand (vrij zwak licht) of als je iets hebt zitten verkloten en de boel gered is door de weerstand in de trafodraad (vrij fel licht)