Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

platendakpannen wit en rood HO

Gestart door henry, 30 december 2021, 20:23:32 PM

henry

Wie weet waar platen zijn met profiel dakpannen HO.
En het liefst 30 cm breed.

Stryreen of plastic geperst karton mag ook.

Alvast bedankt

Dirky

Ik heb nog enkele platen Vlaamse/Noord-Franse dakpannen op voorraad... styreen, wit, maar kan ik je ook rood geschilderd leveren!

Dit model":

IMG_20200501_181321_resized_20200501_061344036 by Dirky dyniMo, on Flickr

henry

Mooi wat is de lengte en hoogte per plaat.
en welke prijs had je in gedachte.

Henry

Dirky

Stuur me een email naar het adres in mijn handtekening Henry!

henry


Dirky


henry


henry

Na een korte zoektocht en hier en daar vragen.
Kreeg ik antwoord van modelspoor24 er was iets nieuws op basis van foam.
Dit foam was er al voor muren, nu ook in 2mm voor dakken.
Verwerkt echt mooi.

Materiaal is op foto rechts.


Stieven76

Dat ziet er heel realistisch uit. Waar heb je dat gevonden?

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

RUNE

De mooiste zijn de 60355 van Noch, deze zijn gemaakt van kwartszand en steenpoeder, flexibel en zeer realistisch.  Tevens gemakkelijk op maat te knippen/snijden.  Omdat ze flexibel zijn kan men ook doorgezakte daken imiteren.  Nadeel is de prijs.
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Bouwmateriaal/Structuur+platen/Noch-60355/nl/modell_334433.html

Dirky

Citaat van: RUNE op 06 januari 2022, 22:25:29 PM
De mooiste zijn de 60355 van Noch, deze zijn gemaakt van kwartszand en steenpoeder, flexibel en zeer realistisch.  Tevens gemakkelijk op maat te knippen/snijden.  Omdat ze flexibel zijn kan men ook doorgezakte daken imiteren.  Nadeel is de prijs.
https://www.modellbahnshop-lippe.com/Bouwmateriaal/Structuur+platen/Noch-60355/nl/modell_334433.html

Dat zijn Spaanse Redutex folies die door Noch verkocht worden. Zeer mooie producten inderdaad maar de prijs maakt van je eigenbouw huisje een duur gebouw. Rechtstreeks bij redutex wel een 30% goedkoper.

henry

Foutje rechts is kartonplaat dakpan van noch.

Links in bruine kleur is foam single dak. deze is prettig te verwerken en niet glad. kost euro 8.50 , lengte 50cm x 19.5 cm