Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Een Roco HLD62 aan 332,06 € : NIEUW (zonder verzendingskosten).

Gestart door eve, 29 november 2021, 15:43:06 PM

eve

Als je af en toe wat werkt aan oudere of zelfs nieuwere Roco locs kom je niet om de bekende "Ersatzteilliste" heen om bestellingen te doen.
De prijzen van de onderdelen zijn wat ze zijn : je hebt het stuk toch nodig.

Nu heb ik eens alle prijzen opgezocht om aan de hand van onderdelen een complete loc te reconstrueren : 332,06 €.

Nog wat verzendingskosten en enkele uren montagewerk en ziedaar : een fonkelnieuwe loc.
Ware het niet dat enkele essentiële onderdeeltjes "nicht lieferbar" zijn...

Mvg, Erik.

Metpetergaathetbeter

dan is een hele goede occassie op zijn minst 3 maal goedkoper  ;) en houdt er een hoop onderdelen aan over !

RoDY

Ik heb voor het laatst ook eens onderdelen besteld, de prijzen zijn wel degelijk gedaald tegen over een paar jaar terug. 3 AC bogies, een tankdop en wat reserve onderdelen voor op een kap. Alles samen een kleine 30€.

Samen met een kap die ik gevonden had voor 5€ (HLD 6215) , de overige DC bogies en een 3D geprint chassis kan ik nu een prachtige dummy maken.  (metaal chassis was 5€, maar jammer genoeg niet meer leverbaar.)

Had graag de Infrabel kap besteld maar 105€ is wat te veel voor een kap alleen (plus zitten alle onderdelen er wel op??!)