Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

pb models

Gestart door Metpetergaathetbeter, 18 december 2021, 22:26:20 PM

Rangeerduivel

Het is nu duidelijk dat het een Wadloper is geworden....
Maar kan iemand even verduidelijken waar het woord "Wadloper" op zich in feite zijn oorsprong haalt?
Van een Belgische bolle neus bvb is het duidelijk hij heeft een bolle neus, maar moet ik bij de Wadloper de link leggen met bvb de Waddeneilanden?
Klinkt misschien dom maar dat is het enige waarin het woord WAD mij bekend voor komt

;)

Sicco

De term wadloper is letterlijk een 'loper op het wad'. Bij laagtij kon (en kun) je over het wad lopen en vroeger werd dat gedaan om op de eilanden te komen zonder boot, nu nog recreatief onder begeleiding. Het heeft een sterke link met het noorden en is indertijd gekozen als bijnaam voor deze aanvankelijk voor het noorden bedoelde trein.

Rangeerduivel

Dus ik had er in feite niet erg naast gegokt door de link te leggen met de Waddeneilanden!
Bedankt heer Dierdorp voor de duidelijke (en snelle) uitleg!

;)

Michael

Lovenswaardig initiatief, ik richt mij voornamelijk op België, kom daar ook vandaan maar woon al jaren in NL, ik heb enkele typisch Nederlandse treinen in huis en daar hoort zo'n wadloper zeker bij.
Tevens vind ik het knap dat dit alles tot stand komt zonder voorinschrijving, project is dus gefinancierd, daar kan menigeen ook nog wat van leren.

Dank voor jullie gedurfde initiatief en wens jullie alvast heel veel succes en hoop op ruime verkoopcijfers zodat dit project nog vele navolgers mag hebben.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

adrievans

proef model op het filmpje ziet er goed uit ,hoewel ik duits rij ga ik er over denken , 1 van de weinige nederlandse stellen die me bekoren.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Michael

Ondanks dat ik mij richt op Belgisch materiaal heb ik toch een wadloper besteld.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

philippe

Gedurfd initiatief in deze tijden. Goed voor Nederland dat ze een lokale producent bijkrijgen, dus in principe ook typisch Nederlandse modellen.  Om alle verwarring met 'onze' (Belgische) PB-Models te vermijden stel ik voor de om de Nederlandse tak voortaan 'Pays-Bas-Models' te noemen  8)

Metpetergaathetbeter

#52
't is pbmessing die Belgische :-\  wellicht is die PB al die PAYS BAS ?

Bart12

#53
En ondertussen blijkt ook PB models aan te kondigen dat ze de ICR uit te brengen.
Dit weekend volgt de officiële aankondiging.

Hopelijk dat van biervliet straks een 28er aankondigen die we voor (of achter) onze LS/Exacttrain/PB stam kunnen zetten  ;D
(En nee, die 2817 kan daar niet voor dienen, die heeft alleen maar goederentreinen getrokken :P)

Michael

Stukje van de tekst van de website

https://pbmodels.nl/de-icr-rijtuigen-van-pb-models/

De rijtuigen zijn allemaal uitgerust met digitale interieurverlichting. Een slimme decoder kan hierbij zelf uitlezen welk signaal (analoog, DCC of AC digitaal) gebruikt moet worden. Ook zijn alle rijtuigen voorzien van digitaal schakelbare sluitseinen. U kunt dus zelf kiezen aan welke zijde van het rijtuig de sluitseinen moeten branden. Dat geeft een extra dimensie bij het rangeren of samenstellen van uw stam op de modelbaan.

De rest van de tekst kan je lezen op de website, nog even afwachten welke versies ze allemaal uitbrengen maar dar zit vast ook de benelux versie bij.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

SuSke

Als dat geen leuk nieuws is, zeker met de gekke prijzen die tegenwoordig voor LSM-stukken gevraagd worden (als je ze al kan vinden).

Uitkijken welke versies allemaal in het programma komen. Misschien eindelijk de kans om mijn 'zuurstokken-stam' te vervolledigen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michael

Niet alleen pb models brengt deze uit, ook exacttrain en LSmodels, van LSmodels is alleen het jaartal van levering niet bekend.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 12 februari 2022, 18:45:39 PM
Stukje van de tekst van de website

https://pbmodels.nl/de-icr-rijtuigen-van-pb-models/

De rijtuigen zijn allemaal uitgerust met digitale interieurverlichting. Een slimme decoder kan hierbij zelf uitlezen welk signaal (analoog, DCC of AC digitaal) gebruikt moet worden. Ook zijn alle rijtuigen voorzien van digitaal schakelbare sluitseinen. U kunt dus zelf kiezen aan welke zijde van het rijtuig de sluitseinen moeten branden. Dat geeft een extra dimensie bij het rangeren of samenstellen van uw stam op de modelbaan.

De rest van de tekst kan je lezen op de website, nog even afwachten welke versies ze allemaal uitbrengen maar dar zit vast ook de benelux versie bij.

Ik heb mij vanaf dag 1 ingeschreven op hun nieuwsbrief en vind dat zij heel goed bezig zijn
https://pbmodels.us6.list-manage.com/track/click?u=492fab8273255ec3e6301cb9a&id=dad0f7b902&e=804951e1b2

;)

B_Modelbouw

Een leuk vooruitzicht en een verstandige keuze om binnenverlichting/sluitseinen te voorzien, dat in tegenstelling van een toilet in een ruimte die je niet ziet.

Ik kijk alvast positief uit naar de verdere vorderingen...
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


the_gold

Dat is dus al de derde die icr rijtuigen zal brengen dit jaar  ???