Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Mischien een domme vraag

Gestart door Peter, 11 december 2021, 15:59:02 PM

Peter

Als iemand ons een pakje verstuurd en dat wordt aangeboden door bv. Bpost of DPD of GLS, eigenlijk door eender welke vervoerder in beschadigde toestand, wie is daar dan voor verantwoordelijk? De verzender, of de vervoerder. Deze vraag geld zowel voor mijn echtgenote haar bestellingen, als door mijn bestellingen. of is dat een juridisch kluwen?  :( :( :(
Met vriendelijke groeten
Peter

59erke

Best altijd de verzender daarvan op de hoogte brengen, zij dienen dan op hun beurt de vervoerder te contacteren
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Havoc

Ideaal is als de ontvanger bij ontvangst direct de schade vaststelt en noteert. Maar ja, tegenwoordig mag je al blij zijn als je de bezorger van het pakje ziet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Klaas Zondervan

De vervoerder is ingehuurd door de verzender. Als ontvanger heb je geen overeenkomst met de vervoerder. Je moet het dus altijd via de verzender spelen.
Als niet alleen de doos maar ook de inhoud beschadigd is, dan ligt dat probleem bij de verzender, die heeft het dan niet goed ingepakt. Als ontvanger heb je daar geen invloed op.

raf

klaas heeft gelijk
bpost was mijn 3d printer verloren en ik kreeg dat als antwoord dat ik geen klant van hun was maar dat ik de verkoper maar moest contacteren

foto's maken van de beschadiging en naar de verzender door sturen

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Citaat van: raf op 11 december 2021, 17:09:44 PM
foto's maken van de beschadiging en naar de verzender door sturen
Vooral dat is belangrijk, en uiteraard als het kan meteen het pakje weigeren bij aanbieding !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.