Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

pb models

Gestart door Metpetergaathetbeter, 18 december 2021, 22:26:20 PM

Havoc

Citaat van: adrievans op 19 december 2021, 20:50:58 PMIn plaats van juichen dat iemand het aandurft en afwachten wat er komt de lat hoog leggen en verwachtingen hooggespannen laten zijn.
Heb nu al medelijden met pb over de commentaren die komen gaan.
Dat is natuurlijk wel het risico als je zo geheimzinnig doet over wat er gaat komen. Dan krijg je speculaties en te hoge verwachtingen. Dan gaan er altijd zijn die teleurgesteld zijn. Eender wat er aangeboden gaat worden.

Citaat van: Dirk op 20 december 2021, 09:47:31 AM
Awel ja, dat is blijkbaar de trend om te zagen en te zeuren, en niet alleen hier . Op het Nederlandse forum is ook zo'n draadje over een product van Digikeijs, er is een decoder die bij een gebruiker opgeblazen is door zijn eigen stomme schuld, een te hoge spanning erdoor of zo iets, en maar blijven mekkeren dat het niet vermeld staat in de handleiding. Het valt me op dat het gewoonlijk oudere mensen met blijkbaar veel te veel tijd en die door de huidige situatie hun frustraties niet meer op café kwijt kunnen en daarom maar de social media gebruiken om te mopperen.
Een handleiding van een elektronisch toestel dat niet de maximale gebruiksspanning vermeld. Die heeft serieus reden om te mekkeren. Dat is info die op de eerste lijn van de handleiding zou moeten staan. En waar dienen social media eigenlijk voor? Ze zijn alles behalve sociaal.

Citaat van: Floris op 20 december 2021, 11:12:44 AM
ja en nou lees ik het gezaag over het gezaag over het gezaag ook weer, dus daar ff over zagen en nou komop jongens, ga eens wat knutselen ofzo.
PBmodels wordt pas interessant als ze zeggen wat ze gaan maken, dus pas over n paar dagen wordt dit draadje misschien interessant.
Och, met zo'n aankondigingen is het toch de bedoeling dat er veel deining ontstaat? Niemand weet wie ze zijn, niemand weet wat ze gaan maken, niemand weet ook maar iets. Maar iedereen praat erover. (sorry, mekkert er over) Toch een gelukte reclamecampagne? Zonder dat je producten hebt iedereen al over je product aan de waggel houden. En als het er dan is, dan nog meer gepraaat gemekker want niet de goeie schaal, niet het goeie tijdperk, niet de goeie kleur, niet de juiste maat, niet het goeie model, niet de goeie prijs....

Hadden ze gewoon een website opgezet met hun producten op, het had misschien 6 maand geduurd voor iemand ze gevonden had. Nu zit iedereen al te klikken en er is nog niks te zien.

De reclamejongens hebben jullie precies waar ze jullie hebben willen!
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Jurgen

Citaat van: SuSke op 19 december 2021, 20:53:56 PM
Adrie, wind je niet op man. Zoals altijd een cultureel verschil tussen Noord en Zuid in benadering van een onderwerp.

Heeft niets met Noord en Zuid te maken hoor, maar met de personen zelf.

Op FB zie je ook regelmatig zo'n zaken verschijnen. Iemand meldt een probleem met provider X en vraagt of er nog iemand problemen mee heeft en dan krijg je antwoorden in de zin van "oh, provider Y ook constant problemen" en "provider z doet een promotie en is veel goedkoper!".

Ik lach er eens goed mee terwijl ik door de reacties scroll, maar verder negeer ik ze. Soms kan ik het niet laten en reageer ik toch eens op een sarcastische manier. Voor deze keer zal ik me inhouden en braaf zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Klaas Zondervan

Citaat van: Havoc op 20 december 2021, 12:02:00 PM
Een handleiding van een elektronisch toestel dat niet de maximale gebruiksspanning vermeld. Die heeft serieus reden om te mekkeren.
Het ging helemaal niet om de maximale spanning. Die trouwens wel in de handleiding wordt vermeld. Het ging er om dat het apparaat onvoldoende is beveiligd tegen overbelasting.

En wat PB betreft, ik ga niet speculeren maar gewoon afwachten tot zaterdag.

B_Modelbouw

PB Models... Paul Ballon en LS Models slaan de handen in elkaar om de Nederlandse markt te veroveren met kwalitatief hoogstaand modelbouw... Tot zover alle gekheid   ;D ;D ;D

We wachten geduldig af wat er dit jaar voor moois onder de boom ligt, en wensen alvast PB Models veel succes toe.

En wie al stiekem onder de boom heeft gekeken... Wordt het een rijtuig, loc, ... in welk tijdperk, kwam of komt die over de grens, ... vele vragen en weinig geduld. Klagen en zagen gaan we niet doen, dan trek ik me wel terug op mijn zolderke.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Metpetergaathetbeter

ik koop mijn kerstdag, Nieuwjaar, Verjaardag, Vaderdag altijd nog eens zelf  8) ;)

Maar ongetwijfeld zal hetgene aangeboden wordt wellicht voor de Ned. markt zijn of men zou eventueel bijkomstige onderdelen moeten gaan aanbieden, maar die markt lijkt al een beetje verzadigd te zitten.

Niet al te min ondanks dat sommigen het betwijfelen wens ik (en iedereen hier op het forum dacht ik) degene die dat werk op de schouders neemt daar alle succes toe  :)

Klaas Zondervan

Bij de noorderburen is er al iets van te zien. Maar er ligt nog een doekje over. :)

Havoc

Tussen de commentare: "een Fyra in alle variaties" :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

adrievans

Citaat van: Havoc op 23 december 2021, 11:20:00 AM
Tussen de commentare: "een Fyra in alle variaties" :D

Met een oplage van 5 stuks,meer gekken zullen er niet zijn die de lelijkste trein ooit kopen ;)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Metpetergaathetbeter

trouwens die kan er niet onder of verloor die toch nog meer stukken dan men wou toegeven ! ;D 8)

Snobby Crash

Ik ben benieuwd! Ik heb me zonet ingeschreven op hun nieuwsbrief!
Succes met jullie zaak in elk geval!

Gr Geert

eric

#40
Citaat van: WVA op 19 december 2021, 10:38:22 AM
Ik volg deze al een paar maanden op FB. Tot op heden heeft deze enkel voertuigen 1/87 uitgebracht.
Heeft ook al in Houten gestaan.

Het feit dat ze nu ook modeltreinen op de markt brengen maakt me benieuwd.

Dat is nog een andere PB modelbouw wat je bedoelt denk ik. (Patrick Bruinekool)

Michael

Ik hoop dat vanmiddag om 15.00 hun server het aankan als alle modelbouwers in Nederland en België hun site bezoeken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

ik denk wel deze avond goed te kunnen slapen zonder daar........ en dat morgens ook wel zal kunnen ; bovendien met aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid dat het iets Nederlands is en de buren van harte gun  ;)

Metpetergaathetbeter

#43
inderdaad in de lijn van de verwachtingen Nederlands een Wadloper. Laat mij u feliciteren met het prachtige stukje modeltrein die U tentoonspreidt ;)

PBModels