Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

MSM 35

Gestart door tonycabus, 11 januari 2005, 16:54:17 PM

janjozef

Jongens het blijft een goed blad ook deze heb er alleen nog geen tijd voor gehad nog maar juist doorbladert
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

dieseltje

Zaals altijd, prima uitgave, maar ik meen toch een klein foutje te hebben ontdekt bij de omschrijving van de ESU mobile control.
Volgens het artikel is dit samen met de lokmaus van Uhlenbrock het enige infrarode systeem....   Hierbij wordt waarschijnlijk de infrarode controller van Zimo vergeten....

Ik kan het niet ontkennen, ik ben een Zimo-fan, maar wat me opvalt, ook aan reactie op dit forum betreffende rij-eigenschappen van decoders, is dat Zimo in onze contreien niet zo erg bekend is.
Nochthans is het volgens mij ??n van de betere, zoniet beste, systemen als het op digitaal aankomt.

Benny



Havoc

Blij dat ik niet de enige ben met problemen met de post. Die zijn niet te vertrouwen, en ik denk dat de helf niet eens kan lezen. Dus als je favoriete magazine opengedaan is, dan hebben ze enkel naar de plaatjes gekeken. Heb het al meegemaakt dat een magazine met een gelijmde rug van 12mm volledig doorgescheurd is op die rug! Je moet het maar kunnen. En een kaartje van Zellik naar Asse doet er gemiddeld 1 week over (6km ongeveer, zelfde hoodpostkantoor). Waarschijnlijk een gevolg van de jaenlange politieke inmenging (inteelt?).

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Stefke

Gisteren nog vlug vlug naar de krantenboer gereden, en wwarempel daar lag MSM 35 al in de rekken.
Bij aan komst thuis heb ik dan maar de nodige tijd genomen om er eens goed in te bladeren en enkele art door te nemen.
Zo ook de lezersbrief van de heer De Prest (invoerder Roco)
Na de kritiek hier op het forum ivm: mr De Prest vind ik dat we  wat vriendelijker moeten zijn jegens deze man. Misschien kunnen we er beter op aan sturen om deze man Roco te overtuigen om nog meer Belgisch mat uit te brengen of opnieuw ui te brengen.
vb: reeks 20 in meerdere bedrijfsnummers en kleurstellingen, met Nem stekker als het eventjes kan en niet alleen dit type maar ook nog andere. Teveel om op te noemen.
Naar mijn mening is er hier wel een markt voor en zijn heel wat modelspoorders vragende partij. Ik denk dan vooral aan beginners en herbeginners.
vg Stefke
 

Guy Van Meroye

Blijkbaar is er bij sommige lezers n.a.v. de lezersbrief van Marc De Prest enig misverstand ontstaan over de door MSM uitgevoerde loctests. Er dient een duidelijk onderscheid te worden gemaakt tussen een beschrijving in het nieuws en een loctest.  Voor de nieuwsrubriek wordt een locomotief "bekeken" door de redacteur van dienst en wordt een foto gemaakt; omdat we hier meestal slechts kort over een model beschikken gaan we geen uitgebreide test of metingen doen. Dit was ook het geval met de Roco 5939, een model dat voldoende gekend is, en waarbij door tijdsdruk een fout werd gemaakt. Inmiddels is dit ook persoonlijk besproken met de Marc De Prest, en werden afspraken voor de toekomst gemaakt om alle nieuwigheden spontaan aan de redactie te bezorgen.
Voor een loctest daarentegen wordt bij de invoerder een model opgevraagd waarover we dan langere tijd kunnen beschikken, en dat aan een uitgebreide test kan worden onderworpen. Soms (zoals in het geval van de Marklin 201) is het lang wachten op de toezending door de invoerder en werd de test ingekort wegens tijdsgebrek. We vonden het belangrijk om de loc reeds in MSM33 voor te stellen i.p.v. nog een maandje te wachten.  Blijkbaar is er heel wat kritiek op de Mfx decoder, maar op het ons ter hand gesteld exemplaar bleek deze foutloos te werken.
Ook voor de loctest van de Mehano Class 66 hebben wij eerst kunnen beschikken over een voorserie-exemplaar, en over een reeks exemplaar. De loc (analoog) werd op mijn (vlakke) modelbaan uitvoerend getest, met een lange sleep goederenwagens zonder enig probleem. Het bevestigen van de kap vergt enig gefriemel, maar op geen van beide exemplaren ondervonden wij kromtrekken van de locomotiefkap.
Tenslotte wil ik toch nog eens onderstrepen dat MSM een volledig onafhankelijk blad is, wij dansen naar niemands pijpen en hebben geen sponsors ! In tegenstelling met wat sommige kwatongen suggeren zijn de reclame-inkomsten van MSM dermate gering dat de redactie het zich kan permitteren om een trouwe adverteerder als eens tegen de schenen te schoppen wanneer daar reden toe is. Objectieve journalistiek wordt bij MetaMedia hoog in het vaandel gedragen.
Guy Van Meroye
 

Peter

Bravo Guy, soms is het inderdaad beter (zoals je nu hebt gedaan) het standpunt van de redaktie en de medewerkers van MSM te verduidelijken.
Vergissingen zullen wel altijd gebeuren, het belangrijkste is ze nadien recht te zetten. Niemand is onfeilbaar, ik niet en niemand trouwens, al zijn er wel een paar die dat soms denken.
Doe in elk geval zo verder als dat jullie tot hiertoe gedaan hebben, tot groot genoegen van een grote schare modelspoorders.
MVG
Peter [:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

locomotion

Guy,
Deze verduidelijking is zonder meer klare taal.
De aankondiging van de 5939 was geen test, en een foutje bij een mededeling is snel gemaakt. Wat niet wegneemt dat je een plastiekindruk hebt van het geel en dit kan De prst niet ontkennen.
Maar in de andere gevallen mis ik wel een degelijke een loctest. Dit is voor een stuk kritiek op de bestaande besprekingen, maar vooral een aanmoediging om verder te doen en hier expliciet meer aandacht te besteden. Uiteindelijk zal het altijd wel een oordeel van de tester (schrijver) blijven. Hoe objectief hij ook probeert te zijn. In elk geval vaak obejectiever dan de meeste commentaren die je hier soms op het forum leest en die vaak beperkt blijven tot indrukken in plaats van feiten. Dit laatste neemt niet weg dat mijn indrukken die ik heb gegeven gebaseerd zijn op objectief vastgestelde feiten. (ondermeer de trekkracht van de class 66 voor een lange sleep wagens).
Locomotion

conmeljanand

Help [:(]

is het normaal dat ik geen mailtje meer krijg dat MSM 35 bij de krantenboer op mijn wacht ?

[V][?]

jan
jan

dikken

citaat:
Geplaatst door dieseltje

Zaals altijd, prima uitgave, maar ik meen toch een klein foutje te hebben ontdekt bij de omschrijving van de ESU mobile control.
Volgens het artikel is dit samen met de lokmaus van Uhlenbrock het enige infrarode systeem....   Hierbij wordt waarschijnlijk de infrarode controller van Zimo vergeten....

Ik kan het niet ontkennen, ik ben een Zimo-fan, maar wat me opvalt, ook aan reactie op dit forum betreffende rij-eigenschappen van decoders, is dat Zimo in onze contreien niet zo erg bekend is.
Nochthans is het volgens mij ??n van de betere, zoniet beste, systemen als het op digitaal aankomt.

Benny






Hallo Benny,

Het desbetreffende artikel heb ik nog niet gelezen maar ik kan u reeds melden dat het ESU systeem radiografisch werkt en niet infrarood!



greeeetz, Bart
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

D_Loc

Heeft iemand uit Nederland MSM 35 al binnen? Ik nog niet in ieder geval. Of is er toch iets mis gegaan met het verlengen van mijn ABO?

Dirk
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Johnnytrein

@Havoc, dat jouw post zo traag werkt komt dat niet door de georoute die ze bij de post aan het invoeren zijn? Bij mij in elk geval wel de post kwam hier vroeger rong 9 u en nu meestal pas rond de middag, leve de georoute.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Havoc

Dan zijn ze die georoute al ongeveer 10 jaar aan het invoeren hier. Zou ook kunnen natuurlijk, ze zijn nit van de rapsten.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

doomslu

Nr 35 is aangekomen in Luxemburg !
Inderdaad, weer een prima nummer, met alleen maar interessante artikels.
Mijn (z??r persoonlijke) voorkeuren ?
* Langsheen de Maas in halfnul
* HO-modelkoppelingen
* Verweren

Luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Ik heb het al door. Ik moet snel weg uit Nederland. Toch maar eens dat Frans leren en verkassen naar Luxemburg (dat was toch al een droom van mij), dat Letzeburgs komt dan vanzelf wel.

Dirk

Update:
Ik hem nr 35 ontvangen en de verpakking was nog dicht (of weer heel netjes dicht geplakt[;)])
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Gerolf

Ik weet niet of anderen het hebben opgemerkt, maar is de loc op het titelblad niet ontspoord?
Volgens mij staat hij naast de rails op de overweg. Is dit een schoonheidsfoutje of opzettelijk?

Gerolf Peeters vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw