SBB FFS Gottardo: bouw van station "Taverne Torricella" en "Lugano Vedeggio 2021

Gestart door C.B., 20 december 2021, 14:23:35 PM

C.B.

Zoals aangekondigd start ik hier dus met de nieuwe topic over mijn "Gottardo" modelbaanbaan wat betreft het SBB FFS station "Taverne Torricella" en het goederenstation "Lugano vedeggio" in het mooie Leventina (Ticino / Zwitserland)

De reden van deze nieuwe opstart lees je als je op de link klikt hieronder (vorige topic op dit forum)
Hier

Als eerste foto , de doortocht van de SBBCI Vectron 193 521 met de SBBCI 189 107 (nog net zichtbaar) bij uitrit van de Molinero Tunnel richting Taverne Torricella.



Wordt vervolgd.  :)
Groetjes.
Claudio.


59erke

Deze baan heb ik altijd al 1 van de pareltjes van dit forum gevonden dus benieuwd naar het vervolg, laat maar komen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan


Geert

Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

svvander

Hoe zit dat met dat station he... ik heb er al heel veel van gehoord en stukjes zien passeren, maar wil ze nu wel eens op uw baan zien  8)
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

C.B.

Dank je wel Geert , Pieter en Koen. :D

@ Sven , het station heeft al 1x op de baan gestaan voor de laatste afmetingen en oriëntatie van de bovenleidingsmasten die aan het station bevestigd moet worden.
Het is bijna af , en als het hier staat , gaan de foto's volgen.
Dus nog even geduld. 8)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Zo , ik heb nog wat aan het sporenplan gewerkt en zo gaat het ongeveer uitzien.
Met als primeur de uitwerking van kamer 2 , dus het goederenstation van Lugano Vedeggio.

Taverne Torricella : kamer 1:





Lugano Vedeggio : kamer 2:





Enkel het lokdepot "Chiasso" moet nog ontworpen worden.

Nog wat foto's van vroeger:



SBB 11161 aan de uitrit van de Molinero Tunnel.



Trein E 40074 DOMO II (It) - Genk (Be) met SBBCI Vectron 193 521 en TRAXX Lineas 186 293 in opzending aan de zuidkant van Taverne Torricella.
(Dit is de verbinding tussen beide kamers. (sporen E , D , C)

Wordt vervolgd. :)
Groetjes.
Claudio.

mark7758

BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Dennis1984

Ooit zal het klaar zijn Claudio ;).

Welke collectie treinen heb je trouwens? Ik verzamel Gotthard noordzijde (voor mijn ooit nog te bouwen baan) maar volgens mij hebben we voor een groot deel dezelfde. GTS trein, Crossrail/Ewals, Jan de Rijk (TXL), Schöni, VOS trein...

Met vriendelijke groet,
Dennis

C.B.

Citaat van: Dennis1984 op 20 januari 2022, 13:14:04 PM
Welke collectie treinen heb je trouwens?

Momenteel aan het samenstellen : de E-wals trein 4007x die ondertussen van Lineas terug naar Crossrail / BLS is gegaan.
Ik heb een mix gemaakt van de BLS Hangartner en Ambrogio.
Trein 402xx Hupac Antwerpen - Gallarate
De Schöni Shuttle 739xx Mendrisio - Aurau.
Trein 42028 Hupac Busto/Gallarate - Keulen Eifeltor.
De posttreinen 50xxx Cadenazzo - Härkingen.
Crossrail 400xx Hupac. (nog in voorbereiding - TTS / Magetra enz ...)
In de  toekomst : Hupac trein uit NL , Lineas Zeebrugge - Milano (Shuttle)
GTS pas ik , is een volledige bloktrein en daar ga ik op dit moment niet voor.
De Rola Ralpin Lugano - Novara (als deze ooit terug komt tenminste) anders is het Freiburg - Novara als een speciale omleiding vermits deze via de Lötschberg gaat.
Gemengde DB trein 450xx Mannheim - Milano komt ook.
...
Groetjes.
Claudio.

C.B.

De eerste boompjes zijn geplant.



Er moeten nog veel bomen en struiken bijkomen , maar dit geeft toch al een iets minder kaal uitzicht.







Alle foto's aan de Molinero tunnel vlak voor Taverne Torricella.





De laatste 2 foto's aan de zuidkant van Taverne Torricella.

Wordt vervolgd.
Groetjes.
Claudio.

henry

Ziet er goed uit Claudio, mooi gedaan .
Bomen en struiken zelf gemaakt?

Groet Henry

C.B.

Dank je Henry;

Nee de boompjes niet , deze zijn van het merk MBR , een Poolse firma. Voor die prijs per boom begin ik er zelfs niet aan.  ;)
Groetjes.
Claudio.

Driesel

Ik heb vooral een zwak voor je realistische containershuttles, Claudio. Maar dat wast je waarschijnlijk al  :P