Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Brugje bouwen

Gestart door wouterdt, 02 januari 2022, 20:36:57 PM

wouterdt

Nou ik moet dringend is een trein laten rondrijden en daarvoor heb ik een brug(je) nodig.
Ik kocht ooit eens een hackbrug(TN8-2) uit een of andere rommeldoos, toen er nog beurzen waren, en nu dacht ik laat ik die er even in hakken.  8)
Nu heb ik  hier zo een boekje liggen (Model Railroad Bridges & Trestles, Volume 2 - Kalmbach Publishing)
kwestie van toch een beetje een idee te hebben hoe er een brug uitziet.
Nu blijkbaar  steek je zo een brug tussen 2 betonnen brughoofden (ja want ik weet er wel veel van ja  ::)...)

Maak een hoofd
Een goed excuus om de 3D printer is aan te steken en wat te tekenen(sla ik hier even over) :

Nu vanboven waar de brug moet komen zit een ongelijkheid in, om een of andere reden ging de resin daar niet goed harden.
Nu niemand gaat dat deel zien (hopelijk  :o ) dus dat probleem negeer ik gewoon, beetje schuren en dat was OK.

Schilder een hoofd
Daarna moest de zooi geschilderd worden, nu  vond ik nog een flesje "Textured Paint Concrete" van GreenScene,
ooit eens gekocht op een of andere Engelse beurs toen reizen naar de joekee nog praktisch was.
Een soort van grijze verf met zand(?) in waardoor je zo direct beton achtig iets krijgt.
Je moet het ding uitstrijken met een paletmes en niet met een borstel want dat komt niet goed.


Nu hier slaat de twijfel al wat harder toe, want dat ding is nogal grof.

Weather een hoofd
Nu misschien kunnen we dat wel wegsteken met wat poedertjes een rommel
Dus ik kijk even naar een foto van geweatherd bruggen (zo doen de echte modelbouwers dat blijkbaar ook  ;D )
Blijkbaar vervuilt dat ding waar het regenwater de brug afloopt.
De brug zelf mag ook niet te roestig zijn want anders wordt ie direct afgekeurd.
Beetje washing erover en poederen (pan pastel) met wat grtijs zwart, burnt umber & burned sienna


De brug
Nu in mijn boek zijn al die bruggen zwart, zelf op de zwart wit foto's
Leek me wel een goed idee omdat ook te schilderen, zodat hij er wat minder catalogusachtig uitziet.



Het voorlopig resultaat
Ja dat ziet er dan zo uit, want ik ben vergeten foto's maken van hoe hij ingebouwd is  :P



Graag uw cynische commentaar  ::)





Michael

Wouter, cynisch hoeft het echt niet te zijn, de betonnen brughoofden zien er al aardig uit, ik verwacht nog wat meer drybrushen en mos, de brg is netjes geplaatst maar moet nog geweatherd worden, goed bezig maar nog een hoop te doen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

mahtoska1

Het ziet er goed uit en inderdaad nog een beetje verder "vervuilen".

wouterdt

Wel zo ziet ie er dan uit als hij ergens inplakt.
Er is nog een beetje werk aan  ::)