SBB Giruno hogesnelheidstrein nieuwigheid 2022 Piko/LSModels

Gestart door Boemeltrein, 21 november 2021, 10:37:07 AM

SuSke

Citaat van: Havoc op 21 november 2021, 13:33:50 PM
Is dat een Alsthom? Lijkt sterk op de TGV's, zeker met de Jacobs draaistellen.
...

Het is dus een Stadler  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Boemeltrein

Weet ik Ronny en Erik maar ik was effekes aan't peinzen;
1) 2 fabrikanten brengen hetzelfde model uit (is al meer gebeurt) :o
2) het complete stel is meer dan 2 meter lang, velen modelspoorders zullen dus thuis moeten uitbreiden, effekes een babbel met madam? :D
3) De prijs van het Piko-model +/- 1600€ weer effekes een babbel met madam :-\
4) je zal het misschien niet geloven maar de Zwitserse modelspoormarkt is kleiner dan de Belgische, fabrikanten moeten het dus hebben van de niet-Zwitsers die fan zijn. ???

Havoc

Als ik zie wat er aan zwitserse modellen uitgebracht wordt, dan denk ik dat er veel verzamelaars zijn van zwitsers materiaal. Hopen reclame locs die kennelijk goed verkopen want er blijven er mar komen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Boemeltrein

En op 23 december j.l. heeft eveneens Marklin aangekondigd dit model ook uit te brengen, het model zou productieklaar zijn.
Wat een luxe, drie fabrikanten brengen hetzelfde model uit.
Of dat effect heeft op de prijs? ik vermoed van niet.

ronny-vdv

En ook in gelijkstroom verkrijgbaar via Trix.
Vooral exact op schaal.
Mvg,

ronny-vdv

Dennis1984

De Märklin/Trix heeft pantografen die digitaal omhoog en naar beneden kunnen.

De Piko heeft verlichting via SUSI dus alle lampjes zijn waarschijnlijk digitaal schakelbaar én de reisbestemmingsborden op de deuren zijn verlicht.

Benieuwd naar LS inderdaad.