PIKO 2022

Gestart door wisselstromer, 28 december 2021, 12:44:08 PM

Metpetergaathetbeter

en dan zit er nog niemand in dat rijtuig...

the_gold

Interieur is ook povertjes...

PeterVG


Alan On Track

Ik vind het wel interessant om te zien hoe onze modellen gemaakt worden eigenlijk. Er komt toch wel wat handwerk bij kijken.
Modelbouw is een kunst

the_gold

#79
Ik zie Nederlandse rijtuigen passeren rond 15 min, welk type is dat?
De deuren zitten helemaal aan de buitenzijde van de rijtuigen.

Die 5204 is wel heel knap!

Sicco

Hobby segment rijtuigen, niet prototypisch
Ik was verbaasd dat hij ze liet ziet, wellicht even verward met de ICR-rijtuigen.....

ronny-vdv

Citaat van: PeterVG op 02 december 2022, 13:33:21 PM
Nieuws van Piko
https://youtu.be/DBWzTbXLR7g?t=1016
Nog een chance dat we de vrouwkes hebben, hé  ;D ;)
De bolle neuzen zien er echt fantastisch uit!
Mvg,

ronny-vdv

Alberke

Wat is dat trucje met dat papierke met die lijm?
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

PeterVG

De I6 rijtuigen in memling kleurstelling van Piko zijn verkrijgbaar.
Het goede nieuws is dat je met 1 rijtuig voldoende hebt om deze legendarische schooltrein in model te laten rijden.
Duur hoeft onze hobby dus niet te zijn ;D
P3444 : Gouvy - Trois-Ponts
1503_Honvelez_L42_09.06.2005 by Wim De Ridder, on Flickr

mark7758

Ga jij een bovenleiding aanleggen? 8) 8) 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterVG

Nee, want een 55 staat leuker 8)

Metpetergaathetbeter

tja goedkopere (in het verleden) Roco/ LSModels deden dat eigenlijk ook al, trouwens met die 15 kunnen I10'en en DMS ook dacht ik en dan liefst in al de kleuren die toen reden https://www.youtube.com/watch?v=VG39ij_fW48 ik koos een langere maar op het net zijn er meerdere(kortere) combinaties te vinden


Jurgen

Ik heb de Piko varianten in ieder geval besteld, het is enkel nog wachten tot de assen omgewisseld werden voor AC.

Het heeft lang geduurd vooraleer ik de beslissing nam om ze te kopen, maar ik wou zeker weten dat ik het UIC-nummer nog niet in mijn bezit had. Ja, ik ben zo iemand die unieke UIC-nummertjes wil in model.  ::) ;D

De reeks 15 heb ik al in bezit, net als de reeks 55. En ja, ook een hele resem aan Memling-rijtuigen. Ik denk dat ik ondertussen 2 volledige stammen kan maken met uitsluitend Memling-rijtuigen.
En toch heb ik nog steeds niet alle UIC-nummers in bezit.

Ik heb ooit ergens hier op het forum eens de vraag gesteld hoeveel rijtuigen er precies die Memling-livrei gehad hebben, maar helaas was er toen niemand die het precies wist.
Onlangs heb ik in mijn mails nog iets teruggevonden, maar ook die link is doodgebloed. Mocht iemand ondertussen het antwoord weten, ik hoor het graag!
Wat weet ik zeker: De Breaks, de I4AB (als restauratie) en de I10 Bistro. En dan een hele nest I6 en I10 waarvan niemand het aantal wist of weet. Of het gewoon niet openbaar wil of kan maken om welke reden dan ook. Sommige heb ik her en der op het www weten terug te vinden, maar lang niet allemaal.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Metpetergaathetbeter

#89
mocht jij eens kijken online dan vind je dat heel eenvoudig......trouwens dacht ik dat jij de gehele set had/hebt van Models World als je daar nog een rijtuig(veelal een I10, maar ja wat is normaal ?)toevoegd dan heb je meteen de max aantal (zijnde 7 of 8 ) rijtuigen dacht ik.  https://www.youtube.com/watch?v=SJI8WfmnMgc

De Memling zo uit het hoofd( de meest gebruikelijke)bestond uit 2 I6Amem , 2 I6Bmem  2tot3 I10B(mem/durfde al eens Oranje ook zijn), samen met het restaurtatierijtuig I10 MEMLING later met Bistro op.(alle wagens zijn of bij Roco en/of LS(restau's/Bistro)te vinden
Het allereerste Belg rijtuig die was een I4 AB Bistro(zonder klasse aanduiding) in Memling kleuren(door Ls aangeboden) toen men  nog die I10 verbouwde denk ik.....

Verder reed die met een tijdje met een DB reastauratie (Lima had een heel fraai rijtuig, was om die reden ook gewild).....ook heeft er een tijdje FS (Italiaans)rest.rijtuig ingezeten beige(met fijne rode streep)/bruin dacht ik dat werd door Roco aangeboden (er zijn foto's te vinden helaas vond ik ze NU niet !

https://www.vonderruhren.de/aachenbahn/seiten/saphir.php