Detailhandel verkoopt uit!!

Gestart door dikken, 11 januari 2005, 19:06:44 PM

janjozef

wat is een officiele handelaar ??? bestaat dat nog in deze tijd, mij lijkt dat sommige veel meer winst nemen als andere, goedkopere inkopen of minder onkosten maken maar zolang als ze wettelijk correct werken is alles toegelaten en mag er zo verkocht worden.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

bartie

Wie een goede service geeft en normale prijzen vraagt zal heus niet failliet gaan door het on-line kopen. Daar de meeste mensen vroeger beperkt waren tot een drietal winkels in hun buurt, was service niet belangrijk en konden er prijzen gevraagd worden die men maar wilde.
Nu er via internet gekocht kan worden en deze winkels dit uiteraard voelen in hunne portemonnee, zullen ze toch wat meer moeite moeten doen voor hun klanten, en dat is zeker niet slecht. Als ik via internet een betere service krijg dan in de winkel, dan denk ik dat het aan de handelaars is om zich eens te bezinnen. Ik ben in de twee grootste winkels in Antwerpen die 'Slaters' verkopen een kataloog gaan vragen. Het antwoord was dat ze daar niet aan kunnen geraken. Via de website van Slaters heb ik hem zelf gekocht. Service?
Als je de prijzen van de 'offici?le' winkels vergelijkt kom je ook tot grote verschillen. De huur van een pand,aantal personeel,... spelen hier waarschijnlijk een grote rol.
Ik ben er echter van overtuigd dat zowel internet-winkels en 'echte' winkels perfect samen kunnen leven, alleen zal de handelaar wat meer moeite moeten doen dan vroeger.

Bart.

Thommy

daar zit het grootste probleem vooral bij CL-decor.  Sommige zaken zijn er erg snel, andere zaken zijn er dan tergend langzaam.  ik denk aan m'n sommerfelt bovenleiding.  verleden jaar bestelt, nog altijd niet geleverd zei hij de laatste keer.  Rare is dat je ze sneller hebt bij een andere shop.
en zo heb ik nog enkele klachten gehoord.

nu, dit zal wel op iedere shop zo zijn dat er positieve en negatieve zaken kunnen verteld worden.

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

karthuizer

citaat:
Geplaatst door janjozef

verkoopt hij ook compressors om te spuiten



Op de site van Paul Bellon (http://www.pb-messingmodelbouw.com) staat er een compressor met waterfilter en regelbare druk voor 165 EUR.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

marimon

Jammer toch. Ik had nu juist 'mijn' winkel gevonden als beginnende modelspoorder en vond dat ik Luc in vertrouwen mocht nemen qua kennis. Inderdaad Thommy, iedere shop heeft zijn kruisje.
Mijn bijna veertiendaagse uitstap moet ik nu verleggen. Maar naar waar?

Marc
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

Thommy

tezien van waar je zelf komt h?...

btw, iemand die een idee kan geven hoe deze in kortrijk is?  want ik passeer er regelmatig, maar nog nooit binnen gesprongen

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

sdbhg

gisterenvoormiddag (de eerste dag van de uitverkoop) ben ik eens gaan kijken naar cl-decor. Ik bezocht deze winkel ook tijdens de kerstvakantie voor de uitverkoop.

TOEN : Het is een zaak met een speciaal karakter : grote afdeling LGB, veel Belgisch materiaal (quasi alle merken; ook opvallend veel piko). Qua gebouwtjes : vooral auhagen en kibri. Hij probeert al het Belgische van beide merken te verkopen. Bijna niets van Faller en Vollmer. Ook bij Preiser en Rietze : vooral een Belgisch aanbod !
Ik vond de prijzen in deze zaak de laagste van alle zaken die ik bezocht in wvl.

GISTEREN Er is al enorm veel verkocht. Nog steeds veel LGB te koop, maar het Belgische HO materiaal is grotendeels al verkocht. Preisertjes ook alles weg, alleen nog setjes met Belgische politie en NMBS.
Wel nog ruim aanbod miniatuurauto's HO !

CONCLUSIE : interessant qua prijzen, doch aanbod krimpt door de snelle uitverkoop.

Eigenlijk toch wel jammer dat deze zaak stopt, want ik vond de verkoper toch wel correct en behulpzaam.

railbusje

Was er nog Marklin Duits aanwezeig?

Thommy

dat wel...en nog enkele wagons van belgi? van LS-models/oskar/marklin

Greetz

Thommy
Greetz

Thommy

balloo

Ook bij Christiaensen in Gent is er behoorlijke reductie op modelbouw kits Faller & Kibri. Ook diverse andere modelbouwkits ( schepen, vliegtuigen, tanks enz. ) zijn in reductieprijs.
bv. Belgisch Kibri seinhuis = ?10.

Rollend materiaal niet.
[:)]

sdbhg

Als er ??n ding is waar ik steeds erg van schrok zijn dat toch wel de enorm hoge prijzen van Christiaensen ! Ik vraag mij dus af of met de reductie de prijzen van faller en vollmer wel de moeite zijn !

karthuizer

citaat:
Geplaatst door sdbhg

Als er ??n ding is waar ik steeds erg van schrok zijn dat toch wel de enorm hoge prijzen van Christiaensen ! Ik vraag mij dus af of met de reductie de prijzen van faller en vollmer wel de moeite zijn !



Dat kibri seinhuis voor 10 EUR lijkt mij toch een redelijk goedkope prijs, of vergis ik mij.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

sdbhg

sorry, maar op de kibri-prijzen let ik eigenlijk niet.  Ik hou niet zo van kibri, te plastiekerig. Maar dat is uiteraard een kwestie van persoonlijke smaak, he.
Het seinhuis lijkt me idd een redelijke prijs.

sdbhg

ook bij cornucopia zijn er solden van -10 tot -20 %

karthuizer

citaat:
Geplaatst door sdbhg

ook bij cornucopia zijn er solden van -10 tot -20 %



Zeer veel zal er dan wel niet gesoldeerd zijn, want ik vind niet dat ze daar veel hebben, buiten een paar wagonnetjes en een hoop bouwdozen.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..