Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

flexrails in vorm zetten en houden?

Gestart door Havoc, 21 november 2021, 13:47:49 PM

Dirk

Citaat van: PietB op 21 november 2021, 18:03:14 PM
Citaat van: RobVille op 21 november 2021, 15:19:02 PM
https://www.massoth.de/en/product/8103203

Dit zijn nou dingetjes om met een 3D printer te maken.
Ik ga volgende week maar eens iets tekenen en kijken of het wat wordt.

grt Piet.

Dan ben ik nieuwsgierig naar het resultaat, ik gebruik die metalen klemmen, en ik heb een Prusa, maar ikvrees dat er toch wat te veel torsie op komt om dat met PLA of PETG in toom te houden. Voor R10 ok,  maar voor R6 begin ik toch te twijfelen, en dan zeker voor code 100 flexen van Marklin.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

Havoc

Citaat van: Dirk op 22 november 2021, 08:58:32 AM
Dan ben ik nieuwsgierig naar het resultaat, ik gebruik die metalen klemmen, en ik heb een Prusa, maar ikvrees dat er toch wat te veel torsie op komt om dat met PLA of PETG in toom te houden. Voor R10 ok,  maar voor R6 begin ik toch te twijfelen, en dan zeker voor code 100 flexen van Marklin.
Heb er hetzelfde gevoel bij, eerder metaal dan kunststof.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PietB

#17
Citaat van: Dirk op 22 november 2021, 08:58:32 AM
Dan ben ik nieuwsgierig naar het resultaat, ik gebruik die metalen klemmen, en ik heb een Prusa, maar ikvrees dat er toch wat te veel torsie op komt om dat met PLA of PETG in toom te houden. Voor R10 ok,  maar voor R6 begin ik toch te twijfelen, en dan zeker voor code 100 flexen van Marklin.
Zou kunnen hoor Dirk, ik heb er nu één getekend voor de Peco Code55 SL300F dat is N spoor.
Hoe het met H0 Code 100 gaat heb ik geen idee, ik heb die rails niet.

Ik print in PETG of PLA+ en dat zijn echt sterke kunststoffen.

Het eerste prototype ligt nu op de printer.


Afwachten dus.
Dit is het resultaat.


grt Piet.

Dirk

netjes, uit nieuwsgierigheid, zou je eens een kleine radius willen proberen? en heb je een stl voor H0? Ik zou het wel eens proberen, Ik vind het wel strak.
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

PietB

Citaat van: Dirk op 24 november 2021, 10:24:33 AM
netjes, uit nieuwsgierigheid, zou je eens een kleine radius willen proberen? en heb je een stl voor H0? Ik zou het wel eens proberen, Ik vind het wel strak.
Zoals ik al schreef Dirk ik heb alleen N daar heb ik ze voor gemaakt.
Het object is getekend in tinkercad en ik ga proberen dat over te zetten naar OpenScad.
Dan kan ik je het script voor de N versie opsturen en dan kun je zelf de maten aanpassen.
OpenScad is een gratis teken programma dat STL bestanden kan genereren.

grt Piet.

Dirk

Prima, OpenScad staat hier op de desktop.
thnx
2-rail digitaal, Digikeijs DR5000, Loconet van Digikeijs en Rosoft, Peco code 100

PietB

Ik heb je het OpsenScad bestand via PM gestuurd.
Kijk maar even of je er wat mee kunt.

grt Piet.

SirGresley

Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama