Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Piko V200 diesellok

Gestart door Peter, 20 november 2021, 16:10:57 PM

Peter

Niet direkt mijn nieuwste aanwinst maar toch een die ik met hart en ziel verzorg is mijn Piko V200.0, bij het grote voorbeeld,de Schwarzwaldbahn lok bij uitstek.Later werd er een V200 met sterkere motorisering in gebruik genomen op die toch wel steile hellingen. Ben er aan het denken om er eindelijk een geluidsdecoder in te steken (momenteel enkel en Lokpilot) maar twijfel nog welke, een Piko of de ESU

Ohne Titel by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

Dag Peter,
Is inderdaad een prachtig machientje, ik zelf heb er 2 van Roco in tp4. 
Ik heb ze in het echt spijtig genoeg  niet meegemaakt, de sterkere versie 221 ook niet. Deze waren juist buiten dienst toen ik in Duitsland arriveerde september 1988
Grtn
Rudy

Peter

Bij mijn weten is Piko het enige merk dat de twee verschillende versies  (V200.0 en de V200.1) heeft geproduceerd met de aangepaste rondingen van de fronten en verschillende lengte.
Maar inderdaad het is bij het grote voorbeeld en in model een prachtige lok.
Er zijn er trouwens nog een aantal in gebruik bij prive maatschappijen.
In Duitsland zijn er enkele museum loks die nog regelmatig ingezet worden voor speciale ritten. 
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

  Peter, 
  Vlak onder het loc-nummer verschijnt vaag een rechthoek. Op de foto alleszins.  Wat zou dit wezen, als 'k vragen mag ?
  ( gewoon uit onwetende nieuwsgierigheid, 'k weet in de verste verte het antwoord niet ...)

Rangeerduivel

Citaat van: Herwig op 20 november 2021, 20:14:45 PM
  Peter, 
  Vlak onder het loc-nummer verschijnt vaag een rechthoek. Op de foto alleszins.  Wat zou dit wezen, als 'k vragen mag ?
  ( gewoon uit onwetende nieuwsgierigheid, 'k weet in de verste verte het antwoord niet ...)

achtung, zug!!! ;D

;)

Herwig

#5
 
  zoef-zoef  Zug.
  Een weggegomd DB-logo (Keks) lijkt on-logisch op deze vroege versie van de V200, met het lang uitgeschreven "Deutsche Bundesbahn" op de flank.
  Het wazig rechthoekje is ook te hoekig.

Peter

Dat was vroeger een luik langs waar het water werd bijgevuld voor de kleine stoomketel die gebruikt werd om personenrijtuigen die nog stoomverwarming hadden te voeden.
Ik moet nog ergens foto's hebben waarop het water in die tank langs dat luik werd bijgevuld
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#7
https://bundesbahnzeit.de/seite.php?id=363 scroll naar benden het geschilderde embleem stond eigenaardig genoeg veel lager, je zou denken leuke plaats dat luik, trouwens voor de DSB fanaten ook leuke plaatjes  ;)

Herwig

#8
 
   
   Het latere DB-embleem hing klaarblijkelijk een eind onder het (gewezen) luik, waarover Peter V. het heeft .

   ( die DSB-spoorauto     foto 14     ;D    )

   
   Op het oude Märklin-model (in de oude, sobere kartonnen verpakking) zie je duidelijk de ingewerkte rand van wat een luik kan zijn.

Peter

Als ik me goed herinner was dat luik niet meer in gebruik toen de beschrifting Deutsche Bundesbahn werd verwijdert.
Op sommige foto's is er vaag te zien dat op de plaats van dat luik en het loknummer een raam werd geinstaleerd
Met vriendelijke groeten
Peter

gekendevent

als geluid zou ik een esu V5 nemen.Die piko's zitten dikwijls dichtgetimmerd.
oud gekende telefoon

efl045

#11
Uit Eisenbahn Journal Special 5/1993:





Metpetergaathetbeter

lijkt mij eerder een trechter ;)

Bundesbahnfreak

Citaat van: Peter op 20 november 2021, 17:47:48 PM
Bij mijn weten is Piko het enige merk dat de twee verschillende versies  (V200.0 en de V200.1) heeft geproduceerd met de aangepaste rondingen van de fronten en verschillende lengte.
Maar inderdaad het is bij het grote voorbeeld en in model een prachtige lok.
Er zijn er trouwens nog een aantal in gebruik bij prive maatschappijen.
In Duitsland zijn er enkele museum loks die nog regelmatig ingezet worden voor speciale ritten.
Hoi Peter,
Roco heeft ook beide types gemaakt; V200.0 => 220 en V200.1 => 221.  Ik weet wel niet of ze beiden zowel in tp3 als tp4 uitgebracht zijn.  Ze hebben  ook de moeite gedaan om de prototypes uit te brengen, met andere dak, en andere details op de snuit en wand.  Spijtig is deze exoot zelden te vinden
Grtn Rudy

Peter

Een beetje vergrote foto van het water bijvullen

file by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter