Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?

Gestart door Havoc, 09 december 2021, 09:08:39 AM

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 09 december 2021, 11:56:56 AM
Spotify is ook een optie (als je abonnement hebt).

Sedert ik in BelgiĆ« woon stel ik me een gelijkaardige vraag: is er geen enkel radiostation dat geen Nederlandstalige liedjes speelt? Ja, ik weet het: buitenlandse zenders.  ;D 8)
blijven in Luxemburg wonen had ook een optie geweest dan hoefde je niet eens te zoeken  :)

ACFI

Citaat van: Peter op 09 december 2021, 12:33:36 PM
WDR4
Is wel een Duitse zender (via telenet) uit Keulen maar geeft heel de dag door goede muziek (Engels, Duits, Nederlands)
1Live (ex WDR1), een lichtjes ander publiek dan WDR4  8)
Mijn begeleider toen ik nog regelmatig Leuven - Ford Keulen reed.

ACFI

HO_COMP_FAN

Hi

ik luister laatste jaar heel veel naar (internet) https://www.webradio.de/antenne-bayern/nur-die-musik
Bij opstarten korte reclame , daarna zo goed als enkel muziek.

Op de webpagina van Antenne Bayern kan je ook andere kanalen selecteren indien je een andere muzieksoort wenst .

Gedaan met dat constante getater, zelfde onderwerpen, etc....  van radio1,radio2,mnm, etc..

gr

Met vriendelijke groeten, Dirk
HO 3-Rail Digitaal , Marklin K-rails, Intelllibox 1, W10+Koploper , LDT RM-88-N-B+RM-88-O-B , Viessman 5211/5213/5217(S88) , DR4018 , Boosters 4017 & LDT DB-2 ,
Arduino Uno. Loks Marklin/Roco/Mehano/L.S.

Rangeerduivel

Citaat van: Alberke op 09 december 2021, 10:55:58 AM
Ik heb er juist kerstliedjes ingestoken.  :D

:D :D

Ik heb gisteren de recap ontvangen van Youtube, alle liedjes die ik afgelopen jaar heb beluisterd.
Leuk om die nog eens opnieuw te horen.
We zitten nu aan Leonard Cohen met So long Marianne...

;)

raf

radio maria die zend geen kerstliedjes uit
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rochevalien

Citaat van: Havoc op 09 december 2021, 09:08:39 AM
Het is echt niet meer te doen. Je kan naar geen stad of winkel gaan of ze spelen de godganse tijd van die melige en superslechte kerstmuziek. Ik heb altijd de radio opstaan en daar is het nu ook de heletijd dezelfde zever. Alle reclames ook van dat hetzelfde. Zeven keer per dag Mariah Carey, Wham!, Bing Crosby, Band Aid... Komt me de str** uit. En de hele dag van post veranderen om de 2 minuten is ook niet handig. Is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?

Liefst spelen ze een beetje vanalles en geen praatprogramma's of om de 15 minuten het nieuws.

Ik zou liefst in winterslaap gaan tot ergens midden januari. Tot heel die zever voorbij is. Maar ja...


Amaai , gezellige gast ben jij . Het is nu niet dat ze muziek de ganse dag continu afdraaien , Mariah Careh , Michael Buble , zelfs die nieuwe kerstsingle van Ed Sheeran en Elton John is best oke. Ik luister zelf naar de gewone Nostalgie zender en naar Joe -fm .

Havoc

Citaat van: Rochevalien op 09 december 2021, 16:40:27 PM
Amaai , gezellige gast ben jij . Het is nu niet dat ze muziek de ganse dag continu afdraaien , Mariah Careh , Michael Buble , zelfs die nieuwe kerstsingle van Ed Sheeran en Elton John is best oke. Ik luister zelf naar de gewone Nostalgie zender en naar Joe -fm .
Dat valt best mee zolang ze geen kerstliedjes spelen :D Vooral die opgeklopte commercie is er teveel aan. En dan die onnozele versieringen overal... 15 van die inbrekende kesrtsmannen aan de gevel in straat.

Nostalgie staat hier ook bijna altijd op. Maar ik heb net een cd ingestoken want er kwam weer zo'n kerstding aan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Floris

Klinkt alsof je een paar uur decade of aggression van slayer op repeat nodig hebt om even een bladblazer door de bovenkamer te halen.

Havoc

:D

Had "Therion" opgezet. Wat heb ik hier liggen voor morgen? Rotting Christ, Black Sabbath, AC/DC, Frescobaldi...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Havoc op 09 december 2021, 18:31:07 PM
:D

Had "Therion" opgezet. Wat heb ik hier liggen voor morgen? Rotting Christ, Black Sabbath, AC/DC, Frescobaldi...
met wat bent U dan bezig iets afbreken ?  ;D ;)

Floris

slayer blijft voor mij toch wel de echte feelgoodmuziek hoor. Dus mocht wat je daar hebt nog niet voldoende helpen dan weet je in elk geval wat je eventueel nog kunt proberen.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#27
Citaat van: Havoc op 09 december 2021, 09:08:39 AM
Is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?
ik zou liefst in winterslaap gaan tot ergens midden januari. Tot heel die zever voorbij is. Maar ja...

Probeer eens een van deze frequenties, Johan ;):
http://on4sh.be/scanner/burgerlucht.html
Van vervelende muziekskes zal je geen last hebben 8)

Ps: Zaventem staat er ook tussen ::)

Ps2: Flightsimulator is een andere hobby van mij, ....vandaar ;)

Ps3: Die winterslaap is ook wel wat voor mij :(
Groet van Frank

Havoc

Ik vrees dat mijn huis-tuin-en-keuken-radio die frequenties niet gaat ontvangen. En die lampenbak hier naast mij die gaat zelfs maar tot 104 MHz. Is dat trouwens FM? Of eerder AM, SSB of suppressed carrier?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Frank_N

#29
Citaat van: Havoc op 09 december 2021, 20:15:36 PM
Ik vrees dat mijn huis-tuin-en-keuken-radio die frequenties niet gaat ontvangen. En die lampenbak hier naast mij die gaat zelfs maar tot 104 MHz.

Neen vanalles, die frequenties zijn in de FM band, maar zitten boven de toegewezen burger radio frequenties, Johan.
De humor in mijn reactie bestaat eruit dat men op die frequenties uitsluitend luchtvaart gerelateerde dingen tegen elkaar roept ;D
Wel heb ik eens een captain een liedje horen zingen op verzoek van een verkeerstoren, maar zeker geen kerstzooi ;D
Groet van Frank