Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Detailhandel verkoopt uit!!

Gestart door dikken, 11 januari 2005, 19:06:44 PM

sdbhg

Omdat ik geinteresseerd ben in station "mittelstadt" van faller (110115) heb ik hiervan eens de prijzen vergeleken in het gentse...
christiaensen : originele prijs = 116 euro; nu in de solden : 81 euro (in voorraad)
verborgh : 79,5 euro (in voorraad)
cornucopia : 75,5 (wel nog te bestellen)

via internet gevonden :
het spoor : 61.4
de internetwinkel railcity : 57.72 euro

Conclusie : christiaensen is eigenlijk toch wel vreselijk duur !


Johnnytrein

sdbhg,Is dat niet wat zowat iedereen reeds jaren weet dat de C* winkels duur zijn? Maar dergelijk groot prijs verschil had ik toch niet verwacht. Via Internet komen er nog wel verzendkosten bij. Heb je naar de prijzen van je station al eens gekeken op ebay en dan vooral de duitse ebay. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Johnnytrein

sdbhg, ik heb zelf even gekeken op de Duitse Ebay, http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30676&item=3775379352&rd=1&ssPageName=WDVW schrik niet van deze prijs dit is zonder verzendkosten deze staan ergens onderaan.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

sdbhg

amaaaai ! Niet te geloven zo'n prijsverschillen ...
Ik krijg medelijden met de handelaars die hier mee moeten concurreren.



sdbhg

Voor alle geinteresseerden: De firma CL-Decor houdt ermee op! Door de dumpingprijzen die een aantal handelaars op ebay hanteren is de zaak niet meer leefbaar. Let wel, het is GEEN faillisement!

Week geleden daar naar toe geweest en het aan de verkoper gevraagd. Het klopt totaal niet, maar was een stunt om goed te verkopen. Deze zaak stopt er dus niet mee en blijft bestaan...

marimon

Wat Dikken schrijft klopt, maar ik kan niet klagen. Heb er als beginner toch een pak financi?le voordelen mee gehad. En een geluk, het blijft uiteindelijk mijn stek van vertrouwen!
Ik tevreden, CL-decor tevreden. Iedereen tevreden.

Groetjes,
Marc

Ook een beginner is een enthousiast.
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

bartie

Een sympathieke man? Een hart voor modelspoor? Ik denk eerder dat het een geslepen man is met een hart voor zijne potemonnee! Dat ge koopjes wil organiseren is OK, maar niet door andere handelaars zwart te maken en te beschuldigen van dumpingprijzen en dan zelf aan dumpingprijzen verkopen. Een stek van vertrouwen? Ja hoor, dat is inderdaad een goeie basis om een vertrouwensband met uw klanten op te bouwen. Wel eerst even uitleggen over die leugens natuurlijk.
Leuk voor diegene die er goedkoop gesteld zijn geweest, maar mij zullen ze er NOOIT te zien krijgen.  

Groetjes Bart.

janjozef

Als dat effectief klopt dan is het niet erg fair tegenover anderen. Klagen dat anderen den boel verzieken, waarbij gezegd dat die anderen gewoon minder inhalig zijn, en het dan zelf wel doen. Inderdaad moelijk te geloven dat zo iemand een fair iemand is. Ik ben er vanuit antwerpen nooit geweest en zal er dus ook nooit komen
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

railbusje

Toen ik er was was er niet veel recent materiaal in de uitverkoop. Waarschijnlijk wilde zijn materiaal dat hij niet goed verkocht krijgt kwijt.

balloo

Er was 30 % korting en de verkoop ging in versnelling.
Misschien moeten andere handelaars eens overwegen om ook wat meer acties te doen, toch beter niet met een glad leugentje ...

Er was hier reeds een en ander te doen over de toch soms al te prijzige zaken, vgl. met het buitenland is soms frappant.

Een modelbouwer heeft vaak een bescheiden bedrag te spenderen...
Als de waren goedkoper zijn zal de modelbouwer wellicht niet minder centen spenderen, de modelbouwer zal meer kunnen aanschaffen voor hetzelfde bedrag. Dus de modelbouwer tevreden.

De handelaar heeft dan per product wel een kleinere winstmarge maar zal wel meer producten verkopen en uiteindelijk evenveel verdienen als in de huidige toestand.

Als onze belgische prijzen iets gunstiger ogen zullen wij modelbouwers minder geneigd zijn naar de buitenlandse prijzen te lonken.

[:)]

rgp

Dag,

Toch een klein beetje te simpel voorgesteld, want men gaat ervan uit dat de handelaars nog winstmarges hebben waar veel "af" kan.

De belastingsdruk op Duitse handelaars is ook niet mis, maar toch een stuk kleiner dan hier, neem bv de BTW.

Netto is de prijs gelijk, maar het is vadertje staat die wat meer wilt in Belgi? om al onze luxe behoeften te verzekeren (gratis hier, gratis daar, korting hier, korting daar, sociale zekerheid, ....)

Roland

marimon

Opgelet mensen!! Het is makelijk om iemand zwart te maken. Maar dan moet je wel met tastbare bewijzen op de proppen komen. Dat hij een reclamestunt gedaan, daar heeft twijfel ik nu niet aan.
Maar niemand kan de visie van een andere doorgronden. Waar ik mee wil zeggen: wat was de aanleiding van deze zogezegde uitverkoop? Antwoord: wat het ook was of is, alleen hij, cl-decor, zal het weten.
Daarom zou ik opteren voor meer begrip van ons allen. Dit is niet de plaats om iemand met de vinger te wijzen. Persoonlijke vete's horen hier niet thuis. Enkel met onweerlegbare bewijzen kan men iemand beschuldigen, maar doe het dan op de juiste wijze en op de juiste plaats.
Ik in ieder geval blijf trouw aan deze winkel tot het tegendeel wordt bewezen.

Met vriendelijke groeten,[:)]

Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

janjozef

Dat is inderdaad zo je moet weten over wat je praat en we zullen nooit juist weten het wat en  het waarom. Ook is het de moeite niet waard te proberen uit te vissen waarom er gezegd werd dat CL-Decor ermee ophield.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Mijn naam is Haas, ik weet van niks!
Zullen we dit hier dan maar afsluiten?
Alleen de baas van die zaak zal weten waarom hij "wilde uitverkopen" maar erna misschirn t?ch verdergaan.

Misschien heeft of had hij goede redenen voor het een als voor het ander.

Zullen we die draad hier dan maar afsluiten?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)