Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Koppelingen ( Couplers)

Gestart door argilla, 06 januari 2022, 08:11:29 AM

argilla

Vraag ; is er iemand die een 3 D printer heeft om eventueel koppelingen te printen voor Maxi Pola wagons ? Het gaat hier over de Fleischmann kopeling ( haak een oog) maar dan op schaal 0
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loco

Ik dacht dat er sneller een aanbieding zou komen. Die had ik dan met plezier voorrang gegeven. Neen dus.
Wanner je mij de stl's kunt bezorgen, dan kan ik ze wel afdrukken.

argilla

Citaat van: loco op 06 januari 2022, 17:48:16 PM
Ik dacht dat er sneller een aanbieding zou komen. Die had ik dan met plezier voorrang gegeven. Neen dus.
Wanner je mij de stl's kunt bezorgen, dan kan ik ze wel afdrukken.


Dank U maar die heb ik niet in dat formaat  . Kan U wel foto's sturen van de koppeling .
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loco

Foto's kan ik ook afdrukken, maar niet in 3D. Dus je gaat ze moeten tekenen met een 3d-programma, tenzij iemand anders ze voor jou tekent en opslaat als stl. Maar dat was niet je oorspronkelijke vraag. Er bestaan nog wel andere formaten, maar uiteindelijk heb ik toch een stl nodig.

raf

loco ik zit ook te wachten op foto's
ik had contact via pb
ik heb een programma wat van een foto een stl kan maken
maar tot nu toe niets gekregen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

argilla

Citaat van: raf op 07 januari 2022, 07:56:08 AM
loco ik zit ook te wachten op foto's
ik had contact via pb
ik heb een programma wat van een foto een stl kan maken
maar tot nu toe niets gekregen

gr raf


komt eraan hoor maar moet eerst mijn schuifpasser zoeken dus geen nood die foto's ga ik ook maken . Alvast bedankt !  Maar ga die doorsturen via email das makkelijker voor mij , niet via deze weg ....dus graag een email adres Dank U
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loco

#7
Citaat van: raf op 07 januari 2022, 07:56:08 AM
loco ik zit ook te wachten op foto's
ik had contact via pb
ik heb een programma wat van een foto een stl kan maken
maar tot nu toe niets gekregen

Inderdaad, als hij mij een 100-tal foto's van alle kanten en hoeken met macro in goede kwaliteit kan leveren, kan ik hieruit eveneens een stl-genereren. Ik heb hiervoor een speciale licentie gekocht, maar daar is toch nog extra werk aan om het perfect te krijgen. Scannen lijkt me dan beter. Dat gaat ook, maar ik weet niet hoeveel hij daarvoor wil betalen. Heb net nog een draaistal van een Bolle Neus in schaal 0 gescand. Perfect 1:1. zie link hieronder.

https://cooltrain.stackstorage.com/s/8OBpdK77nZz5VORV

argilla

Citaat van: loco op 07 januari 2022, 08:31:37 AM
Citaat van: raf op 07 januari 2022, 07:56:08 AM
loco ik zit ook te wachten op foto's
ik had contact via pb
ik heb een programma wat van een foto een stl kan maken
maar tot nu toe niets gekregen

Inderdaad, als hij mij een 100-tal foto's van alle kanten en hoeken met macro in goede kwaliteit kan leveren, kan ik hieruit eveneens een stl-genereren. Ik heb hiervoor een speciale licentie gekocht, maar daar is toch nog extra werk aan om het perfect te krijgen. Scannen lijkt me dan beter. Dat gaat ook, maar ik weet niet hoeveel hij daarvoor wil betalen. Heb net nog een draaistal van een Bolle Neus in schaal 0 gescand. Perfect 1:1. zie link hieronder.

https://cooltrain.stackstorage.com/s/8OBpdK77nZz5VORV
[/quote


kan alleen met de GSM is dat ook goed ?
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

ik heb een tekening maar kan deze kopie hier niet zetten . Krijg een bericht dat ik "iets "heb leeg gelaten ? Heb er geen URL van kan die wel doorsturen met email ( windows scannen en faxen format)
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

loco

Dat zou ook moeten kunnen zolang je geen extreme vervormingen krijgt door de lens.
Omdat de koppeling waarschijnlijk zwart is, zou je hem eerst lichtgrijs moeten spuiten. Zwart levert bij mij altijd problemen op. Dat heb ik ook gedaan met de bogieflank van het draaistel. Maar dat is wel gescand met een handscanner.
Maar als je met foto's wilt werken, laat ik de eer eerst aan Raf, en wacht ik daarvan het resultaat af.
Ik vraag me ook af of het hier gaat over één onderdeel of meerdere onderdelen? in dit geval ga je van elk onderdeel apart foto's moeten. Maar dat ga je best met Raf moeten afspreken.

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

"C:\Users\marcd\Pictures\KOPPELINGEN POLA MAXI.jpeg"
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

raf

ik moet de koppeling alleen hebben want zo met die wagon er aan is het niet te doen




dit is bv een foto van een hekwerkje

en dit is een van de eerste proeven
nu zijn ze wel mooi maar daar heb ik geen foto van
dus ik moet juist een groot contrast hebben en liefst geen schaduw
dus recht van boven nemen
ikzelf heb zo geen koppelingen anders deed ik het zelf

gr raf
ps ik zie dat het twee verschillende hekjes zijn maar het is het idee hoe het werkt wat ik wil laten zien
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.