Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

HLE18² LS Models

Gestart door trainspottingjr, 22 november 2021, 20:31:22 PM

trainspottingjr

Heb me laatst de 1875 van LS Models aangeschaft, nu probeer ik deze digitaal te maken door een 21-polige decoder ESU V4.0 maar bepaalde functies kan ik echter niet bedienen.

Had uit vorige loc's de file gekopieerd en meerdere functie's doen wat ze moeten doen maar heb enkel geen cabineverlichting en sluitverlichting op dit ogenblik.

LS heeft denk ik alweer de platine aangepast zodat je weer dieper in de buidel moet tasten voor  een speciaal voorgeprogrammeerde decoder.

Iemand enig idee hoe ik dit kan omzeilen?
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

Rangeerduivel

Dat klopt inderdaad
Ze zitten nu aan de derde generatie 18, dus ook aan de derde generatie files.
Je kan ze ook kopieren van iemand van het forum, dan komt het niet zo duur uit...

;)

trainspottingjr

iemand hier op het forum die in het bezit van deze prachtige loc en de file eventueel kan verzenden via pb eventueel?
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ERVIN


Ludwigdc

Daarom vertikt ik het om nog LS locs te  kopen. Er worden standaards en normen afgesproken en vastgelegd en zij maken het gebruik van een standaard decoder dus onmogelijk. Moesten ze nu nog zoals Vanbiervliet een DC DCC versie van fabriek uit brengen. Maar nee enkel een analoog of met sound. Zolang zij dit niet aanpassen geen LS meer voormij.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

trainspottingjr

Erwin,

heb mailtje gecheckt thanks voor de oplossing maar voorlopig brengt dit geen soelaas want momenteel zit er een V4.0 in de locomotief en blijkbaar zijn er wat verschillen aanwezig.

Binnen 2 weken is het beurs in Saint Ghislain en dan fix ik even een decoder V5.0 en dan maar hopen dat het lukt.

@Ludwigdc ik hoop dat ze dit dan ook niet gaan toepassen bij de nog te produceren 11/12/21/27 van LS Models want dan is het weer een heel gedoe om er telkens voor te zorgen dat je de juiste functies moet gaan toewijzen

ik peis dan inmezelf waarom moeilijk maken als het ook simpel kan
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

ebs2650


gekendevent

als iemand de soundversie file heeft dan is dit makkelijk om te vormen naar de gewone lopi met de programmer.Stuur ze anders maar door en ik bekijk het wel eens.
oud gekende telefoon

Rangeerduivel

Citaat van: trainspottingjr op 22 november 2021, 23:11:47 PM
ik peis dan inmezelf waarom moeilijk maken als het ook simpel kan

Dat antwoord heb je zelf in jouw eerste post al gegeven!
Dieper in de buidel tasten om bij hen verplicht een decoder te kopen,
VBv is in het zelfde bedje ziek, met decoderprijzen die zij zelf bepalen. ::)

;)

Ludwigdc

Citeer:-*Dieper in de buidel tasten om bij hen verplicht een decoder te kopen,
VBv is in het zelfde bedje ziek, met decoderprijzen die zij zelf bepalen.

Ik wil hier zeker geen afbreuk doen aan de kwaliteit en afwerking van LS. Maar hun commercïeel beleid mag wel klantvriendelijker zijn.

Bij VBV kan je voor hun eigen DC versies altijd kiezen uit een analoog, DCC od DCC sound. Waarbij een DCC versie €30 duurder is dan een analoog. Dat is de gemiddelde prijs voor een deftige decoder in de handel. Daarbij heb je de zekerheid dat alle functies zullen werken. En is de decoder er al in geplaatst.

Bij LS wordt deze keuze niet aangeboden. Daar heb je als DC rijder enkel analoog of DCC sound. Dus als je geen sound wenst moet je zelf een decoder bijkopen en plaatsen. Maar bij LS heb je geen zekerheid meer dat dit voldoende is. Dus moet je ergens een juist geprogrammeerde versie kunnen kopen, gegarandeerd duurder. Of je koop een decoder programmer van ESU en zoekt het zelf uit of krijgt een file van een helpende ziel.

Het wordt tijd dat alle fabrikanten, zoals nu bij AC, ook voor DC standaard een DCC versie aanbieden en niet alleen een DCC sound.
2rail digitaal, 3Dprint, Etsen, Eigen baansturing, nmbs, III & IV

https://www.instagram.com/zoldertreintjes/
http://www.loudfire.be

Metpetergaathetbeter

misschien niet altijd transparant maar liever zo en kwaliteit leveren dan  kiezen steeds dezelfde blijvende digitale ....

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2021, 13:55:46 PM
misschien niet altijd transparant maar liever zo en kwaliteit leveren dan  kiezen steeds dezelfde blijvende digitale ....

Chinese texten zijn hier uit den boze... ::)

;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


trainspottingjr

@ebs2650 ik heb ook jouw files even geprobeerd maar ook hier brengt het geen soelaas.

hoe het komt of wat er gebeurd daar heb ik het raden naar , ik wacht af tot de beurs en koop me ne locdecoder V5.0
Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW