Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

PIKO 2022

Gestart door wisselstromer, 28 december 2021, 12:44:08 PM

gekendevent

blijkbaar brengen ze nu eindelijk voor de RH97 2 versies AC uit: 1tje met en eentje zonder sound.Lekker want dan kan er wel een esu in en niet dat piko gedrocht dat beknot is.
oud gekende telefoon

Michiel

#16
Piko blijft een totaal drama voor schaal N. Ze hebben naar mijn herinnering nog nooit 1 Belgisch model geproduceerd, behalve in de jaren '60 een paar. Wel modellen voor ander kleine exotische maatschappijtjes, maar iets Belgisch? Er zijn toch echt wel oportuniteiten te vinden, al zijn het omschilderingen. Wie is de Belgische vertegenwoordiger voor Piko? Die persoon slaat toch echt wel de bal mis, en mag van mijn part met schaamrood in de hoek gaan staan als BELGISCHE vertegenwoordig. Maar mij kan het niet schelen want zit in TPI en II, en knutsel lustig verder.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

De Belgische vertegenwoordiger zal zich inderdaad kapot schamen. Dat hij in Belgiƫ woont. Man man man wat een verschrikkelijk stelletje zuurpruimen, kotsmisselijk word ik er van

We zouden die man of vrouw moeten vieren, voor wat hij allemaal heeft bereikt de laatste jaren met Piko. Maar nee. Mie mie mie mijn modelletje zit er niet bij, onvergeeflijk, mie mie mie

Michiel

Ik weet dat het je ergert, Sicco. Vorig jaar was het het zelfde. Maar wat heeft die persoon bereikt met Piko N: 0 (NUL) modelen ooit? Mij lijkt er toch IETS mogelijk. Belgische N'ers verwachten geen 100% getrouwe modellen. Een omschildering van een buitenlander zou al welkom zijn. Maar als we een beetje aandacht en sympatie vragen voor Belgische modellen van onze Belgische vertegenwoordiger, zijn we zuurpruimen. Laat mij dan een zuurpruim zijn.  ::) ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

GDE

Citaat van: rixke rail op 30 december 2021, 15:09:20 PM
Ze hebben met de 554 een interessante keuze gedaan en ook goed documentatiewerk,  wellicht volgt hierna de versie met plaats voor 2 extra koplampen reeds voorzien, maar nog niet aangebracht ...  ::)
Logisch vervolg is ook dus de 49, ook al jaren op het verlanglijstje van velen, , vermoed ik.
Evenals de hlv type 97. 
Over de poging tot M7, laten we ons inderdaad niet uit, da's speelgoed ...
Modelspoorse groeten,
Eric
Ik hoop eveneens met u mee op de versie met de schelpen voor de dubbele koplampen maar nog deels afgedekt. In hoeverre dit mogelijk, voorzien of gepland is bij Piko hoop ik ooit eens te weten . In afwachting daarvan bij ik alvast tevreden met de nieuwe aaangekondigde rood/gele 554 .

Sicco

Citaat van: Michiel op 30 december 2021, 16:14:26 PM
Wie is de Belgische vertegenwoordiger voor Piko? Die persoon slaat toch echt wel de bal mis, en mag van mijn part met schaamrood in de hoek gaan staan als BELGISCHE vertegenwoordig.

Dus dit is aandacht en sympathie vragen?

Dit is afbranden in mijn woordenboek.

Dit is het afbranden van iemand, die de laatste 5+ jaar voor de kleine Belgische markt voor elkaar heeft gekregen dat er een vreselijk fraaie reeks 82 en 73 is, een superieure reeks 80, een indrukwekkende reeks 28, twee typen Brossel motorwagens en nu een mogelijk superieure Belgische Bolle Neus.


Michiel

H0, H0, H0, H0 en H0. Voor H0'ers inderdaad een heeeeel mooi resultaat. Om te watertanden. En als je H0'er bent kan ik me voorstellen dat je erg blij bent. Zou ik ook zijn.

N? ::)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

Sicco inderdaad fraai wat Bob de laatste jaren nu (eindelijk)wel schijnt te lukken, maar ik kan mij toch wel inbeelden dat iemand die spoor N in het hart draagt wel een beetje op zijn honger blijft zitten

Driesel


Sicco

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 december 2021, 17:05:14 PM
Sicco inderdaad fraai wat Bob de laatste jaren nu (eindelijk)wel schijnt te lukken, maar ik kan mij toch wel inbeelden dat iemand die spoor N in het hart draagt wel een beetje op zijn honger blijft zitten

Geen probleem; als die persoon nog drieduizend gelijkgezinde Belgen weet te vinden die garanderen dat ze precies hetzelfde model afnemen is men vast bereid het te maken!

Tijd start nu, ik zie volgend jaar dan wel voor welk model dat aantal behaald is

Metpetergaathetbeter

veel meer dan een 2200 staat daar niet in, om te (her)schilderen(tijdperk 4 dan )

Sicco

Maak er voor een nieuw te ontwikkelen model van maar vijf tot tienduizend van

Metpetergaathetbeter

begrijp ik wel maar N stelt helaas voor degenen die het beoefenen niet zo veel voor. Daarentegen is Ho eigenlijk wel een markt die blijkbaar interessant is voor Piko? Opeens ? Of wil men daar ook sommige andere spelers treffen met marktaandeel af te nemen ?

Michiel

Volgend jaar zelfde scenario: 0 Belgische schaal N initiatieven bij Piko. Hoef je geen jaar voor te wachten.  ;D

En voor mij persoonlijk doe ik het niet, Sicco... "Mie, mie, mie" ... daar gaat het dus niet om.  ;)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Sicco

Mie mie mie =  :'(, niet 'me'  ;D