Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Foto van Colli wagon NMBS

Gestart door belair, 11 november 2006, 13:55:34 PM

belair

Bedankt voor de opmerking jongens, maar ik zit er zo niet mee als het model niet echt 100% de echte benaderd.
mvg
Luc

Arbeco

Het modelletje op de foto van mijn site (die Willems gepost heeft),
is een model van M?rklin. Deze komt uit een setje van 4 stuks welke enige tijd geleden door Treinshop Olaerts is uitgebracht. Met een beetje geluk kom je ook nog wel Liliput-wagens tegen in deze uitvoering.

Groetjes Len.[;)]
Old diesels never die...

locomotion

Op de ruilbeurs in oud-heverlee voorbije weekend werden verschillende origuinele wagens van Dacker verkocht, zowel Colli als andere van hetzelfde type. Ze zijn heel gemakkelijk te vinden als men een beetje uitkijkt. En de prijs valt over het algemeen ook goed mee.
Locomotion

SuSke

citaat:
Geplaatst door locomotion

Op de ruilbeurs in oud-heverlee voorbije weekend werden verschillende origuinele wagens van Dacker verkocht, zowel Colli als andere van hetzelfde type. Ze zijn heel gemakkelijk te vinden als men een beetje uitkijkt. En de prijs valt over het algemeen ook goed mee.
Locomotion



Laat je zeker niet vangen aan de ongeloofelijke prijzen welke er op ebay en andere veiling-sites wordt geboden voor dit type wagens.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Willems

Oeps , ik heb het lilliput model en zo te zien precies het zelfde.

Wim W
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

janjozef

Dacker is door lilliput overgenomen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

loco

De Colli wagens van het type Gkklms en Glms van Dacker (Dalemans en Fleerackers) zijn indertijd gemaakt door Liliput exclusief voor Dacker. Nadat het bedrijf failliet is gegaan heeft Liliput de productie gewoon verder gezet. Liliput heeft dus nooit Dacker overgenomen.  Het is niet altijd duidelijk wie welke wagens heeft uitgegeven: Dacker of Liliput. Maar daar lag Dacker zelf ook niet van wakker, want zijn waren toen eveneens verdeler van Liliput. Sommie uitvoeringen werden door Dacker zelf gedrukt. Hiervoor hadden ze een tamponeermachine. Liliput leverde daarvoor gekleurde wagens zonder opschriften. De colli-wagens van M?rklin zijn totaal fout (maar wel mooi), op de kleur en de gele band na. Het is een Duitse wagen die overschilderd is in Belgische uitvoering. Sachsenmodelle heeft ook ooit een Colliwagen als railreinigingswagen uitgebracht, maar daar heb ik geen voorbeeld van.

dieseltje

Ik heb zelf een twaalftal van die colli wagons van Dacker/Lilliput; ter vervollediging van bovenstaande, sommige zijn uitgevoerd met spaakwielen, andere met volle wielen...

guy holbrecht

De stomste ruil die ik ooit gedaan heb, is een Liliput wagentje geruild voor een M?rklin model. Heb ik daar al spijt van gehad. Gelukkig heb ik later nog een hele reeks van dergelijke Liliput-wagentjes kunnen kopen. Ze werden zelfs uitgebracht in sets van zes stuks, en deze zaten in een Dacker doos. De losse exemplaren zitten in een Liliput doos.Begin jaren negentig waren deze wagentjes vrij populair en goed vertegenwoordigd op ruilbeurzen. Het hoogste bedrag dat ik heb betaald was 300 oude Belgische frank voor dergelijk wagentje.

Groeten,
Guy

belair

Kan er mij iemand zeggen of de marklin 4404 colli wagon met geisoleerde wielen is of niet? Ik heb er ooit twee gekocht en die hadden geisoleerde wielen, maar de koper weet niet meer of dit standaard er op zat of niet.
mvg
Luc

Willems

Deze zijn niet standaard, maar als ik een marklin wagen koop vraag ik in de winkel geisoleerde wielen en deze worden er dan kosteloos onder gezet op kosten van Marklin.
Heb dat met de Memblingwagons gehad ,deze gekocht in Oostende bij Guy Vinke en gelijk de wielen omgeruild.

Wim W
wim.waleboer@facebook.com
LGB Treinentuin De Afslag en modulair
SalzBurgerLandesBahn

belair


loksound2

in oktober verwacht.
naar origineel model dus zoals Dacker.
zie http://www.modeltrainservice.com

LokSound

vanaf 1st week augustus 2009... verkrijgbaar bij uw winkelier: 8 verschillende nummers; van Hobby Trade!

treinliefde