Märklin/Trix Type 81

Gestart door Jacques D, 03 januari 2022, 21:56:53 PM

Jurgen

Citaat van: doomslu op 05 januari 2022, 17:11:18 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 05 januari 2022, 13:45:00 PM
https://www.facebook.com/treinshop.olaerts   even naar ondereen scrollen met 2 lampen
Op die link is volgens mij niets te zien.

Scrollen alsof je leven ervan afhangt Luc.  ;D

Het gaat om een bericht van enkele dagen terug, maar op de fb-pagina van Olaerts wordt zoveel geplaatst, dat het wat onoverzichtelijk wordt. Soms een beetje overdreven zelfs met zaken die op zich geen directe link hebben met de winkel zelf, maar wel met treinen in het algemeen. Al wordt zelfs daar soms van afgeweken...

Ik wil Olaerts niet afkraken, de winkel blijft top, maar het social mediagebeuren kan een enorme update gebruiken. Het is trouwens ook niet Olaerts zelf die de fb-pagina beheert, maar wel een bevriend persoon of medewerker van achter de schermen. Helemaal duidelijk is dat voor mij niet, maar het maakt me ook weinig uit.

Ondertussen werd de link van de 81 met M2's trouwens al gedeeld in dit draadje.

Wat het model betreft, het artikelnummer begint nu met 39xxx. Dat wil zeggen dat men het binnenwerk al heeft aangepast met één van hun betere motoren. Of ook de buitenkant hierbij een upgrade kreeg weet ik niet. Wanneer dit in het verleden bij een bepaald model gebeurde, dan werd dat ook bij de highlights van het model vermeld. Hier vermeld men niets, dus spreek ik me er verder niet over uit.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

PeterVG

Wat vorige bijdrage betreft:

Lees even dit door:
https://www.cooltrain.be/BMT_DB/index.php?id_product=2534&controller=product
Dit model was meer dan 20 jaar geleden reeds uitgerust met een klokankermotor. Als die nu eruit gezwierd is dan zitten we met een degradatie van het model. 20 jaar geleden was de rijkwaliteit van dit model top.
Aan het uiterlijk van de loc is niets gewijzigd alleen heeft men nu een model zonder sierstrepen uitgebracht. Inzetbaar eind jaren 50.
Wat ikzelf vreemd vind is de prijs "449" euro. Hoog voor een oud model.
De voorgaande oplage was zo groot dat ik van het model meerdere exemplaren kon kopen voor nog geen 200 Euro !!

Metpetergaathetbeter

even wachten hé Peter, misschien in de toekomst weer eens ne slag slaan hé ? ;D ;)

erik de noorman

Klopt fluisterstil en zeer goede rijeigenschappen zelfs bij het kruipen en vooral veel trekkracht. Ik heb die in de tijd blijkbaar veel te veel betaald ik dacht €325.

Erik.

gekendevent

de prijs is te verstaan want alle versies zijn SOUND en MFX .Wel enorm verschil met origineel model dat 249 euro kostte toendertijd.Dus 180 euro voor de extra's. info gekregen van de luxemburgse winkel
oud gekende telefoon

Bart12

Die rijtuigen die marklin voorziet, heeft dat nu ooit in België gereden?

Rangeerduivel

Citaat van: Bart12 op 19 januari 2022, 06:45:00 AM
Die rijtuigen die marklin voorziet, heeft dat nu ooit in België gereden?

Zo staat het op facebook
"43054 NMBS Doos met 3 personenwagens en 1 bagagewagen van verschillende soorten in de NMBS-versie: 1 bagagewagen met twee assen (ex-Pwgs 41) zonder dakverhoging nr. 27.402, 1 personenauto met vier assen type Langenschwalbach (ex- C4i Pr 15), 3de klasse nr. 47.306, 1 personenauto met twee assen type "Donnerbüchse" (ex-BCi-29), gemengd 2e/3e klasse nr. 27.505 en 1 tweeassige personenauto "Donnnerbüchese" (ex-Ci-28), 3de klasse nr. 27317 - 2022"

Dus kan je vermoeden dat het wel degelijk klopt, niemand gaat het tot dusver uit zijn duim zuigen... ;D
De loc en rijtuigen zijn hoogstwaarschijnlijk naar Belgie gekomen als herstelbetaling ten gevolge van de WOorlog(en) I en II

;)

guy holbrecht

Al die gepresenteerde rijtuigen zijn effectief in dienst geweest bij de NMBS na Wereldoorlog Twee. We komen er in MSM op terug zodra ze voor de redactie beschikbaar zijn.

Metpetergaathetbeter

die ene op draaistellen daar was er maar 1 van in Belgie.

Die staat trouwens op de kaft van een uitgave(van de NMBS) met plannnen van personrijtuigen van de NMBS. Ik heb er ook ene maar de de verkeerde. Ik dacht dat het boek een blauwe kaft had.

Als Marklin zijn huiswerk prima doet mag het ook gezegd worden

-vierassig rijtuig 3e kl nr 47306: zie boek ex Duitse rijtuigen blz 176. Het is een enig exemplaar dat in 1916 gebouwd is en afkomstig uit Saarbrücken.
Het heeft van 1945 tot 1956 met dit nr rondgereden en is toen vernummerd naar 2e kl (afschaffen 3e kl). Buiten dienst op 19/06/1961. https://nmbs-asp.adlibhosting.com/Content/GetContent?command=getcontent&server=pdf&value=2018\201803\C3465.pdf info clublid Marc A.

Decapod

Er staat over die Langenschwallbacher een uitvoerig artikel met veel foto's in ODB 84 op p. 64-65.

Kort samengevat:

• °1916: voor KPEV als C4iPr15, nummer Saarbrücken 2051 (1916-1923)
  • Vanaf 1923: Trier 32002
  • Hernummerd door DR: 79966
  • Opgenomen door NMBS in 1946 als 47.306
  • Hernummerd in 1950 als 88.302 als derdeklasserijtuig, in 1956 bevorderd tot 2de klasse
  • 19 juni 1961 geschrapt
  • Opgenomen als dienstvoertuig met UIC-nr. 30 88 97 40 472-3 in de reeks 9740L2
  • Brandde in 1969 volledig uit
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.