technische draad: Supering / Verbetering VBV 55 - 22 - 23 - 25 aandrijfmechaniek

Gestart door oebr, 04 december 2021, 12:54:12 PM

Michael

Is het mogelijk dat iemand hier linkjes plaatst naar de te bestellen onderdelen? Dan kan ik zelf de bestelling doen om mijn loks aan te passen. Alvast hartelijk dank.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

mail eens naar OlivierV hij deed het opzoekwerk en bestelde die, mocht hij ondertss nog niet geantwoord hebben  ;)

oebr

linkje in de quote Michael:

Citaat van: OlivierV op 09 december 2021, 17:25:41 PM
Belofte maakt schuld.


Links het van biervliet onderdeel met plastic bolletje, rechts het roco onderdeel uit mijn lineas traxx met metalen bolletje (cfr ls models).

Op kleur na ziet het er vrij identiek uit, de as is even dik, tandwiel is hetzelfde.

Enig nadeel, 10,40 euro voor het Roco-vervangonderdeel. https://www.roco.cc/en/service/spareparts/index.html?p=y&ssp=135867

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Michael

Mannen bedankt, slik ik heb 9 locs van deze series, inclusief verzendkosten zit ik dan tegen de 200€ daar denk ik nog eens over na.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

als ze kapot zijn zijn het anders ook altijd mooie loc's om naar te kijken :-X

adrievans

Of op een beurs (ooit) in onderdelen bakken zoeken, zie in houten altijd diverse stands.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

OlivierV

Michael, je kan het originele onderdeel ook ontvetten en het plastieken bolletje met secondelijm of tweecomponentenlijm vastzetten op het originele onderdeel. Dat werkt allicht even goed als de truuk met het roco-onderdeel.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

OlivierV

Even een update.

Modelspoorvriend Stephen (Binco) hier op het forum heeft op mijn vraag ook nog eens z'n 23/22-ers getest. Ik had dit gevraagd omdat hij er ook eentje van de eerste lichting heeft, welke naar mijn vermoeden met metalen kardanbolletje zijn.

De resultaten:
- 2366 (eerste lichting): reed nog prima, Stephen heeft de loc ook eens opengedaan, inderdaad, metalen cardanbolletje.
- 2302 (actie msm 2014?): reed niet meer, zoals gekend, plastiek.
- 2202 (actie msm 2017?): reed nog een beetje, bezig met kapotgaan (langs 1 kant sowieso defect), zoals gekend plastiek.

Dus liefste medemens. kunt gij ergens 2dehands een 2311 of een 2366 op de kop tikken voor een fijne prijs, wees dan gerust, hier zijn geen problemen mee. Voor de andere latere uitvoeringen raad ik aan het reeds eerder aanbevolen Roco onderdeel aan te schaffen.

Maar wees wel aandachtig of er niet eventueel een kapwissel gebeurd is!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter


Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 13 januari 2022, 19:48:52 PM
2311 of een 2366 op de kop tikken voor een fijne prijs, wees dan gerust, hier zijn geen problemen mee. Voor de andere latere uitvoeringen raad ik aan het reeds eerder aanbevolen Roco onderdeel aan te schaffen.

Maar wees wel aandachtig of er niet eventueel een kapwissel gebeurd is!
voor die andere misschien meteen de kostprijs Roco onderdeel van de prijs loc afdingen
Met die kapwissel is een ander probleem, op te lossen met je loc op te halen en ter plaatse testen en bekijken of het nog steeds over een goed(e) cardan(bolletje) beschikt

Havoc

Ik was op zoek achter iets helemaal anders, maar toen ik deze pagina zag moest ik aan dit draadje denken. Geen idee wat de producten waard zijn, louter ter informatie:
https://micro-modele.fr/fr/459-cardans-miniatures-axes-15-et-2-mm

Ze hebben daar nog wel dingen die misschien voor iemand wel interessant zijn.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

tunnelmotor2000