Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Piko HLE 2802

Gestart door Trierer Luc, 27 november 2021, 21:37:49 PM

Trierer Luc

Allen een goede avond
Een vraagje op goed geluk af:
Ik ben toevallig in het bezit gekomen van de kast van deze lok en zoek ergens een donorlok waarvan ik het onderstel zou kunnen gebruiken .
Heeft iemand dat al eens geprobeerd?
Welke loks komen in  aanmerking?
Groeten
Luc
2R digital Roco MM + versterker 10764


Trierer Luc

Dank je
Het is de tweede, met doorgaande gele band over de deuren
2R digital Roco MM + versterker 10764

Rangeerduivel

#3
Luc,
Moest ik U zijn ik zou eens kijken naar een Lima reeks 15, 22 of 23 of zelfs ergens een 4 assige diesel. al moet je er de geschikte boogieflanken dan wel weer bij fantaseren.
Die worden tweedehands relatief goedkoop verkocht en hebben ook het voordeel van een chassis in kunststof waar je gemakkelijker aan kan zagen of bijkleven tegenover een metalen chassis.
Hou dan wel in gedachten dat de rijkwaliteit ook navenant is, want die rijkjwaliteit is bij het Piko chassis van de loc zelf nagenoeg subliem te noemen.
https://www.ebay.nl/itm/334220033206?hash=item4dd110fcb6:g:iAEAAOSww35hkn92

Natuurlijk heeft hij zijn prijskaartje, en moet je het (om)bouwplezier dan missen...

;)
btw, de locs in de tweede en derde link zijn identiek gelijk qua bouw en afmetingen, enkel kleur, nrs en pantos zijn verschillend.

Floris

Tis vooral kijken wat je dr mee wilt. Wil je een volwaardige loc, dan gewoon bij piko om een onderstel zeuren, je hoort vanzelf wel of ze dat willen verkopen en wat dat eventueel kost. Wil je een statisch model voor op een zijspoor of in de werkplaats, dan setje draaistelzijkanten bij piko lospeuteren en de rest zelf knutselen van wat stukkies styreen ofzo? Een dummy-loc die kan meerollen in een trein voor of achter de echt trekkende loc zou je met ongeveer dezelfde materialen wel voor elkaar moeten kunnen krijgen.
Gaan rommelen met onderstellen van andere locs om een paar tientjes te sparen zou ik niet doen, zou mn tijd dan in andere dingen steken die meer opleveren.

VBS

Kijk hier eens ;

https://www.piko-shop.de/en/artikel/ersatzteil/xref_suchtext-96564.html

dat kan je als onderdelen kopen en dan wat samenstellen , zie ook de link van de handleiding daar zit het onderdelen blad bij en een tekening met alle onderdelen die je kan bestellen .
Succes met het project .

Bert.
Modeltreinen met Belgische sfeer ...