Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Bovenleiding SBB/BLS

Gestart door marklinfreakske, 11 november 2006, 15:38:45 PM

marklinfreakske

kan iemand me helpen om aan plannen met de maten in HO of in schaal 1:1 te helpen van bovenleiding die 2 sporen overspant.
want ik zou namelijk de bovenleiding zelf willen maken uit messing en kopendraad omdat dit kostenbesparender zou z'n voor mijn klein modelspoorbudget :)

mvg, Brecht

rixke rail

#1
In de brochure "Mit Oberleitungen fahren wie beim Vorbild" van Sommerfeldt staan een aantal schema's met maten voor bovenleidingspalen van de SBB. ([:)]) De draden zie ik er echter niet direct bijstaan ! ([:(!]) Ik wil die pagina's voor U wel inscannen en doormailen, als U dat al kan helpen !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marklinfreakske

#2
ja dat zou wel prachtig zijn als je dit wil inscanne voor mij
foto's van de gewone draden f maten daarvan heb ik niet nodig want ik heb hopen foto's deze vakantie gemaakt in zwitserland (van treinen natuurlijk [;)] dus jah [:)]

mvg, Brecht

rixke rail

#3
Ziezo, alles is verstuurd.
Heb je alles gehad (6 blzn.) ?
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marklinfreakske

#4
eerlijkgezegd ng niet gekreegn, anders mag je het naar dit emailadres ook versturen : brecht.teerlinck@gmail.com

mvg, Brecht

rixke rail

#5
Ik heb idd. een returnmail gekregen van het adres, dat in uw profiel staat : "550 : mailbox unavailable." ([V])
Onder tussen is ie opnieuw vertrokken op het andere adres ! ([:)])
Modelspoorse groeten.
Eric.
P.S. : dit lijkt een onderonsje te worden, Brecht. ([:0])
Geen andere respondenten !
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Koen

#6
Het onderonsje is verbroken [:D][:D][:D].

@rixke rail,
Heb jij toevallig ook de afmetingen voor de Belgische bovenleiding?
Nooit te oud om te leren

rixke rail

#7
citaat:
Geplaatst door Koen

Het onderonsje is verbroken [:D][:D][:D].

@rixke rail,
Heb jij toevallig ook de afmetingen voor de Belgische bovenleiding?



Youbetcha , ([8D])
Watch yer mailbox !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Koen

#8
Bedankt Eric,

Je hebt mij waardevolle informatie bezorgd.

mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Petdig1

#9
Bouw deze deels zelf uit messingprofielen.  Tekeningen en voorbeelden beschikbaar  samen met  foto's

Bij verder interesse  mail maar even [:D]



Mvg
Peter
Sbb en Bls baan in opbouw

Petdig1

#10
en de  vergelijking met het orgineel [:D]
Sbb en Bls baan in opbouw

Gerolf

#11
Mooi, Peter [:0]
Het enige verschil dat ik zie is de ontbrekende ophanging van de trekstangen aan de mast.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

glamo

#12
h??l knap peter, ik maak enkel de rijdraden zelf.
de masten zouden me teveel tijd kosten. ik moet er zo'n 150 hebben!

mvg kurt
 

13erke

#13
Als je het kan interreseren: op //www.barinmodell.com staan er ook foto's van zelfgemaakte portieken, van de bls,sbb,... zelfs van onze 25kV boveleiding[;)]

Petdig1

#14
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Mooi, Peter [:0]
Het enige verschil dat ik zie is de ontbrekende ophanging van de trekstangen aan de mast.



TX [:I]? ophanging van de trekstangen was iets te moeilijk om te realiseren. Verder  viel het wel mee.  Bedoeling is om ze in serie gaan maken.  Zelf heb ik er  een goede 450 nodig schat ik.   Maar dat komt wel goed.... eens bezig gaat het redelijk vooruit.  

Peter
Sbb en Bls baan in opbouw