Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Modelspoor Scenery Challenge 30 december 2021

Gestart door Michael, 29 december 2021, 19:17:03 PM

Michael

Vandaag was de eerste dag, morgen vanaf 10.00 uur vervolg, Live stream


https://www.youtube.com/watch?v=J53EPFVMPpM

Met medewerking van Evan Daes, Martin Welberg, Lars op 't Hof, Erik, WIeringa, Wim Wijnhoud. Harold Content, Ewout de Leeuw, Jeroen Balkema en Jan-Hein Ruijgrok door Bentink Modelspoor.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

svvander

Zeker een aanrader... ik heb tot 15u kunnen volgen. Vandaag zeker terug. (Wordt trouwens opgenomen en kan later opnieuw bekeken worden!).
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

Martin Welberg

Geloof dat we er iets leuks van hebben gemaakt.


ACFI


Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

svvander

Ben er zo een beetje zeker van... een dik succes! Nog is proficiat aan de organisatoren: ik heb nog nooit op 2 dagen zoveel interessant geleerd.
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

B_Modelbouw

Interessante video workshop waar de tips mooi worden toegelicht door de experts, prachtige producten en technieken worden gedemonstreerd...

Maar wel een puntje van kritiek... een land dat weet om terrein van water te winnen, weet helaas niet hoe een verrassing plaatsvind. Hoop nooit dat de sluisdeur het begeeft want het waterniveau staat aan die kant hoger dan de kaaimuren. Maar gegarandeerd dat er niemand is over gevallen en het resultaat prachtig is.  :-\

We kijken uit naar volgende ...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


evan

Bert,

't plaatje klopt wel hoor en het water staat nog steeds lager dan de kademuren, maar geeft een vertekend beeld op de foto door de donkere schaduw voor de sluisdeuren.

Het model:  https://www.artitecshop.com/nl/sluis.html

En het is een sluis om de binnenwateren te vrijwaren van getijden.  We hebben bewust hoogtij uitgebeeld.




Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

B_Modelbouw

Evan, als je gelijk hebt... heb je gelijk... in de beelden van de eerste dag ligt er boven de dikke XPS plaat een dunne plaat voor het terrein. In de foto was dit niet zichtbaar waardoor ik er vanuit gegaan was dat er enkel gebruik was gemaakt van die dikke XPS plaat, waardoor het vlak van het hoog water gelijk zou liggen aan deze van het terrein.

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Kautenbach

...er heeft aardig wat water door de sluis gestroomd om m goed te maken ;D

Ik wist zelf eigenlijk helemáál niet van t bestaan van dergelijke type sluizen ;) ik kwam niet verder dan de kennis over sluizen die in dit toch zo platte kikkerlandje hoogteverschillen in t gebied zouden overbruggen.