Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

gsm herstelling

Gestart door factageklerk, 05 januari 2022, 22:53:49 PM

Rangeerduivel

#15
Wat wil je nu in feite?
Het is intussen overduidelijk dat jouw oude gsm niet meer te herstellen is, dus een nieuwe dringt zich op
Als het toch een nieuwe moet worden dan ga je toch voor een smartphone, niet?
Je vorige gsm is nu een model voor oma"s!
Ik schreef eerder al, ga naar een (in mijn geval was het een Base)winkel, koop je daar een deftige smartphone en vraag aan de verkoper om alles, maar dan ook alles van je oude telefoon over te plaatsen op je nieuwe en klaar is Kees!
Dat kan gewoon zonder dat je scherm werkt of zichtbaar is...

;)

SuSke

En controleer of alles wat je wou overgezet hebben ook daadwerkelijk is over gezet voor je de winkel buiten stapt. Liefst zelfs aan de desk van de verkoper zelf.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 09 januari 2022, 20:17:19 PMAls het toch een nieuwe moet worden dan ga je toch voor een smartphone, niet?
Awel, ik weet het nog niet. Ik gebruik ook zo'n ding en dat is verdomd handig. 1x in de week opladen. Ze vallen u niet lastig met onnozeleteiten, geen email, geen facebook, geen whatsap, niks. Telefoon en sms.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

factageklerk

Citaat van: Havoc op 09 januari 2022, 21:04:27 PM
Citaat van: Rangeerduivel op 09 januari 2022, 20:17:19 PMAls het toch een nieuwe moet worden dan ga je toch voor een smartphone, niet?
Awel, ik weet het nog niet. Ik gebruik ook zo'n ding en dat is verdomd handig. 1x in de week opladen. Ze vallen u niet lastig met onnozeleteiten, geen email, geen facebook, geen whatsap, niks. Telefoon en sms.

voila daarom dus
 

factageklerk

Citaat van: Rangeerduivel op 09 januari 2022, 20:17:19 PM
Wat wil je nu in feite?
Het is intussen overduidelijk dat jouw oude gsm niet meer te herstellen is, dus een nieuwe dringt zich op
Als het toch een nieuwe moet worden dan ga je toch voor een smartphone, niet?
Je vorige gsm is nu een model voor oma"s!
Ik schreef eerder al, ga naar een (in mijn geval was het een Base)winkel, koop je daar een deftige smartphone en vraag aan de verkoper om alles, maar dan ook alles van je oude telefoon over te plaatsen op je nieuwe en klaar is Kees!
Dat kan gewoon zonder dat je scherm werkt of zichtbaar is...

;)

Brave jongen en als ik nu liever met een oma gsm werk? ik wil niet de godganse dag gekluistert zijn met vingertje aan het scherm. wie zegt dat het niet te herstellen is? even ter info ik ga geen 100en euro's in een smartphone steken, het geld groeit nu ook niet overvloedig op mijn rug. de reden dat ik hem graag wou laten herstellen is wegens emotionele waarde van het toestel en de sms berichten die er op staan
 

raf

#20
Joris hier hetzelfde idee  ik heb nog steeds een nokia 3310 ingebruik en dat ding moet je maar 1 keer in de 14 dagen opladen in standy

@Dani he waar blijf je er staat een pak off topic tussen nu komaan niet slabakken
kom zeveren .
het gaat de verkeerde kant op of zever je selectief alleen als ik iets post zo te zien .
nog een hint gebruik google het is echt je vriend

gezocht op vintage nokia gsm repair

https://nl.ifixit.com/Device/Nokia_Phone

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Citaat van: factageklerk op 09 januari 2022, 22:29:14 PMde reden dat ik hem graag wou laten herstellen is wegens emotionele waarde van het toestel en de sms berichten die er op staan

Joris, je gaat je er een gedacht van moeten maken dat het toestel zelf niet te herstellen is. Water is echt niet goed voor elektronica. Nu het nog gedeeltelijk werkt heb je een kans om zaken te recupereren. Blijf er niet mee wachten want de kans om te recupereren wordt kleiner met de tijd. De raad van Dani is niet slecht. Ga ermee naar een shop, kies een nieuwe GSM naar jouw goesting en vraag wat er nog van de oude kan gehaald worden. Of ga naar zo'n herstelshop en vraag het daar.

En ja, soms verlies je dingen die emotionele waarde hebben. Ik ben zo een deel email kwijt. Zuiver mijn eigen fout. Maar niets aan te doen.

PS: je gsm lijkt heel sterk op de mijne, een Nokia 206.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

#22
Citaat van: raf op 10 januari 2022, 08:39:06 AM
@Dani he waar blijf je er staat een pak off topic tussen nu komaan niet slabakken  kom zeveren .
het gaat de verkeerde kant op of zever je selectief alleen als ik iets post zo te zien

Raf, laat het rusten jonge, ik heb BEWUST niet gereageerd op jouw bericht om dat je er duidelijk op uit ben om discussie uit te lokken.
Mijn reaktie was NIET bedoeld op jouw post specifiek, maar jij naamt het zo op.   Wie het schoentje past ....
Ik heb helemaal NIKS tegen jou of je posts, maar ga dan ook niet provoceren.  Ik heb evenveel recht om mijn mening te uiten als jij.

En verder ga ik met jou niet in discussie want je argumenteert nu even als een kleuter en wil kost wat kost je gelijk halen.
Wel bij deze  :  "RAF  JE HEBT HELEMAAL GELIJK ......"    Als ik daarmee je frustratie kan weghalen, dan is mijn dag goed.
En als je het me nu even niet kwalijk neemt, ik heb andere katten te geselen...   
Om te beginnen een flink geval van een Omikron besmetting dat ik vorige week kado kreeg van iemand "die geen vaccin of quarantaine nodig had",
en waardoor ik nu al 5 dagen  zo ziek als een hond ben.  Geen verdere discussie dus, ik ga straks een kamertje in het ziekenhuis gaan bezetten en zal dus even "out" zijn. 

PS: ik ben wel super blij dat je na al die tijd eindelijk eens een leesteken gebruikt hebt in je tekst.   Dat komt helemal goed !!!


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

gekendevent

is inderdaad een nokia 108 en in engeland herstellen ze die nog maar kostprijs ??? . Om alles terug te hebben kan je de sim kaart toch in een andere steken en uitlezen via usb ? Op jouw toestel zit geen usb maar wel een bluetooth en mss kan hij wel gekoppeld worden.Of je berichten dan ook meegaan weet ik niet.Spijtig dat er geen usb op zit want anders was het simpel via PC te doen.Heb ik hier al met mijn nokia gedaan omdat ik voor het werk een samsung met verschillende mogelijkheden moest hebben en heb zelf alles overgezet via een omweg.
oud gekende telefoon

Harm

Citaat van: dani op 10 januari 2022, 11:01:41 AM

PS: ik ben wel super blij dat je na al die tijd eindelijk eens een leesteken gebruikt hebt in je tekst.   Dat komt helemal goed !!!

Is dat natrappen nou echt noodzakelijk?

rgp

Harm,

Dat is niet natrappen, maar de puntjes op de i zetten.

Waarom heb je niet op de provocaties gereageerd ? Nogal selectief

Als ik alle posts van Raf en anderen lees, dan heb ik soms ook bedenkingen.

En nu terug on topic

Dani: snel beterschap

Roland

Havoc

Dani, Roland.... Raf heeft reeds vele malen aangegeven dat hij omwille van zijn medisch verleden gebruik maakt van een spraak naar tekst software. En zo'n software maakt dat zijn posts er zo uit zien. Als je dat ondertussen nog niet weet dan wordt het tijd. Dus die PS is er teveel aan.

Ik kan me aan posts met hopen fouten ook storen als ze komen van iemand die niet wil. Maar in dit geval kan ik daar perfect mee leven.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Havoc,

Ik weet al van in het begin van de problemen van Raf, daar gaat het niet over in mijn reactie, maar over de inhoud of tenminste van het moet voorstellen.  Dus nogmaals dat Raf fouten schrijft heb ik GEEN ENKEL probleem mee.

Roland

Havoc

Ok Roland, omdat je reageerde op die post van Harm dacht ik dat je het over Dani zijn PS had. Geen probleem.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Havoc,

Je gaat PM hebben

Roland