kabel van roco versterker naar spoor?

Gestart door amest, 10 november 2006, 18:46:26 PM

amest

Ik heb net vanuit Duitsland mijn ROCO multimaus met versterker en trafo aangekregen.
Dolblij natuurlijk.
Er 'ontbreekt' echter een dingetje en dat is het kabeltje om naar de sporen te gaan. Op zich niet erg want ik wist dat wel.
Ik rij (allee nog niet :D:D) trouwens in N.

Kan ik best gewoon zoiets aanschaffen in de elektronica winkel?

Arvid
groeten,

Arvid


D_Loc

Als je de juiste stekker wil hebben zou je gewoon een aansluiting van Roco kunnen kopen en het overbodige deel afknippen, of je fabriceert zelf wat.

De roco aansluiting:
http://www.roco.cc/content.php?id=1795&pd=2248&kat_id=&typ_1=20&land=&epoche=&spur=0&artikelnummer=&search=1&p_search=1&page_cp=18&acdc=&archiv=&PHPSESSID=2e0fd757475c82aa59ab683930755ad7
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

tonycabus

Ach soooo....
De slumme heeft je er geen aansluitrail bijgeleverd...
Goe bezig!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

argilla

tja effe kontact opnemen met de verkopers zekers??

of hetzelf maken das ook een alternatief
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

amest

tja zo gaat dat he :)

Dat is toch niet meer dan gewoon twee draadjes die contact verzorgen met de sporen he. ???

Op die link naar ROCO staat er precies een printplaatje op. Is dat nodig???
groeten,

Arvid

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door amest

Dat is toch niet meer dan gewoon twee draadjes die contact verzorgen met de sporen he. ???

Precies, meer is het niet.
Dat printplaatje is er alleen maar voor zodat je het zonder gereedschap onder een stuk Rocoline kunt klikken. Maar er zijn nog wel meer manieren om een draad aan een spoorstaaf te verbinden. Laat je fantasie werken.

amest

OK, bedankt, trouwens ik heb schaal N, dat plaatje zou niet eens passen.

groeten,

Arvid

amest

Ik heb er uiteindelijk gewoon twee draadjes in gestopt.
Klein stukje draad 'ontbloten' en het ontbloot stukje beetje opgeplooid en dat erin gestoken, zit een beetje vast en werkt totdat ik een fatsoenlijk stekkerke vind.[8D]
groeten,

Arvid