Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

MSM 35

Gestart door tonycabus, 11 januari 2005, 16:54:17 PM

Roderik

Ik heb vandaag mijn belastingsbrief gekregen[:(][:(][:(], maar waarempel !!!! Zat daar toch wel mijn allereerste thuisbezorgde exemplaar van MSM bij zeker !!!
Van verzachtende omstandigheden gesproken!
Ik hoop nu wel dat mijn facteur er geen gewoonte van maakt!

Opnieuw een schitterend nummer! Er zit veel variatie in de behandelde onderwerpen. En voor hen die regelmatig het KIS forum bezoeken is de druk en de stress nu toch al wat van de ketel. Het systeem doet zijn naam alle eer aan!

P.S. Als je exemplaar van MSM geopend aankomt, spreek dan zeker je postbode aan. Dat betekent dat de mens geinteresseerd is en je weet nooit wat daar allemaal van voort komt...
Always be modelling!

Jurgen

'k Heb ook vandaag de mijne gekregen. Er was een snee in de plastiek van een cm of 3 die was doorgedrukt op de cover, gelukkig niet erdoor.
Afin, 't is wel telkens een leuke verrassing dat het nummer in de bus zit.
Wat ik me wel afvraag, wat gaat er vermeld worden op de zijkant van MSM als je een volledige jaargang hebt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

@conmeljanand, denkt ge dat de postbode jou dan wel vertrouwd? [:I]
@roderik, neen toch geen klein modelspoor magazines zeker [8D]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

treinvirus

Kis is iets waar ik allang op zat te wachten, hopen dat het meerdere lezers intresseert en altijd zo eenvoudig en helder zal blijven -en de reeks niet zal onderbroken worden met tussennummers- vooral voor diegenen zoals ik die alles van electonica al zeer ver achter zich liggen hebben (solderen kan ik als de beste hoor!) nu zou ik wel eens willen weten wie al zijn nummers in de 4 kaften kreeg, ik alvast niet wegens de dubbele nummers en nu zit ik met een 5de kaft met een of twee klassieke nummers. Ik heb dan de nieuwe er ook terug (op de middenblz) erin gestoken. Toch raar dat er niet meer okkasie materiaal verkocht wordt via het blad of dit forum, het is toch mijns inziensgoedkoper zo kopen dan via veilingzalen.
treinvirus
 

bartie

Nummer 35 gisteren ook ontvangen, gelezen en goedgekeurd.  Zowat alle artikels waren zeer de moeite om te lezen (en later nog eens rustig te herlezen). Als ik dan toch enkele (persoonlijke) toppers zou moeten geven:
*De oostmolen (zeer leuk verteld)
*Ho-modelkoppelingen
*Kis (mijn gerief ligt al klaar!)

Wat de lezersbrief van Marc DE PREST betreft: hij heeft volledig gelijk met wat hij schrijft. Want niet enkel de invoerder, maar vooral de lezerheeft het recht correcte informatie te krijgen wanneer hij een vakblad koopt. Dit is trouwens de tweede maal op rij dat een loctestverslag niet helemaal juist is.
Dat jullie een loc maar voor ??n avond hebben, daar heeft de lezer toch niets mee te maken? Een ideetje: wanneer je naar de invoerders/fabrikanten schrijft dat wanneer er geen testloc word opgestuurd het model ook geen loctest krijgt. Ze zullen er wel ??n sturen. Als hun model geen aandacht krijgt van MSM zal hun verkoop waarschijnlijk meer achteruitgaan, dan van deze vergissing.

Voorts niets dan goeds, doe zo voort!!!

Groetjes Bart.

locomotion

Ik geef Bartie gelijk.
Ik vind dat MSM klasse uitstraalt. En deze eer moet hoog gehouden worden.
Niet tegenstaande De Prest hoog van stapel loopt vind ik ook dat de loctest in MSM niet ernstig wordt genomen. Kijk maar eens naar de fouten bij de DLC die niet aan het licht worden gebracht: Het kromtrekken van de kap als je niet voorzichtig bent, De meoilijk montage van de kap, hinder ondervinden bij het trekken van 18 wagens op lichte hellingen (verzwaren is noodzakelijk), De laterale isolatie van de kap (!!!). Verder een prachtlocomotief warvoor Mehano zeker een 9/10 verdient. Maar een test moet volledig zijn, en niet alleen beschrijvend met mooie plaatjes erbij.
Idem voor de reeks 59 van M?rklin / trix. De decoder is een ramp en dat hadden zij toch ok kunnen weten.
Locomotion

Pol De Bard

Dirk (Treinvirus),
Het doet plezier dit te horen. En blijkbaar ben je niet alleen.
Zonde dat de foto's van het hoofdstuk "solderen" wat klein zijn uitgevallen. Ik zal proberen ze op de "Yahoo-site" te zetten.(Voor Wim).
De materie en het projekt zijn vrij uitgebreid, vandaar dat we met de serie wel een tijdje zoet gaan zijn.
Volgende aflevering is reeds wat meer op de praktijk gericht.

Pol De Bard

keepit_supersimple@yahoo.com

karthuizer

citaat:
Geplaatst door tonycabus


Waarom abonneer je je niet, Karthuizer? Het scheelt in prijs ?n je hebt hem eerder!

Tony





Abonnement is betaald, vanaf volgende keer moet ik niet meer naar de winkel lopen om mn MSM, en heb ik hem eerder [8D]

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

Peter

Gisteren nummer 35 ontvangen, en zoals altijd ZEER interessant.
Het enige spijtige vind ik dat het artikel over Dinant niet ineens vanaf Namur is begonnen. Dit stukje spoorlijn heeft zeer mooie zichten, en is tevens ge-electrificeerd. Maar wat niet is kan misschien in een volgend nummer nog komen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

diesels

Hier in Nederland ligt het, net als vorige maand, wel al in de winkel maar ik heb het nog niet in de bus gehad. Kortom: het is pas februari en ik weet nu al niet meer waarom in abonnee geworden ben [:(!]
Wat is er trouwens aan de hand met de post in Belgie? Op de Baan komt de laatste malen telkens twee weken later dan in Belgi? zelf, ik wacht al anderhalve week op een poststuk uit Gent en ook MSM deelt nu in die mis?re... Wordt post dagenlang vastgehouden ofzo? Ik neem toch aan dat er elke dag post naar Nederland gaat? Wat is er dan zo moeilijk aan om post binnen een paar dagen van A naar B te krijgen...?
Sorry voor deze frustratie, maar op een gegeven moment is bij mij mijn geduld ook op.

Gerolf

MSM lag vanochtend bij mijn krantenboer, en ik heb hem al grotendeels doorgespit. Zeer leuke artikels vond ik diegene over de stretchdraad, de afwerking van de auhagen-boerderij, maar vooral het artikel over de waterkranen.
Uiteraard heb ik ook het eerste kis-artikel met bijzondere aandacht gelezen, al was het maar om te zien hoe een toch wel ingewikkelde materie als elektronica werd ingeleid. Kis is, naar mijn mening, geslaagd in zijn opzet. Ik zou mezelf niet zijn als ik niet een kleine opmerking had voor kis ("pol de bard"), maar die zet ik wel op de specifieke 'draad' hiervoor.
Algemeen: MSM is een kwaliteitstijdschrift, en heeft dit ook nu weer aangetoond!

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Wel Sicco, als het een troost mag wezen : hier in Luxemburg is hij ook nog niet aangekomen. Ofwel heeft mijn postbode Nederlands geleerd ?
Geduld is een schone zaak, maar toch wel jammer dat we een heel weekend moeten wachten.

Luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Hmmm dan ligt het dus niet aan mij dat ik het idee heb dat post uit Belgie erg lang onderweg is. 'Op De Baan' wordt geloof ik via Luxemburg verstuurd, er zit een sticker met port betaald Luxemburg op de envelope dus daarom misschien nog wat langer. Eerst van B naar L en dan van L naar NL.
Binnen Nederland gaat trouwens ook niet meer zo soepel als vroeger heb ik het idee. Je kan er niet meer vanuit gaan vandaag op de bus is morgen bij ontvanger. Is dit sinds de posttreinen niet meer rijden......?

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

diesels

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Hmmm dan ligt het dus niet aan mij dat ik het idee heb dat post uit Belgie erg lang onderweg is. 'Op De Baan' wordt geloof ik via Luxemburg verstuurd, er zit een sticker met port betaald Luxemburg op de envelope dus daarom misschien nog wat langer. Eerst van B naar L en dan van L naar NL.
Binnen Nederland gaat trouwens ook niet meer zo soepel als vroeger heb ik het idee. Je kan er niet meer vanuit gaan vandaag op de bus is morgen bij ontvanger. Is dit sinds de posttreinen niet meer rijden......?



Er is soms een dipje, maar over het algemeen gaat het goed. Laatst nog zelfs een pakje in 1 dag van A naar B! De overgang naar volledig weg is hier heel wat soepeler gegaan, kwestie van al jarenlang voor de overgang de nieuwe distributiecentra ver van spoorlijnen bouwen en sowieso een heel erg op-weg-en-zeker-niet-op-spoor gericht beleid in Nederland.
Ik merk overigens wel dat het voor wat betreft post uit Belgi? erg afhankelijk is van de regio: uit andere regio's (zeker andere dan Gent [:p]) gaat het soms wel redelijk snel.

rgp

Dag,

Gisteren terug uit Oostenrijk (zonder breuken) en maar onmiddellijk even naar de club gegaan.  Heb er MSM 35 gezien en dik in orde.
Wat Locomotion zegt, kan ik alleen maar beamen en heb ik een paar maanden geleden ook gezegd (werd toen slecht onthaald).
Bij de loctests in het algemeen MOET ook MSM dansen naar de pijpen van de fabrikanten/sponsors.
Enkele voorbeelden:
1? een duidelijke scheiding op de kast van een 23 van M?rklin werd niet erg genoemd; de fouten op de eerste I10 van LS werden met de mantel der liefde bedekt, maar dat die M4 stuurstand van LIMA/Oskar geen gefumeerde ruiten had was een wereldfout.  Toen iemand daar in "lezerspost" de redactie er op attent maakte dat er met 2 maten en gewischten werd getest, verdween "lezerspost" stande pede voor een paar nummers.
2? de "verkiezing van het model van het jaar": het was al meer dan 12 maanden duidelijk dat Guido MOEST winnen.  Een Break uitbrengen in 2003, hem terugroepen omdat de koppelingen niet functioneren en dan terug meedoen in 2004.  Gaan  u alle fabrikanten dezelfde "voorkeursbehandeling" krijgen ?  Modelletje uitbrengen, de fouten laten verbeteren en terug inschrijven.
3?En wat opsturen betreft: gedurende jaren heb ik dat voor het "model van het jaar" aan de invoerders gevraagd.  Buiten De Prest "1 maal", Olaerts (voor zijn 1 en 12) en Denis (invoerder van Lima) "altijd" werden de andere modellen  -gelukkig voor de modelbouwers- geleverd door Jocadis.
4?Tenslotte zoals reeds gezegd werd dient in een loktest ook een duurzaamheidstest te worden ingesloten.  Want een lok kan mooi rijden gedurende drie uur, maar rijdt hij ook nog na 20 uur, of moet je er dan al kosten aandoen ?

Roland