technische draad: Supering / Verbetering VBV 55 - 22 - 23 - 25 aandrijfmechaniek

Gestart door oebr, 04 december 2021, 12:54:12 PM

Metpetergaathetbeter

--- verwijderd wegens niet ter zake ---

Rangeerduivel

Citaat van: ERVIN op 09 december 2021, 19:43:19 PM
Ja daar heb je natuurlijk ook gelijk in Olivier , het zou in eerste instantie niet mogen. En inderdaad je hebt 2 van die dingen nodig , daar had ik ook niet aan gedacht. :-[

En 4 locs  , dan loopt het natuurlijk snel op.

Het onderdeel kost 10,40 E in zijn geheel, maar wie weet is Roco niet te  overhalen om een 1000tal enkel bolletjes te leveren...?
Alhoewel, als ze weten (en weesgerust, ze weten het al) dat het moet dienen om een rechtstreekse concurrent van hen uit de problemen te helpen... :-\
Remember het grote aantal Roco motoren die ons aller Loebaske wou bestellen... ::)

;)

gekendevent

--- verwijderd wegens niet ter zake ---
oud gekende telefoon

Dirky

... en daar gaan we weer... Was er niet gevraagd om strikt bij het technische te blijven? Ergerlijk...  >:(

Metpetergaathetbeter

tja helaas bedraagt de prijs 20,...euro want je hebt er voor beide onderstellen nodig, eens zien wat deze optie wel 100% voldoening geeft

OlivierV

Vrienden, laten we het technisch houden! En of dit roco-onderdeel nu dient om een product van een concurrent te redden? Dat geeft mijn inziens niet, het geeft mee dat Roco wel kwalitatieve onderdelen kan leveren indien nodig. Iedereen zal het er ook bij hebben dat het Roco-onderdeel hun loc uit Ingelmunster gered heeft. Dus lof voor Roco.

Trouwens, toen ik testte in 1 draaistel had ik aan andere zijde al weer een defect bolletje, dit roco-onderdeel sleurt dat zonder probleenm voort! Toen ik nadien het andere erin stak was er weer geen beweging meer in te krijgen.

Ik wil gerust een hoop van die onderdelen bestellen voor mensen in het Gentse? Kwestie dat de verzendkosten zo onvoelbaar mogelijk worden. Contacteer me gerust via mail.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Havoc

Citaat van: OlivierV op 09 december 2021, 20:54:04 PM
Vrienden, laten we het technisch houden!

Olivier, toegegeven, de bedoeling was het technisch houden. Maar zeg nu zelf... als het zo simpel is om een standaard onderdeel van een fabrikant te gebruiken waarom heeft dit zolang geduurd? En dan heb ik het niet over alle draadjes hier op het forum.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Thommy

Citaat van: OlivierV op 09 december 2021, 20:54:04 PM
Ik wil gerust een hoop van die onderdelen bestellen voor mensen in het Gentse? Kwestie dat de verzendkosten zo onvoelbaar mogelijk worden. Contacteer me gerust via mail.

Dan wil ik er dus al 4... heb 2 van die MSM jaarmodellen 22/23's
Voor de 55's wacht ik af. Daar heb ik er ook een paar van (op deze van dit jaar na dus)
Greetz

Thommy

OlivierV

Liefste mensen uit het Gentse (Brugge kan ook, daar ik er 3x/maand voor het werk moet zijn),

Zij die het Roco onderdeel willen, komende donderdag 16/12 doe ik een bestelling bij Roco van deze onderdelen.
Gelieve tegen ergens overdag 16/12 ten laatste je bestelling door te geven. (bij voorkeur mail ipv pm)
Bedankt!

Aan degenen die reeds een mailtje stuurden, ik stuur jullie donderdag allemaal een mailtje met de bestelaantallen door ter bevestiging.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

oebr

De Roco vervangonderdeeltjes worden achter de schermen door MS Lippe verdeeld, die gaan daar niet moeilijk over doen vermoed ik. Dankjewel voor deze prima oplossing !
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Thommy

Greetz

Thommy

OlivierV

Iedereen die de Roco-onderdeeltjes via mij besteld heeft voor de e-locs heeft een mailtje gekregen voor afhandeling. Heb melding gekregen van mijn lief dat de onderdelen aangekomen zijn!
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 04 januari 2022, 14:59:20 PM
Iedereen die de Roco-onderdeeltjes via mij besteld heeft voor de e-locs heeft een mailtje gekregen voor afhandeling. Heb melding gekregen van mijn lief dat de onderdelen aangekomen zijn!

Dat zullen wij dan liever met Uw lief afhandelen...!  ;D

;)

Metpetergaathetbeter

#43
2 waren stuk 2347 en 2302, de 2202 en de 2557 reden de laatste keer nog. voor het zekerste voor allen nieuwe stukken van Roco besteld.

Ondertss zitten die in 4 loc's want de overige 2 waren ondertss ook in de modeltreinhemel. (6 van de 8 wortelwielen met plastieken kop waren kapot daarmee 100% reden niet meer en ze leken veeleer op  Spaanse castagnetten wat geluid betreft dan modeltreinen

Nu rijden ze weer hun toertjes, 2 dienden nog gerodeerd te worden want die hadden nauwelijks of niks gereden en waren schijnbaar sponstaan kapot gegaan(eentje had zelfs geen decoder dus die had nooit gereden )

Nu rijden ze vlot en nu gaan ze aan zekerheidgrenzende waarschijnlijkheid niet meer de geest geven en kunnen nu met een gerust gemoed langere combinaties trekken zonder met negatieve gedachten in het achterhoofd te zitten.

Dank U wel  aan iedereen die meedacht, suggesties deed, meeprobeerde, degenen die andere locomotieven spontaan opensmeten om te kijken wat daar als aandrijving inzat en of ze zou kunnen passen.

Trouwens daar dient zo'n forum toch voor en nu kunnen we die andere reeks aanpakken

Groeten Peter ;)


oebr

Dankjewel voor de mooie woorden Peter.

En een oprechte dankjewel aan alle medewerkers van dit draadje, in het bijzonder aan Olivier die met de uiteindelijke oplossing en zelfs een groepsaankoop op de proppen is gekomen.

Het bewijst inderdaad dat de gevleugelde woorden 'meer is in U' ook voor dit forum opgaan.
Heel blij met het resultaat.
Ik kijk alvast uit naar meer van dit soort respectvolle en zinvolle technocratische draadjes.

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992