Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Foto van Colli wagon NMBS

Gestart door belair, 11 november 2006, 13:55:34 PM

conducteur

ligt het aan mij of aan iets anders? behalve de link van gerolf, en die van trainservice werkt er geen[}:)]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door LokSound

vanaf 1st week augustus 2009... verkrijgbaar bij uw winkelier: 8 verschillende nummers; van Hobby Trade!

Getest in MSM 84, eind volgende week bij uw dagbladhandelaar.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Tobin

Hey,

Heeft er iemand al ervaring met de wagons van deze nieuwe fabrikant van belgisch materiaal?
Misschien een foto?

Groetjes

Hans

loco

Om op Tobin zijn vraag te antwoorden:
Hobby Trade is een Deense firma met een degelijk palmares. Ik zou hem nog geen Belgische fabrikant durven noemen. De wagens die zij maken zijn voor degenene die ik in mijn handen heb gehad zeer degelijk en voorzien van opvallend veel en zeer fijne details. Het zou me dus verwonderen als de nieuwe Belgische wagen niet is voorzien van dergelijke details. Soms zijn deze details ook in staaldraad en/of messing. Veel zal dus afhangen hoeveel zij wilen investeren in deze wagen om alle details weer te geven. Ik heb de wagens nog niet gezien tenzij op foto, maar ik heb de indruk dat het inderdaad kwaliteit is inclusief normering.
Ik weet ook nog niet hoe de weergave is van de gele band. Dat is doorgaans een moeilijke zaak omdat geel minder goed dekt. Zeker wanneer men een lichte kleur geel gebruikt. Met de opschriften zal alles wel OK zijn.
treinservice Danckaert verdeelt de wagens. TSD is ook geen Belgische fabrikant. Een foto heb ik niet tenzij op de website van TSD. Maar in het volgende nummer van MSM zal blijkbaar een artikel staan. Dus nog eventjes wachten.

LokSound

citaat:
Geplaatst door Tobin

Hey,

Heeft er iemand al ervaring met de wagons van deze nieuwe fabrikant van belgisch materiaal?
Misschien een foto?

Groetjes

Hans


Tobin

dank aan LOCO voor correcte info.
wij zijn geen fabrikant, alleen de importeur. De colli's zijn wel ons project!
Als je wil weten hoe mooi ze zijn, waarom ga je niet naar je verdeler? Bekijk ze en geloof alleen je eigen ogen.
Ik kan wel meedelen: wij zijn zeer trots op het resultaat.
Dat geel was een probleem... ook het bruin.
In N?rnberg zaten we nog aan tafel met de Hobby Trade-staf en hebben we op basis van bruin (te rood) en geel (niet dekkend) de zaak afgekeurd. Toen een maand geleden de handmunsters binnenkwamen wist ik: ik kan op mijn beide oren slapen... ik was blij met het resultaat: bruin is zoals moet..; geel dekt. ook groene beschrifting is goed. Meer nog omdat dit ons eerste project was: ik wil ook niet afgeschoten worden. Kritiek is er natuurlijk altijd... en daar leren we uit!
Maar nogmaals: oordeel zelf. Ga ze bekijken of kom langs in Genk op Euromodelbouw. En heb je idee?n voor een volgende... let me know!
mvg, Patrick

Peter

Hallo Patrick,
waarom als volgend projekt geen Belgische metalen pakwagens, zoals ze vroeger (vrij grof) door Dacker werden uitgebracht.
Voordeel: verschillende tijdperken, versies en kleur met een basismodel.
De Colli wagens: een woord: PERFEKT [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

daniel