Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?

Gestart door Havoc, 09 december 2021, 09:08:39 AM

Havoc

Het is echt niet meer te doen. Je kan naar geen stad of winkel gaan of ze spelen de godganse tijd van die melige en superslechte kerstmuziek. Ik heb altijd de radio opstaan en daar is het nu ook de heletijd dezelfde zever. Alle reclames ook van dat hetzelfde. Zeven keer per dag Mariah Carey, Wham!, Bing Crosby, Band Aid... Komt me de str** uit. En de hele dag van post veranderen om de 2 minuten is ook niet handig. Is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?

Liefst spelen ze een beetje vanalles en geen praatprogramma's of om de 15 minuten het nieuws.

Ik zou liefst in winterslaap gaan tot ergens midden januari. Tot heel die zever voorbij is. Maar ja...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

loco

Hangt een beetje af van welke muziek je graag hoort. Ik luister veelal naar Klara of naar de Franstalige tegenhanger, maar daar babbelen en giechelen ze veel te graag op uren dat veel mensen in de auto naar het werk of naar huis rijden. Dus schakel ik vaak over naar digitale zenders via de schotel waar je continu naar hedendaagse Jazz kunt luisteren. Maar ik begrijp als je zegt dat dit ook niet jouw ding is.

oebr

download de radioshows van AQLN.lu, gegarandeerd x-mas-free
je moet wel van Amerikaanse dj's houden, vele continentale Europeanen schrikken zich rot wanneer ze ons bezig horen.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper

Ronald

Citaat van: Havoc op 09 december 2021, 09:08:39 AM
Het is echt niet meer te doen. Je kan naar geen stad of winkel gaan of ze spelen de godganse tijd van die melige en superslechte kerstmuziek. Ik heb altijd de radio opstaan en daar is het nu ook de heletijd dezelfde zever. Alle reclames ook van dat hetzelfde. Zeven keer per dag Mariah Carey, Wham!, Bing Crosby, Band Aid... Komt me de str** uit. En de hele dag van post veranderen om de 2 minuten is ook niet handig. Is er een radiostation dat GEEN kerstmuziek speelt?

Liefst spelen ze een beetje vanalles en geen praatprogramma's of om de 15 minuten het nieuws.

Ik zou liefst in winterslaap gaan tot ergens midden januari. Tot heel die zever voorbij is. Maar ja...

Het leven moet een hel voor je zijn  :o :)

Rangeerduivel

Knop volledig naar links tot hij een klik geeft,
Lawaaierige stilte kan deugd doen! ??? ::)

;)

Havoc

Citaat van: loco op 09 december 2021, 09:30:33 AMwaar je continu naar hedendaagse Jazz kunt luisteren. Maar ik begrijp als je zegt dat dit ook niet jouw ding is.
Neen, hedendaagse jazz is niet mijn ding. In het UK zouden ze dat een "aquired taste" noemen. Zoiets als gek zijn van spruitjes ;)

Citaat van: oebr op 09 december 2021, 09:37:16 AM
download de radioshows van AQLN.lu, gegarandeerd x-mas-free
Citaat van: Andress24 op 09 december 2021, 09:40:39 AM
https://www.willy.radio/
Ik zal eens gaan horen naar die suggesties. Internet radio is nu iets waar ik niet aan denk. Moet eens kijken naar een browser die dat deftig toelaat. Of een player op de pc zetten. Weer een avondje iets te doen.

Citaat van: Ronald op 09 december 2021, 09:48:59 AMHet leven moet een hel voor je zijn  :o :)
De periode van begin december tot midden januari is inderdaad geen goeie periode voor mij. Niet dat het anders veel beter is.

Citaat van: Rangeerduivel op 09 december 2021, 09:55:01 AM
Knop volledig naar links tot hij een klik geeft,
Lawaaierige stilte kan deugd doen! ??? ::)

;)
De ene is de andere niet hé. Als ik bezig ben heb ik liefst wat muziek op de achtergrond.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

gekendevent

oud gekende telefoon

Alberke

Zet een CD op  ;)
Ik heb zo één voor vijf CD's.
Ik heb er juist kerstliedjes ingestoken.  :D
Ja, ik ben de plezantste thuis, als de vuilbak buiten staat! ;D

erik de noorman

Radio 1 interessante weetjes zo leer je nog wat bij.

Erik

doomslu

Spotify is ook een optie (als je abonnement hebt).

Sedert ik in België woon stel ik me een gelijkaardige vraag: is er geen enkel radiostation dat geen Nederlandstalige liedjes speelt? Ja, ik weet het: buitenlandse zenders.  ;D 8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Nostalgie dan kies je zelfs specifiek welk genre of periode muziek je wil horen.
Zelfs kerstliedjes als dat echt je ding is  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Peter

WDR4
Is wel een Duitse zender (via telenet) uit Keulen maar geeft heel de dag door goede muziek (Engels, Duits, Nederlands)
Met vriendelijke groeten
Peter

Andress24

1:1 -  Belg in München
1:87 - Kempen in de jaren '90

H0 - 2 rail DCC - DR5000 - Koploper