Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Bahnhof Düren (Dtsl)

Gestart door Peter, 16 december 2021, 11:24:22 AM

Peter

Een foto van het nog altijd prachtige en zeer goed onderhouden station van Düren, de stad waar ik als kind ben opgegroeid
Waren alle stationsgebouwen en sporen maar eens zo proper. Het kan dus wel blijkbaar.
PS: nabouwen in H0 was voor mij niet te doen, gezien de afmetingen

Bahnhof_Düren_Nordseite by Peter Verlooy, auf Flickr

Bahnhof_Düren_Nordseite_mit_RE1_nach_Aachen by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Inderdaad, heel netjes allemaal.
Imposant gebouw. Wat betreft de stijl van het gebouw is het een kwestie van smaak.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

zou wel eens Duitse stijl kunnen zijn  ;D ;)

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 16 december 2021, 12:10:57 PM
zou wel eens Duitse stijl kunnen zijn  ;D ;)
Je houdt er van of niet hé Peter.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

erik de noorman

Ik vind het netjes gezegd lelijk eigenlijk spuuglelijk. Sorry :-\

Erik.

Alberke

Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

Havoc

Knap inderdaad. Ben eens gaan kijken op Google Maps en de ligging is best ook wel speciaal. Niet alleen heb je langs 1 kant 3 sporen met het middelste zonder perron maar het station ligt pal tussen de sporen. En langs de ene korte kant ligt nog een draaischijf! Spijtig genoeg zonder aansluiting.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Die draaischijf heb ik altijd weten funktioneren toen ik nog in Düren woonde. Vele dagen heb ik in dat station doorgebracht en heel goed met het personeel en het lok personeel (meestal een baureihe 93) overeen gekomen.
Die draaischijf werd gebruikt voor de lokale treinen met enkel loks van de baureihe 38 en 78.
En er reden nogal wat lokale treinen. heb er trouwens aardig wat foto's van (tot we in '64 weer naar Belgie verhuisden)
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Hoi Peter,
Voor mij ook een mooie herinnering, ik heb er eind jaren 80 of begin jaren 90 wat dia's gemaakt.  Mooi en speciaal  station
door zijn ligging.  Maar zo zijn er in Duitsland nog enkele, Altenbeken, gebouw ligt ook tussen de sporen en Osnabruck een kruising van 2 lijnen op 2 niveaus
Grtn
Rudy

Peter

Zijn regelmatig van daar uit naar Linnnich gereden (nu een eindpunt) maar vroeger liep de lijn verder door naar een interessante spoorkruising op twee niveaus, namelijk in Baal, waar de lijn toen nog verder doorliep via Hückelhoven naar Heinsberg.
Waar is toch die tijd gebleven. Zal in mijn dozen met foto's moeten zoeken want van Baal moet ik er ook enkele hebben
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

#10
Als echte "oud" Dürener heb ik natuurlijk ook het zeldzame H0 model van een lijnbus van de Dürener Kreisbahn in mijn verzameling  ;)

DSCN4451[1] by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter