Nieuws:

Nu in MSM 251 DOSSIER: De NMBS M4-rijtuigen van Treinshop Olaerts

Hoofdmenu

Oude Fleischmann loc decoder inbouwen

Gestart door tomcatsburg, 11 november 2006, 14:50:11 PM

tomcatsburg

Hallo,

Ik sta op het punt mijn eerste decoder in tebouwen; de LD-G-5 van Tams voor het DCC formaat.
De locomotief die omgebouwd moet worden, is een oude BR 211 uit het jaar 1994. Bij deze locomotief is dus (bijna) geen rekening gehouden met digitaal rijden. Ik heb al gelezen op modellbahn-online.de dat het "motorschild" op een bepaalde plek onderbroken moet worden, omdat anders kortsluiting ontstaat. Maar ik en mijn vader hebben het even doorgemeten, en het bleek dat er van de stroomafname naar de aangedreven wielen g??n isolatie zit. De stroom loopt dus gewoon door. Zorgt dit ook voor kortsluiting? Of is dit onschadelijk?

groet Tom

tonycabus

Doorslijpen die baan! Anders krijg je zeker problemen.
Ik zoek ff een plaatje voor je.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Brunel

Waarom Tony?
Ik weet niet of ik de vraag goed begrijp, maar het klinkt alsof de aangedreven wielen gewoon meedoen met de stroomafname. Lijkt me alleen maar een voordeel.

INFO

Meten is weten, als je weet wat je meet.

Als je dat niet weet, dan heeft meten geen nut.

Verder is de probleem omschrijving van die aard dat ik er niets van kan maken.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Jean

citaat:
Geplaatst door INFO

Meten is weten, als je weet wat je meet.

Als je dat niet weet, dan heeft meten geen nut.
.....

Daarnaast ook nog weten wat je aan het doen bent, waar je nu staat, waar je naar toe wilt en als laatste, welke weg je gaat nemen.
Als de kennis van het 'wat' en het 'hoe' voor de stappen ontbreekt, zul je dat eerst helder moeten krijgen.

Heb je de instructie al doorgenomen?

Groet,
Jean  

tonycabus

@ Brunel: Ok hoor voor de stroomafname, maar ik begreep dat die meteen ook doorliep naar de motor, en precies die printbaan moet doorgeslepen of -gesneden worden, anders krijg je problemen h
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tomcatsburg

Inderdaad, heb de baan doorgeslepen en de loc rijdt als een zonnetje. Nu nog de verlichting en de kap erop.

groet Tom