Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

55 serie ac chassis

Gestart door Edwy, 06 december 2021, 20:24:31 PM

Edwy

Ik zoek AC digitale, liefst mfx met sounds chassis voor 55serie van B-models voor locomotieven met dubbele rijrichtingverlichting, hier een voorbeeldfoto ( zie hieronder) Ik heb de loc met een dc chassis en alles is mogelijk, overkopen van chassis of volledige loc, ruilen van chassis,.... we komen er wel uit



Arnaudmarklin

Hallo,

ik duim voor u... Ik zoek ook soms ac onderstel en geen reactie...
Volgens mij, beter kans een ac lok te kopen via 2dehands of eb... en de dc lok te verkopen.
Wat ik ook doe is de dc naar dummy te bouwen en een ac marklin gebruiken voor een dubbele tractie.
HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

gekendevent

#2
gewoon een analoog chassis AC kopen en zelf ombouwen.Er is er eentje te koop aan 150 euro op de bekende site. M 3467
oud gekende telefoon

raf

en waarom niet het dc chassis gebruiken
ik heb een deel roco dc 59 loks rijden en dat gaat zonder enig probleem
ook het ombouwen was gaan huzarenstukje
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Arnaudmarklin

Roc of marklin van dc naar ac is niet zo moeilijk te ombouwen. Bij roco kunt u onderdelen bestellen behalve nu voor de bolle neuzen en vlottende cabines.
Voor die twee, geen oonderdeel meer om naar ac om te bouwen.
Bij b models kan je geen onderdeel bestellen om naar ac om te bouwen... En b models kappen passen niet op marklin onderstellen ...

HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

krispy


Als je een DC uitvoering hebt moet dat toch redelijk gemakkelijk te regelen zijn
Men kan bij Vanbiervliet toch volledig nieuwe bougies aankopen ( voor DC, 15 euro per stuk ) , koop er dan voor AC ( die gaan gewoon in de lok inpassen , enkel nog sleper erop en decoder ( als multiprotocol is ) kan gewoon gebruikt worden  ( anders een multiprotocol aanschaffen )
Als er nog een verschillende PCB inzit , kan dat ook gewoon weggelaten worden en alles op de decoder aansluiten

mooie uitdaging lijkt me
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Arnaudmarklin

Bij vbv kunt u geen ac bougies aankopen....
Bij vbv, vroeg ik een bougie AC voor een 59, geen onderdeel beschikbaar, ik probeerde opnieuw voor een 62 , ook geen onderdeel beschibaar...
U kunt volgens mij geen ac bougie apart bij vbv kopen...


HO 3R - HOe - HOm - Intellibox

krispy

er zijn effectief bougies voor de reeks 55 beschikbaar ( heb enkele maanden geleden men MSM uitvoering van nieuwe voorzien , wel dc , misschien zit daar de adder , ik wet ni of de ac versie last heeft van gebroken tandwielen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Dafke

Ik heb nog 1 bougie liggen van een 3rail versie voor een 55