SBB Giruno hogesnelheidstrein nieuwigheid 2022 Piko/LSModels

Gestart door Boemeltrein, 21 november 2021, 10:37:07 AM

Boemeltrein



Mooi voor de liefhebbers van de hedendaagse Zwitserse spoorwegen, dit 11-delige !!! stel is aangekondigd door zowel PIKO en LSModels. In de Zwitserse modelspoorwereld wordt het Pilo-Model reeds gelauwerd om zijn fijne detaillering dus of LSModels nog beter kan? Richtprijs 1679 Chf of 1600€, de kerstman zal centjes onder de kerstboom moeten leggen, het Piko-Model wordt verwacht half 2022.
Alleen is dit stel in H0 zo'n 2 meter lang en menig modelspoorder zal zijn perrons moeten verlengen en toch ook moeten beschikken over een enig lengte op zijn baan want anders rijdt dit stel achter zijn staart, zelfs voor clubs is dit niet zo vanzelfsprekend kwestie van de perrons.
Ben benieuwd naar het model van LS en hun prijs want dit zal toch concurrentie zijn.

Metpetergaathetbeter

gastronomische treinen en gastronomische prijzen kun je deze indelen !  ;D ;) Net te laat voor je Mannendag, Kerstdag, Nieuwjaar, St valentijn en je verjaardag om dat te krijgen als cadeau (bij mij vallen die gelukkig allemaal dicht bij elkaar maar de eerste moet nog komen ...... ;D :)

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2021, 10:55:00 AM
je Mannendag, Kerstdag, Nieuwjaar, St valentijn en je verjaardag om dat te krijgen als cadeau (bij mij vallen die gelukkig allemaal dicht bij elkaar maar de eerste moet nog komen ...... ;D :)

28 december...?

;)

Metpetergaathetbeter

#3
Citaat van: Rangeerduivel op 21 november 2021, 11:03:40 AM
28 december...?
ik mag enkel voor mijzelf schrijven/praten, om geen woorden met U te krijgen mag  U  Uw feestdag in Uw geval er bijnemen bij al die dagen waar je een geschenk kan/kunt krijgen  ;)

Trouwens opnieuw fraai model volgens LS kwaliteit aan LS prijzen !

doomslu

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2021, 10:55:00 AM
gastronomische treinen en gastronomische prijzen kun je deze indelen !  ;D ;) ...
Er zit er hier al eentje aan de aperitief, ofwel heeft hij grote honger!  ;D 8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter


Boemeltrein


Havoc

Is dat een Alsthom? Lijkt sterk op de TGV's, zeker met de Jacobs draaistellen.

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 21 november 2021, 11:11:28 AM
Trouwens opnieuw fraai model volgens LS kwaliteit aan LS prijzen !
Die foto lijkt mij het 1:1 model :D Als ik de tekst van Boemeltrein lees is dat de PIKO, de LS moet nog komen...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

#9
ik zag eerder een Piko setje van Piko 5 Zwitserse wagens voor 499 euro en dat was LS kwaliteit dus ik denk dat ze daar niet meer gaan van afwijken en zeker niet voor Zwitserland waar al het Grote GELD zit ! ;) Trouwens al opgemerkt dat een zwitsers model altijd net iets fijner, .......dan een ander ook bij de vorige Piko stonden daar veelal ander panto's op dan bij andere nationaliteiten

VBS

Modeltreinen met Belgische sfeer ...

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter


doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Als ik zie tot wat Piko nu tegenwoordig in staat is dan mogen ze van mij de Thalys en de Eurostar gerust gaan uitbrengen.
Ik weet niet hoe de stellen van Piko rijden en hoe sterk ze zijn qua trekkracht , maar mijn Piko locs doen het hier uitstekend. Zeer betrouwbaar en oer-sterk.