Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

gsm herstelling

Gestart door factageklerk, 05 januari 2022, 22:53:49 PM

dani

Citaat van: Harm op 11 januari 2022, 11:40:42 AM
Citaat van: dani op 10 januari 2022, 11:01:41 AM

PS: ik ben wel super blij dat je na al die tijd eindelijk eens een leesteken gebruikt hebt in je tekst.   Dat komt helemal goed !!!

Is dat natrappen nou echt noodzakelijk?

Als je de  "speciale band" en geschiedenis tussen Raf en mij niet kent, dan is dit moeilijk te begrijpen,, ja...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

dani

Citaat van: rgp op 11 januari 2022, 11:51:39 AM
Dani: snel beterschap
Roland
Bedankt Roland...

En dan de donderslag !   Het is GEEN  corona / omikron besmetting...

Doordat mijn immuunsysteem na de boosterprik van wxoensdag volop bezig was met antistoffen voor Corona aan te maken,
is er dus ongemerkt een gemene bacteriële bronchitis langs de achterdeur binnen geslopen en die is zich lekker gaan nestelen.   
Doordat ik "neveneffecten" van de prik had, werd na positieve sneltest aangenomen (ook door arts en de test-website) dat het Corona
was en is deze andere boosdoener dan ook pas 3 dagen later voelbaar en toen was ze al flink aanwezig... 

Net op het randje van een longontsteking nu.   Maar niet meer in ziekenhuis.
Positieve nieuws is dat ik met puffs en sterke antibiotica binnen een weekje weer normaal moet zijn ...  (in zover ik ooit normaal geweest ben !)    OEF

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Hoi Dani

Ja dat wordt soms wel eens vergeten dat buiten heel die corona zooi een mens ook nog andere ziekten kan oplopen .
Maar longontsteking is ook niet om mee te lachen .
Spoedig herstel zou ik zeggen .

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: dani op 11 januari 2022, 14:47:54 PM
Citaat van: Harm op 11 januari 2022, 11:40:42 AM
Citaat van: dani op 10 januari 2022, 11:01:41 AM

PS: ik ben wel super blij dat je na al die tijd eindelijk eens een leesteken gebruikt hebt in je tekst.   Dat komt helemal goed !!!

Is dat natrappen nou echt noodzakelijk?

Als je de  "speciale band" en geschiedenis tussen Raf en mij niet kent, dan is dit moeilijk te begrijpen,, ja...


Inderdaad. Sorry maar zo'n dingen zijn niet altijd geweten. Daarom dat zo'n dingen via een geschreven medium "gevaarlijk" zijn. Heb ik al heel vaak gemerkt in email....
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

btw Dani een spoedig, volledig herstel toegewenst ! Je(en van allemaal) gezondheid is nog steeds het bellangrijkste en al de rest is bijkomstig ! :)

adrievans

we hadden het toch over een gsm?
Is scherm van een donortelefoon overzetten een optie.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Boemeltrein

Ingesproken voice-mails, (dus gesproken berichten) worden ook door je provider(proximus, telenet, orange...) op hun servers bewaard tot je ze zelf wist/verwijderd. Je kan hen dus een kopie vragen op een media-apparaat (bv. sd-kaart...).

janieburton

Citaat van: dani op 08 januari 2022, 15:04:47 PM

Nogmaals het belang van een goeie BACKUP
En daar kan het "geen smatphone" argument niet als joker ingezet worden, zelfs de hele oude gsm's hadden al backup mogelijkheden via kabel en specifieke software


En nog een "goede raad van tante Kaat " :   zet je nummers op je simkaart (als je kan) en je foto's op een data kaartje   .  Je camera wordt dan wat trager maar je foto"'s zijn niet verloren.

Ik zou het ook niet weten hoe ik mijn gegevens van mijn gsm zoals foto's, telefoonnummers(sim kaart staat vol), enz in een cloud zetten.
 

dani

Citaat van: janieburton op 13 januari 2022, 18:49:14 PM
Ik zou het ook niet weten hoe ik mijn gegevens van mijn gsm zoals foto's, telefoonnummers(sim kaart staat vol), enz in een cloud zetten.

Dus alweer een geval van hoe de telefoon slimmer is dan de grebruiker en hoe mensen  eens   RTFM  zouden moeten doen vooraleer ze met ettchnologie aan de slag gaan
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

perk

een andere, heel simpele en zeer gebruiksvriendelijke optie, is het gebruiken van Google contacten.

Ik heb verschillende android telefoons en tablets met 1 dezelfde Google account.    Mijn contacten zijn automatisch gesync tussen elk toestel en mijn verschillende PC's, incl de auto's.
'k denk zelfs dat je hiervoor niets extra moet doen dan gewoon je Google account gebruiken op de telefoon.
Natuurlijk is elke telefoon beveiligd met swipe code, en elke laptop met pin/paswoord.

Foto's kan je ook automatisch uploaden naar de cloud dezer dagen, maar daar ben ik geen fan van.    Ik sync die met de NAS thuis.

Ik vrees wel dat veel mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn qua technology.   Hoeveel hebben er een backup van hun PC? 

P.


dani

Citaat van: perk op 14 januari 2022, 10:15:45 AM
een andere, heel simpele en zeer gebruiksvriendelijke optie, is het gebruiken van Google contacten.

Ik heb verschillende android telefoons en tablets met 1 dezelfde Google account.    Mijn contacten zijn automatisch gesync tussen elk toestel en mijn verschillende PC's, incl de auto's.
'k denk zelfs dat je hiervoor niets extra moet doen dan gewoon je Google account gebruiken op de telefoon.
Natuurlijk is elke telefoon beveiligd met swipe code, en elke laptop met pin/paswoord.

Foto's kan je ook automatisch uploaden naar de cloud dezer dagen, maar daar ben ik geen fan van.    Ik sync die met de NAS thuis.

Ik vrees wel dat veel mensen geen idee hebben waar ze mee bezig zijn qua technology.   Hoeveel hebben er een backup van hun PC? 

P.




Maar 1 kleindetail : het ging hier NIET OVER EEN SMARTPHONE MET CLOUD
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

perk

weet ik... gewoon naar de toekomst (volgende GSM) toe en voor anderen.

Je kan evengoed een simpele smartphone kopen zonder alle toeters en bellen te moeten gebruiken

Johnnytrein

Ik gebruik het programma Total Commander en zet hiermee mijn foto's over op HD of op mijn PC . je moet gewoon een kabeltje gebruiken waarmee je je foon oplaad. de ene kant sluit je aan op de foon de andere op de harde schijf of aan je pc.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

factageklerk

ik heb ondertussen ander toestel vastgekregen, net hetzelfde model sommige sms'n staan er nog op maar hoe krijg ik alles nr's en berichten van mijn vorige naar deze overgezet? was bij proximus en orange geweest maar die doen geen moeite meer
 

janieburton

Citaat van: factageklerk op 14 januari 2022, 20:12:12 PM
ik heb ondertussen ander toestel vastgekregen, net hetzelfde model sommige sms'n staan er nog op maar hoe krijg ik alles nr's en berichten van mijn vorige naar deze overgezet? was bij proximus en orange geweest maar die doen geen moeite meer

Ik hoop dat je alles kan recupereren.

Citaat van: dani op 14 januari 2022, 10:02:17 AM

Dus alweer een geval van hoe de telefoon slimmer is dan de grebruiker en hoe mensen  eens   RTFM  zouden moeten doen vooraleer ze met ettchnologie aan de slag gaan

Hoi Dani,

Als er al een "Fucking Manual" wordt bij geleverd dan kan men hem lezen!!!  >:( >:( >:(

Bij de meeste gsm's, tv's, tablets, dvd spelers/recorders, fototoestellen, videocamera's, enz...  wordt die niet meer bij geleverd en moet men hem opzoeken op het internet.

Ik heb van mijn gsm de handleiding gedown loaded en geprint maar er staat niets in hoe men alles naar een cloud moet transfereren.

En meestal vind je ook nog het internet niet één maar wel 10 of meer tips hoe men een bepaald iets moet doen MAAR allemaal zijn ze verschillend.